اپل به سازمان‌های امدادرسانی فعال در بیروت کمک مالی می‌کند

شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
تیم کوک، مدیرعامل اپل، پس از حادثه دلخراش لبنان اعلام کرد که این شرکت به سازمان‌های امدادرسان حاضر در بیروت کمک مالی خواهد کرد.
تبلیغات

۱۴ مرداد، شهر بیروت در لبنان، حادثه بسیار تلخی را تجربه کرد که به‌گفته‌ی مقامات لبنان به کشته شدن ۱۵۷ نفر و زخمی شدن بیش از ۵،۰۰۰ نفر ختم شده است. پس از انفجار مهیبی که در بیروت رخ داد، سازمان‌های امدادرسانی مختلفی با ارسال نیرو شروع به کمک‌رسانی به مردم این شهر کردند.

 بااین‌حال، شرکت‌های مختلفی نیز اعلام کرده‌اند که در امدادرسانی به مردم بیروت به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم و با اهدای کمک‌های مالی یا تجهیزاتی کمک خواهند کرد. یکی از این شرکت‌ها نیز اپل است که در کارنامه خود تجربه انجام اقدامات بشردوستانه‌ی مختلفی را دارد.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، روز گذشته در حساب شخصی توییتر خود گفت که کوپرتینویی‌ها به شرکت‌ها و سازمان‌های امدادرسانی که در حال کمک‌رسانی به مردم بیروت هستند، کمک مالی خواهد کرد.

توییت تیم کوک در مورد کمک به بیروت

انفجار بیروت باعث شده است که بخش بزرگی از این شهر تخریب شود و خسارات بسیاری به اموال عمومی و منازل ساکنان شهر بیروت وارد شود. بااین‌حال، انفجار بیروت تنها شامل خسارات لحظه‌ای نیست و از بین رفتن کسب‌وکارهای مختلف می‌تواند در طولانی‌مدت، ضربات سنگینی به اقتصاد این شهر وارد کند.

در همین راستا، اپل اعلام کرده است که در طرح‌های امدادرسانی کوتاه‌مدت و بلندمدت حضور پررنگی خواهد داشت تا مردم شهر بیروت از شرایط وخیمی که دچار آن شده‌اند، عبور کنند. تیم کوک مشخص نکرده است که اپل چه میزان بودجه برای کمک مالی به امدادرسانی در شهر بیروت در نظر گرفته است؛ اما اقدامات قبلی کوپرتینویی‌ها نشان می‌دهد که اپل در کمک‌رسانی به نیازمندان حتی ارقام میلیون دلاری را نیز تقبل می‌کند.

در دوران شیوع بیماری کرونا، اپل میلیون‌ها ماسک تنفسی را دراختیار نیازمندان قرار داد و چندی پیش نیز برای طرح عدالت و برابری نژادی کمکی ۱۰۰ میلیون دلاری اختصاص داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات