دوربین گوشی‌های هوشمند Honor در سال ۲۰۲۰ رزولوشن بیشتری نخواهد داشت

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
آنر به‌جای افزایش تعداد مگاپیکسل‌ها در دوربین گوشی‌های هوشمندش، مسیر پیکسل‌های بزرگ‌تر را در پیش خواهد گرفت.
تبلیغات

جدیدترین پرچم‌دار برند آنر گوشی هوشمند V30 پرو است و درست همانند گوشی هواوی میت 30 پرو، از دوربین اصلی با رزولوشن ۴۰ مگاپیکسل بهره می‌برد (حسگر از نوع کواد بایر است و دست‌آخر تصاویری با رزولوشن ۱۰ مگاپیکسل تولید می‌کند). حال طبق گفته‌ی مدیر بازاریابی این شرکت تابعه‌ی هواوی، کایلیانگ شن، آنر دنباله‌رو سایر تولیدکنندگانی نخواهد بود که دوربین‌هایی با رزولوشن بیشتر از ۱۰۰ مگاپیکسل درون محصولات خود تعبیه می‌کنند.

آنر می‌گوید بدیهی است نمی‌توان رزولوشن دوربین را افزایش داد؛ مگر آنکه اندازه‌ی پیکسل‌ها را تا ۰٫۸ میکرومتر کاهش داد. ایجاد دوربینی با چنین اندازه‌ای از پیکسل‌ها، در نقطه‌ی مقابل استدلالی است که می‌گوید پیکسل‌هایی کوچک‌تر از یک میکرومتر توانایی ایجاد تصاویری را با کیفیت درخورتوجه در محصولات پرچم‌دار ندارد. بنابر اظهارات کایلیانگ شن، آنر به‌جای رزولوشن بیشتر، مسیر پیکسل‌های بزرگ‌تر را در پیش خواهد گرفت.

آنر V30 و V30 پرو

از دیدگاه نظری، پیکسل‌های بزرگ‌تر به حساسیت بیشتر دربرابر روشنایی منجر می‌شود؛ در‌نتیجه تصاویر خلق‌شده جزئیات بیشتری دارند و نویز کمتری را ایجاد می‌کنند. نحوه‌ی عملکرد حسگرهای کواد بایر به‌گونه‌ای است که پیکسل‌های کنارهم را در یک پیکسل بزرگ‌تر ترکیب می‌کند؛ بنابراین، اساسا استفاده از حسگرهای مذکور، روشی پیچیده برای رسیدن به همان هدف است.

اخیرا مقایسه‌ای بین گوشی هوشمند ۱۰۸ مگاپیکسلی شیائومی می نوت 10 و گلکسی نوت +10 سامسونگ انجام شد که هدف آن، تشخیص تعداد مگاپیکسل‌های موردنیاز در گوشی‌های هوشمند بود. نتیجه‌ی مقایسه‌ی مذکور این بود رزولوشن واقعی حسگر اهمیت بسیار کمتری از اندازه‌ی پیکسل‌ها دارد. بنابراین، رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسلی به‌تنهایی مزیت بزرگی محسوب نمی‌شود؛ اما حسگری با اندازه‌ی بزرگ‌تر درکنار رزولوشن یادشده، برای کیفیت تصویر تا‌ حد‌ زیادی مفید خواهد بود. دست‌آخر همین کیفیت، تنها با استفاده از تعداد کمتری از پیکسل‌های بزرگ‌تر قابل‌دستیابی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات