دولت چین به‌دلیل نگرانی از گسترش ویروس کرونا از بازگشایی کارخانه‌های فاکسکان جلوگیری کرد

دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق اعلام قبلی، قرار بود کارخانه‌های فاکسکان در چین از روز دوشنبه ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن) بازگشایی شوند. حال خبر رسیده است که دولت چین دستور داده است تعطیلی این کارخانه‌ها را تمدید کند.
تبلیغات

فاکسکان از بزرگ‌ترین سازندگان تجهیزات قطعات الکترونیکی به‌شمار می‌رود و سالانه میلیون‌ها دستگاه گوشی آیفون تولید می‌کند. هفته‌ی گذشته، این شرکت تایوانی به‌دلیل نگرانی‌های موجود درباره‌ی ویروس مرگبار کرونا، از تمدید تعطیلی کارخانه‌هایش تا نهم فوریه خبر داده بود. بر‌همین‌اساس، انتظار می‌رفت فعالیت کارخانه‌های این شرکت در چین از روز دوشنبه دهم فوریه از سر گرفته شود. حال روزنامه‌ی Nikkei از دستور دولت چین مبنی‌بر تعویق بازگشایی این کارخانه‌ها تا هفته‌ی آینده خبر داده است. بدین‌ترتیب، تمام کارخانه‌های فاکسکان در چین تا ۱۵ فوریه تعطیل خواهند ماند.

فاکسکان فقط در کشور چین بیش از یک‌میلیون نفر کارمند دارد که در کارخانه‌های متعدد این شرکت مشغول به کار هستند. مقام‌های وزارت بهداشت چین پس از بازرسی از کارخانه‌های فاکسکان، به این شرکت اطلاع داده‌اند کارخانه‌ها به‌دلیل ریسک زیاد ابتلا به ویروس کرونا، شرایط بازگشایی را ندارند. شرکت کمپال الکترونیکس نیز شروع فعالیتش را به هفته‌ی آینده موکول کرده است؛ شرکتی که وظیفه‌ی ساخت آیپد را برعهده دارد.

منبعی آگاه به روزنامه‌ی Nikkei گفته است:

دولت چین حاضر نیست ریسک شیوع احتمالی ویروس کرونا در این‌ گونه محیط‌های کاری شلوغ را بپذیرد. در این شرایط حساس، هیچ‌کس حاضر نیست مسئولیت بازگشایی کارخانه‌ها را بپذیرد.

دولت چین برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا به اقدامات گسترده‌ای دست زده و قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای کنترل و جلوگیری از اپیدمی وضع کرده است که نقض آن‌ها مجازات سنگینی در پی دارد. تمدید تعطیلی کارخانه‌های فاکسکان برای یک هفته‌ی دیگر، مطمئناً تأثیر منفی زیادی بر روند تأمین قطعات الکترونیکی برای مشتریان این شرکت ازجمله اپل خواهد گذاشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات