طراحی، اجرا و تجهیز سالن های همایش و کنفرانس با الکتروویژن

یک‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
از گذشته تاکنون بشریت همواره از گردهمایی های مختلف برای تعاملات و پیشبرد اهداف خویش بهره گرفته است.
تبلیغات

برکسی پوشیده نیست که برگزاری بهتر مجامع، وجود اماکن ویژه‌ای را نیز می‌طلبد. به‌عنوان نمونه آمفی تئاترهای باستانی که آثار آن‌ها در گوشه کنار جهان دیده می‌شود از بناهایی هستند که به این منظور ساخته شده‌اند. امروزه باتوجه به تغییر فرهنگ عمومی و حرکت به سمت فرهنگ کار و تصمیم‌گیری گروهی ، برای تمامی مراکز نیاز به ایجاد فضایی جهت برگزاری جلسات، گردهمایی ها، تصمیم‌گیری و غیره بیش‌ازپیش احساس می‌شود. فضاهایی که امروزه آن‌ها را تحت عنوان هایی همچون سالن همایش، اجتماعات، سینما، کنسرت و جلسات می شناسیم. در این مقاله با الکتروویژن در بررسی مراحل و نکات حائز اهمیت از مشاوره تا طراحی، اجرا و تجهیز سالن همایش، کنفرانس و ... همراه باشید.

مشاوره گام آغازین:

اولین قدم در طراحی سالن همایش و کنفرانس و پس از آن اجرا و تجهیز این اماکن مشاوره با کارفرما استهدف اصلی از مشاوره ایجاد درک متقابل بین مجری و کارفرما است. در این مرحله نیازمندی ها و خواسته های مشتری مطرح شده و به بحث گذاشته می‌شوند. برپایه نتایج این جلسات که معمولا همراه‌با بازدید از محل پروژه است؛ طرح پیشنهادی اولیه شامل اطلاعات فنی و لیست قیمت ارائه می‌گردد.

گام دوم؛ طراحی سالن همایش و کنفرانس:

طراحی سالن همایش

طراحی سالن همایش ، آمفی تئاتر، سینما، کنفرانس و ... در دو بخش معماری و الکتریکال صورت می پذیرد. در بخش معماری پلان چیدمان، نقشه های معماری داخلی و طرح‌های سه‌بعدی فضا تهیه می‌گردد. در بخش الکتریکال نیز نقشه های مرتبط با سیستم‌های صوت و تصویر، سیستم کنفرانس و سیستم نورپردازی سالن تهیه می گردند. گام طراحی خود در دو فاز انجام می پذیرد که به آن‌ها فاز یک و دو گفته می‌گردد. مواردی که در فاز یک تهیه می‌شوند طرح‌های اولیه بوده که تا پایان کار دست خوش تغییرات خواهند بود. اما نقشه ها و تصاویر(رندرها) که در فاز دو تهیه می‌شوند موارد اجرایی بوده که پروژه براساس آن‌ها اجرا خواهد شدامروز سالن های همایش، کنسرت، کنفرانس و ... صرفا برای کارایی که از آن‌ها مورد انتظار است طراحی نمی‌شوند. بلکه معماری این فضاها نماد و نماینده ای برای شخصیت فرهنگی هر شهر یا حتی کشور است. لذا معماران و طراحان علاوه بر توجه به کارآمدی باید نکات و ملاحضات تاریخی و فرهنگی را نیز برای طراحی این فضاها مد نظر داشته باشند.

گام سوم اجرا و تجهیز سالن کنفرانس و همایش:

سیستم کنفرانس

در گام بعدی براساس نقشه های نهایی تهیه شده عملیات اجرا و تجهیز سالن کنفرانس ، همایش و .... آغاز می‌گردد.

عملیات اجرایی باتوجه به ساختار و ماهیت سالن دارای بخش‌های مختلف است اما به‌طور کلی شامل:

*شاسی کشی دیوارها و سقف، اجرا زیر ساخت الکتریکال( کابل کشی، لوله گذاری و ...)

* اجرا دکوراسیون منطبق بر نقشه های و تصاویر سه‌بعدی فاینال.

* نصب تجهیزات صوت، تصویر و نورپردازی همچون: بلندگوها، تجهیزات اتاق فرمان، سیستم کنفرانس ، ویدئو وال، مانیتور لیفت، ویدئو پروژکتور و پرده آن، پروژکتورهای نور تخصصی و تجهیزات نور عمومی، تجهیزات اعلام حریق و ...

*نصب کفپوش و مبلمان سالن و سایر موارد مکمل.

* آموزش نمایندگان کارفرما جهت کار با سیستم‌ها.

اهمیت فوق‌العاده بالای پشتیبانی:

پس از پایان عملیات اجرایی آنچه اهمیت دارد اطمینان از کارکرد صحیح و بی عیب نقص تمام مکانیزمها است. این امر از دو طریق محقق می‌گردد که یکی استفاده از تجهیزات و متریال با کیفیت و دیگری مهیا کردن پشتیبانی مطمئن از سمت مجری پروزه است. پشتیبانی می‌تواند صرفا اطلاعاتی بوده تا نفرات کارفرما قادر به بهره وری حداکثر از سالن خود باشند. یا شامل خدمات پس از فروش و تعمیر و نگه‌داری تجهیزات نصب شده در سالن گردد.

هرچه که هست پشتیبانی کارآمد امری حیاتی و نقطه اتصال مجری و کارفرما پس از پایان پروژه است. که می‌تواند موجب ادامه همکاری طرفین پس از اجرای بی عیب و نقص پروژه باشد.

الکتروویژن طراح و مجری پروژه های سالن های همایش، کنفرانس و ... :

پیشبرد پروژه های طراحی، اجرا و تجهیز سالن همایش ، کنفرانس و ... برای هر مجموعه امری مشکل و زمان بر است. لذا لزوم مشاوره و همکاری با شرکتی فعال دراین‌زمینه که دارای تجارب و فعالیت‌های مشابه فراوان در کارنامه خود باشد امری ناگزیر است.

شرکت الکتروویژن باتوجه به تجربیات وسیع و سابقه طولانی در مشاوره، طراحی، اجرا و تجهیز انواع پروژه ها برای مراکز دولتی و خصوصی می‌تواند به‌عنوان مشاور و مجری مطمئن در تمامی مراحل پروژه همراه کارفرمایان باشدبهره‌مندی از دانش روز دنیا همراه‌با متخصصان مجرب در بخش‌های معماری و الکتریکال این مجموعه را در محقق ساختن هرچه بهتر اهداف خویش یاری رسان استبرای مشاوره با کارشناسان این شرکت می‌توانید روی لینک های متن فوق که با رنگ قرمز مشخص شده‌اند کلیک فرمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات