کیا سورنتو کراس اوور محبوب و پرفروش بازار از نگاه خودرو۴۵

پنج‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
شرکت خودرو ۴۵ زمینه فروش آسان، مطمئن و با بهترین قیمت را برای خودرو کیا سورنتو کارکرده یا هر اتومبیل دست دوم دیگری فراهم ساخته است.
تبلیغات

 کیا سورنتو یکی از کراس اوورهای معروف و محبوب در بازار ایران و جهان است که در قالب نسل‌های مختلف به غیر از آخرین نسل به بازار کشورمان راه پیدا کرده و هم‌اکنون در میان مشتریان با رونق نسبتا مناسب خرید و فروش می‌شود. بااین‌حال نکات ریز و درشت و قابل توجهی وجود دارد که فروش کیا سورنتو کارکرده را برای مشتریان به امری نسبتا دشوار تبدیل کرده و امکان بروز خسارت‌های مالی پس از فروش این محصول برای مالکان آن وجود دارد.

معرفی کیا سورنتو

کیا سورنتو یک شاسی‌بلند میان سایز شهری است که نخستین نسل آن از سال ۲۰۰۲ توسط کمپانی کره‌ای کیا موتورز روانه بازار شد. تاکنون چهار نسل از این کراس‌اور محبوب به دست مشتریان در سراسر جهان رسیده که در این بین نسل‌های اول، دوم و سوم آن فرصت حضور نسبتا گسترده را در بازار ایران پیدا کردند. نسل سوم کیا سورنتو با کد بدنه UM در قالب مدل‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ به دست مشتریان ایرانی رسید و باتوجه‌به طراحی ظاهری جذاب و سایر ویژگی‌های مثبت، خیلی زود مورد توجه خریداران ایرانی قرار گرفت؛ و درحال‌حاضر نیز یکی از محبوب‌ترین کراس اوورهای خانوادگی در کشورمان به شمار می‌رود.

طراحی ظاهری کیا سورنتو

نسل سوم سورنتو نسبت به گذشته از جاذبه‌های بصری بیشتری بهره برده و ظاهری نسبتا لوکس‌تر همراه‌با المان‌های خانوادگی بیشتر را از خود به نمایش گذاشته است؛ به نحوی که طراحی ظاهری این محصول در مقایسه با پسرعموی آن یعنی هیوندا سانتافه DM بیشتر مورد پسند مشتریان قرار گرفته و آن را به کراس اووری لوکس‌تر بدل ساخته است.

 حالت کشیده چراغ‌ها در جوانب جلو پنجره مخصوص کیا (معروف به پوزه ببر) و همچنین طرح متعادل سپر سبب به وجود آمدن چهره‌ای قابل قبول برای این محصول کره‌ای شده است. حجم پردازی‌های مناسب روی پروفیل‌های مختلف بدنه نیز سبب خوش فرم به‌نظر رسیدن این کراس‌اور کره‌ای بوده و پیکر تراشیده‌تری را برای آن پدید آورده است. در نمای بغل طراحان موفق شده‌اند به خوبی نمایی شبیه به شاسی‌بلند تمام عیار را به نمایش بگذارند. در قسمت پشت نیز سعی شده تا با استفاده از چراغ‌های افقی کشیده با طراحی نسبتا ساده، نمایی قابل قبول و متناسب را برای بخش عقب این خودرو پدید آورده شود. در مجموع باید عنوان کرد که طراحی ظاهری کیا سورنتو نسل سوم از همه نظر جلوه قابل قبولی داشته و به‌راحتی توانسته خود را در دل مشتریان جای دهد.

طراحی داخلی سورنتو نسل سوم

پس از ورود به کابین کیا سورنتو متوجه حالت نسبتا ساده اما شیک طرح داشبورد، غربیلک فرمان و پنل کیلومتر شمار آن خواهید شد که در نوع خود قابل قبول بوده و انتقاد خاصی را نمی‌توان به آن‌ها وارد دانست. در این بین حالت برآمده قسمت زیرین نمایشگر و دریچه‌های تهویه که شامل دکمه‌های مختلف و کلیدهای تنظیم سیستم تهویه است، خیلی زود نظرات را به خود جلب می‌کند. طرح غربیلک فرمان نیز تقریبا اسپرت به‌نظر رسیده و راننده از به دست گرفتن آن حس مطلوبی را تجربه خواهد کرد.

 کیفیت متریال کابین این خودرو در نوع خود مناسب است و انتقاد چندانی به آن وارد نیست. همچنین فرم صندلی‌های سورنتو می‌توانند به‌راحتی بدن سرنشینان را در برگرفته و خستگی را از ایشان دور سازند. کابین کیا سورنتو فضایی جادار را دراختیار مشتریان قرار داده و محدودیت چندانی برایشان تحمیل خواهد کرد. همچنین صندوق عقب کیا سورنتو فضای کافی را دردسترس اسباب و وسایل کاربران گذاشته که به نوبه خود می‌تواند نگرانی خانواده‌ها را از این حیث به‌طور کامل برطرف کند. در مجموع باید عنوان داشت که فضای داخلی کیا سورنتو چه ازلحاظ طراحی و چه ازلحاظ فاکتورهای کاربردی توانسته احتیاجات مشتریان این‌گونه شاسی‌بلندهای خانوادگی شهری را به خوبی برآورده سازد.

آپشن ها و امکانات سورنتو

کیا سورنتو نسل سوم در مدل‌های فول آپشن خود از امکانات زیر سود می‌برد: کروز کنترل هوشمند، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، پارک خودکار، سه حالت رانندگی، تعلیق هوشمند، حسگرهای پارک در جلو و عقب، برف پاک‌کن خودکار، حسگر فشار باد تایر، رادارهای ایمنی نقطه کور و تغییر لاین و تصادف از جلو و عقب، حسگر پارک ۳۶۰ درجه، توزیع نیروی ترمز، ترمز ضد قفل، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، دیلایت، اتولایت، نوربالا خودکار، ارتفاع نور خودکار، چراغ‌های مه شکن در جلو و عقب، چراغ چرخشی، چراغ شوی، فرمان برقی چهار حالته با روکش چرم با دکمه‌های کنترل  و حساس به سرعت، پدال شیفتر، گرمکن فرمان، سیستم صوتی با ۱۰ اسپیکر و آمپلی‌فایر، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، نویگیشن، دوربین عقب، دوربین جانبی و ۳۶۰ درجه، بلوتوث، نمایشگر هفت اینچی صفحه کیلومتر، شش عدد کیسه هوا، پشت سری فعال، کمربند ایمنی پیش کشنده و محدودکننده، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه خودکار دوگانه، صندلی راننده 10 حالته برقی، صندلی سرنشین جلو هشت حالته برقی، صندلی عقب تاشونده دو تکه + صندلی ردیف سوم، گرمکن صندلی جلو و ردیف دوم، سردکن صندلی جلو، روکش صندلی چرم، ایزوفیکس صندلی، صندوق برقی هوشمند، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه جانبی تاشونده برقی به‌همراه گرمکن، سقف پانوراما و سانروف، شیشه بالابرهای آنتی‌ترپ و مموری آینه.

مشخصات فنی کیا سورنتو

سورنتو ۲۰۱۵ - 2016 به یک پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۲.۴ لیتر مجهز شده که سیستم پاشش سوخت آن از نوع GDi است و ۱۸۸ اسب‌بخار قدرت به‌همراه ۲۴۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان توان به واسطه یک جعبه‌دنده شش سرعته خودکار و دو دیفرانسیل به سوی تمامی چرخ‌ها قابل ارسال است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این شاسی‌بلند ۱۷۰۰ کیلوگرمی حدود ۱۱ ثانیه به طول انجامیده و حداکثر سرعت آن نیز ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. مصرف سوخت ترکیبی سورنتو نیز ۸.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود.

مزایا و معایب سورنتو

 از جمله نقاط قوت کیا سورنتو می‌توان به طراحی ظاهری زیبا، کابین جادار و خوش ساخت، امکانات رفاهی مطلوب، ایمنی بالا و وجود صندلی‌های ردیف سوم اشاره کرد. در زمینه نقاط ضعف هم می‌توان از چالاکی نه چندان قابل قبول این محصول نام برد.

بازار خرید و فروش کیا سورنتو در بازار

کیا سورنتو یکی از شاسی بلندهای محبوب بازار به شمار رفته و در زمره پرفروش‌ترین شاسی بلندهای شهری دسته‌بندی می‌شود. بااین‌حال همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، فروش آن نیازمند تبحر و تخصص بالایی است. به‌ویژه برای افراد مصرف‌کننده که تخصصی در امر فروش خودرو کارکرده ندارند، این مهم می‌تواند به دغدغه و استرس ذهنی آن‌ها منجر شود. البته این افراد می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت شرکت خودرو ۴۵ و ثبت درخواست فروش خودرو، به‌راحتی اقدام به فروش کیا سورنتو کارکرده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات