مدیریت سه‌گانه‌ی ارتباطات سازمانی با لوجیکو

مدیریت ناوگان لوجیکو با یکپارچه‌سازی ارتباطات درون و برون سازمانی سعی می‌کند روند اجرای فعالیت‌ها و کاهش هزینه‌ها را بهبود بخشد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زومیت در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

پیتر شفرد، پزشک نظامی بریتانیا می‌گوید: «مبنای توسعه در کسب‌و‌کار و راه‌حل مشکلات ارتباطات قوی است». مدیریت ارتباطات سازمانی اهمیتی دوچندان دارد؛ چراکه هزینه‌ها، سود، منفعت و حتی شکست یا پیروزی نهایی سازمان‌ها در گِرو مدیریت هر‌چه‌بهتر ارتباطات است. مدیریت ارتباطات در لجستیک و حمل‌و‌نقل تأثیر مستقیم و بسیار عمیقی بر هزینه‌های سازمان می‌گذارد و این امر جزو اصول اساسی مدیریت حمل‌ونقل است.

ارتباطات در سازمان را می‌توان به سه بخش اصلی تقسیم کرد:

  • ارتباطات سازمان و مشتری
  • ارتباطات سازمان و نیروهای اجرایی
  • ارتباطات نیروهای اجرایی و مشتری

هرکدام از این قسمت‌ها یکی از وجوه سازمان را شکل می‌دهند و اهمیت بهبود این سه قسمت بر هیچ‌کس پوشیده نیست. به‌عنوان مثال، اخیرا انتقادات شدید کاربران یکی از فروشگاه‌های بزرگ ایران به سرویس تحویل کالا را می‌توان به‌دلیل فقدان مدیریت مناسب ارتباط سازمان با مشتریان تعبیر کرد. نرم‌افزار مدیریت ناوگان حمل‌ونقل یا تحویل کالا چگونه می‌تواند ارتباطات لجستیکی را بهبود دهد؟

بهبود ارتباطات با هوش مصنوعی لوجیکو

لوجیکو

الگوریتم هوش مصنوعی نرم‌افزار مدیریت ناوگان لوجیکو در سه بخش زیر باعث افزایش بهره‌وری و روان‌ترشدن ارتباطات سازمان‌های حمل و توزیع کالا می‌شود:

  • ارتباطات سازمان و مشتری
  • ارتباطات سازمان و نیروهای اجرایی
  • ارتباطات نیروهای اجرایی و مشتری

این بهبود چگونه انجام می‌شود؟

از زمان خرید تا تحویل سفارش مشتری مراحل مختلفی از هماهنگی با انبار گرفته تا بسته‌بندی و بارگیری و درنهایت تحویل سفارش به مشتری انجام می‌شود. برای اینکه سفارش بدون مشکل تحویل داده شود، تمام این مراحل باید با یکدیگر به‌صورت هماهنگ در ارتباط باشند. کار نرم‌افزار مدیریت ناوگان لوجیکو یکپارچه‌سازی ارتباطات در هرکدام از مراحل با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند و تجزیه‌و‌تحلیل این اطلاعات است.

ارتباطات سازمان و مشتری

ازآنجاکه مشتریان شما سرمایه‌ی کسب‌و‌کارتان هستند، با استفاده از نرم‌افزار مدیریت ناوگان لوجیکو شما از این سرمایه محافظت می‌کنید؛ بدین‌صورت که می‌توانید ازطریق پنل مدیریتی خود، مشتری را از مرحله‌ای آگاه کنید که سفارش در آن قرار دارد. از زمانی‌که سفارش مشتری تحویل پیک داده می‌شود، یک پیامک همراه‌با لینک رهگیری برای مشتری ارسال می‌شود. بدین‌ترتیب، مشتری شما می‌تواند با لمس لینک رهگیری مسیر حرکت پیک را روی نقشه ببیند و از زمان تخمینی رسیدن سفارش خود آگاه باشد.

ارتباطات سازمان و نیروی اجرایی

وقتی پیک یا راننده شما سفارش مشتری را دریافت و به‌سمت مقصد شروع به حرکت می‌کند، نرم‌افزار مدیریت ناوگان لوجیکو شما را از اطلاعات مستقیم و برخط از مراحل تحویل کالا مطلع می‌کند. این اطلاعات عبارت‌اند از:

  • زمان شروع مأموریت
  • نقاط توقف راننده روی نقشه
  • زمان تحویل کالا به مشتری
  • رفتارهای خطرناک راننده حین رانندگی
  • میزان مصرف سوخت

علاوه‌بر‌این، با امکان نصب سخت‌افزارهای لوجیکو به‌نام G-Ware و همگام‌سازی آن با نرم‌افزار مدیریت ناوگان لوجیکو، سازمان‌های بزرگ و شرکت‌های پخش که محموله‌های مهمی جابه‌جا می‌کنند، برای رسیدن و تحویل به‌موقع بار خود نگرانی ندارند. افزون‌براین، با بررسی و تحلیل رفتار راننده ازطریق الگوریتم هوشمند نرم‌افزار مدیریت ناوگان لوجیکو، رفتارهای خطرناک راننده مثل سرعت غیرمجاز و ترمزهای ناگهانی ثبت می‌شود و با دریافت گزارشی از این رفتارهای خطرناک، می‌توانید از بروز حوادث خطرناک برای ناوگان خودتان جلوگیری کنید.

علاوه‌بر‌این، هوش مصنوعی لوجیکو در دو مرحله کار شما را بهینه می‌کند:

  • مسیربندی سفارش‌ها: بدین‌شکل است که سفارش‌ها را براساس ترجیحات شما و مشتریان، گروه‌بندی می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن و با حداکثر رضایت به مشتری تحویل بدهد.
  • ترتیب‌بندی مقاصد در هر مسیر: در این مرحله راننده از شرّ ترافیک و اتلاف زمان در امان بماند و بتواند راحت‌تر انجام وظیفه کند.

ارتباطات نیروی اجرایی و مشتری

پیک و راننده‌ی سازمان شما نماینده‌ی کسب‌و‌کارتان درمقابل مشتری است. از نحوه‌ی آراستگی ظاهری تا برخورد با مشتری همگی در جلب نظر مشتری به برندتان تأثیرگذار است.

نظر مشتریان شما چه تأثیراتی می‌تواند داشته باشد؟

  • دسته‌بندی راننده‌‎ها با توجه به نحوه‌ی برخودشان با مشتری
  • بهبود فرایند ارسال کالا
  • اعتماد مشتری به برند
  • افزایش رضایت مشتری
  • بهبود تجربه‌ی مشتری در خرید

با استفاده از پیامک نظرسنجی که ازطریق پنل مدیریتی لوجیکو برای مشتری ارسال می‌کنید، وی می‌تواند به راننده‌ی شما امتیاز دهد و نظرش را ثبت کند و این امتیازات بعدا بر تخصیص سفارش‌ها و مسیرها به رانندگان، محاسبه‌ی حقوق و دستمزد و در یک کلام، رده‌بندی کارکنان سازمان شما تأثیر می‌گذارد.

لمس آینده با لوجیکو

اگر به فکر رشد و توسعه‌ی کسب‌و‌کارتان هستید و قصد دارید هزینه‌های اجرایی حمل‌ونقل و نیروهای میدانی‌تان را کاهش دهید، لوجیکو راه مناسبی برای رسیدن به این هدف شما است.

چشم‌انداز لوجیکو ورود به صنعت انبارداری و هوشمندسازی آن‌ها با استفاده از ربات‌ها حمل بار و تکنولوژی‌های روز دنیا است. امروزه، بهره‌وری در کسب‌و‌کارهای تجارت الکترونیک و فروشگاه‌های اینترنتی برگ برنده‌ی این سازمان‌ها به‌حساب می‌آید.

برای آشنایی بیشتر با امکانات و ویژگی‌های لوجیکو، نسخه‌ی دمو لوجیکو را امتحان کنید. برای این‌کار کافی است روی لینک کلیک کنید و با لمس مشاهده‌ی دمو، اطلاعات خودتان را ثبت کنید و وارد آن شوید.

منبع لوجیکو

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید