الی گشت؛ هتل‌های آل و یوآل چه هستند و در کدام مقاصد می‌توان آن‌ها را رزرو کرد؟

چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
مطمئنا تا به حال به‌عنوان یک مسافر با اصطلاح هتل­‌های آل و یوآل مخصوصا در مقاصدی مثل آنتالیا برخورد کرده‌­اید. آیا به این فکر کرده‌­اید که این اصطلاح دقیقا به چه معنایی است و به چه نوع هتل­‌هایی اشاره می‌­کند؟
تبلیغات

در آستانه شروع فصل سفر هستیم و بدون شک بازار رزرو هتل و همچنین خرید و رزرو تورهای مسافرتی مختلف، داغِ داغ است. به همین خاطر می‌خواهیم امروز شما را در این مقاله با دو تا از اصطلاحات متداول هتل‌ها یعنی هتل‌های آل و یوآل آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

اصطلاح هتل‌های آل و یوآل به چه معنایی هستند؟

اول از همه باید بدانید که هتل هایی که تمام یا برخی از خدمات آن‌ها رایگان است، اقامتگاه هایی هستند که با هتل‌های معمولی فرق می‌کنند و به آن‌ها هتل‌های all و uall می گویند. این هتل‌ها معمولا برای این ساخته شده‌اند تا افرادی که قصد سپری کردن تعطیلاتی رویایی در کنار سواحل و طبیعت را در اقامتگاهی کامل و مجهز را دارند، در آن اتاق رزرو کنند. همان‌طور که مشخص است، تعریف این خدمات در هر هتل کاملا متفاوت است و با هم فرق دارد و این در حالی است که این هتل‌ها تقریبا استاندارد مشخصی در تعریف و نوع خدماتشان ندارند. البته می‌توانید مطمئن باشید که تمامی این هتل‌ها، غذاها و خوراکی های مختلف از طرف هتل برای شما در نظر گرفته‌اند که گاهی حتی فرصت خوردن همه آن‌ها را پیدا نخواهید کرد. این هتل‌ها را معمولا در مقاصدی در ترکیه همچون آنتالیا، قبرس یا جنوب شرقی آسیا پیدا خواهید کرد.

هتل آل چیست؟

اول از همه به سراغ هتل‌های آل می رویم. هتل‌های آل (all) را به‌عنوان هتل‌های آل اینکلسیو (all inclusive) هم می شناسند. امکانات رفاهی این هتل‌ها کامل است و مسافرینی که آن‌ها را برای رزرو انتخاب می‌کنند می‌توانند تا از تفریحات بسیار خوب و متنوع و کاملی برخوردار شوند. این دقیقا به این معنا است که مسافرین این هتل‌ها اگر تمام مدت هم در هتل بمانند، می‌توانند از تفریحات مختلفی استفاده کرده و سرگرم شوند. برخی از این امکانات از استخرهای مختلف و ۴ فصل گرفته تا ساحل اختصاصی، اجرای برنامه های هنری، پارک‌های آبی، رستوران‌های مختلف، مجموعه‌های ورزشی و آرامش و بسیاری از موارد دیگر را شامل می‌شوند. همچنین اگر برای اقامت، رزرو هتل آل را انتخاب کردید می‌توانید مطمئن باشید که در هر کدام از وعده های روز همچون صبحانه، ناهار و شام که به رستوران بروید، می‌توانید تا هر غذا و خوراکی که دوست داشتید را به‌طور کاملا رایگان میل کنید.

یادتان باشد که هتل‌های آل بنابر قوانینشان همیشه تا ساعت نیمه شب غذا را به‌صورت رایگان سرو می‌کنند و بعد از این ساعت اگر برای غذا یا نوشیدنی خوردن مراجعه کنید، باید هزینه آن را بپردازید.

هتل یوآل چیست؟

هتل‌های یوآل (Uall) را به‌عنوان هتل‌های اولترا اینکلوسیو (ultra inclusive) نیز می شناسند. البته هتل هایی موسوم به ماکسیموم آل اینکلوسیو (maximum all inclusive) نیز خدماتی کاملا مشابه هتل‌های یوآل ارائه می‌دهند. اگر هتلی را رزرو کردید که از لحاظ ارائه خدمات یوآل بود، باید بدانید که تمامی وعده‌ های غذایی آن، میان وعده ها، نوشیدنی ‌ها و هر خوراکی دیگری، به‌طور رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این هتل‌ها معمولا مجلل هستند و امکانات فوق‌العاده‌ای در اختیار مسافرین خود قرار می‌دهند. برخی از هتل‌های یوآل، خدمات رایگان آرامش هم به مسافرینشان ارائه می‌دهند.

الی گشت

تفاوت هتل آل و یو آل چیست؟

تفاوت هایی که هتل‌های آل و یوآل دارند مختلف است. مثلا در هتل‌های یوآل می‌توانید تا در هر ساعت از شبانه روز، از غذا و خوراکی های رایگان استفاده کنید و این در حالی است که در هتل‌های آل از ساعت خاص و مخصی به بعد، دیگر این امکان برای شما وجود ندارد. در هتل‌های آل باید برای دریافت برخی از خدمات به‌صورت جداگانه، هزینه پرداخت کنید و این در حالی است که در هتل یوآل، چنین محدودیت هایی تعریف نشده است.

یکی از دیگر تفاوت های هتل‌های آل و یوآل، رستوران های این هتل هاست. باید بدانید که با اینکه تمامی وعده های غذایی در هر دو هتل کاملا رایگان است و نیاز به پرداخت پول ندارید اما این هتل‌ها معمولا به جز رستوران های سلف سرویس، فست فود یا حتی غذافروشی های کنار ساحل، رستوران های مجلل با سرویس به اصطلاح‌های کلاس را هم دارند که برای استفاده از آن‌ها باید هزینه پرداخت کرد.

توصیه می‌کنیم تا براساس زمان سفرتان مخصوصا برای سفرهای یک هفته‌ای، در بدو ورود به هتل یکی از این رستوران ها را رزرو کنید تا از آن‌ها به‌صورت رایگان استفاده کنید. در هتل‌های یوآل هم معمولا هیچ محدودیتی در رزرو رستوران های هتل وجود ندارد. با این حال، در این هتل‌ها هم باید در هنگام ورود و شروع اقامت، رستوران یا رستوران های مورد نظر خود را رزرو کنید. اگر دوست دارید تا از خدمات هتل‌های آل و یوآل استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا شهر ساحلی آنتالیا را به‌طور مثال برای سفر انتخاب کنید و رزرو هتل آنتالیا را در برنامه‌های خود قرار دهید.

در این مطلب تفاوت هتل‌های آل و یوآل را برایتان توضیح دادیم. نکته مهمی که در رزرو هتل‌های آل و یوآل مهم هست این است که رزرو هتل خود را از طریق چه جایی انجام خواهید داد. این خیلی مهم است که از طریق معتبرترین و بهترین شرکت‌های خدمات جهانگردی و مسافری رزرو هتل خود را انجام دهید تا همه چیز مطابق برنامه‌هایتان پیش برود.

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: ۰۲۱۸۵۴۰

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه ۲۳، پلاک ۷

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات