نشانه‌هایی از عرضه نسخه سوپر کارت گرافیک RTX 2080 Ti وجود دارد

دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
بنا به اطلاعات نرم‌افزار AIDA64، انویدیا قصد ارائه‌ی کارت گرافیک دیگری از سری RTX را دارد که گمان می‌رود کارت RTX 2080 Ti Super باشد.
تبلیغات

انویدیا با عرضه‌ی کارت گرافیک بسیار قدرتمند RTX 2080 Ti که صدرنشین سبد محصولات گرافیکی این شرکت نیز هست، تاکنون در رده‌ی محصولات گرافیکی حرفه‌ای بی‌رقیب مانده است. اما این سؤال پیش می‌آید که آیا تراشه‌ساز محبوب قصد ندارد با عرضه‌ی کارت دیگری از سری سوپر، مرزهای کارایی گرافیکی محصولاتش را از این میزان نیز فراتر ببرد؟ نشانه‌هایی وجود دارد که حاکی از قصد انویدیا برای ارائه‌ی محصول پرچم‌دار دیگری از سری Geforce RTX Super با سطح عملکردی چشمگیرتر است.

بنا به گزارش وب‌سایت فناوری Tom's Hardware، اطلاعاتی به فایل changelog آخرین نسخه‌ی نرم‌افزار AIDA64 اضافه شده که مربوط به یک کارت گرافیک معرفی‌نشده با عنوان Geforce RTX T10-8 است.

rtx

اطلاعات چندانی از کارت اسرارآمیز جدید انویدیا در این فایل موجود نیست؛ امّا آنچه مشخص است، اتکای این محصول بر تراشه‌ی گرافیکی TU102 است. این تراشه در حال حاضر در کارت‌های قدرتمند و البته گران‌قیمت دیگری نظیر RTX 2080 Ti ،Titan RTX ،Quadro RTX 8000 و Quadro RTX 6000 نیز به کار رفته است.

یک گزینه‌ی احتمالی دیگر این است که کارت مذکور نسخه‌ی Black کارت گرافیک Titan RTX باشد. انویدیا در سال ۲۰۱۴ نیز نسخه‌ی Black کارت GTX Titan را عرضه کرده بود و ممکن است کارت گرافیک مرموز تنها نسخه‌ای از Titan RTX با سرعت کلاک یا میزان حافظه‌ی ارتقایافته باشد.

اگر انویدیا دست به عرضه‌ی کارت گرافیک GeForce RTX 2080 TI Super بزند، این کارت از نظر قیمت و سطح عملکرد به جایگاهی مابین دو کارت RTX 2080 Ti و Titan RTX دست خواهد یافت. البته این کارت در مقایسه با کارت RTX 2080 Super سطح عملکرد بالاتری خواهد داشت؛ کارتی که تنها کمی سریع‌تر از RTX 2080 است.

 چندی پیش، لیزا سو، مدیرعامل AMD اعلام کرد که کار روی پردازنده‌های رده بالای نِوی در حال پیگیری است. وقتی این کارت‌ها از راه برسند، ممکن است در رقابتی نفسگیر، چالشی جدی برای کارت RTX 2080 Ti ایجاد کنند. شاید به همین دلیل ‏انویدیا قصد دارد محصول قدرتمندتری را برای حفظ صدرنشینی خود تدارک ببیند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات