با پلتفرم SSP دیما از اپلیکیشن و وب‌سایت خود درآمد کسب کنید

پنج‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت دیما به صاحبان اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها کمک می‌کند تا بتوانند ازطریق پلتفرم SSP درآمد بیشتری کسب کنند.
تبلیغات

نمایش تبلیغ در اپلیکیشن و وب‌سایت، یکی از راه‌های پردرآمد برای توسعه‌دهندگان است؛ اما چگونه می‌توان از وب‌سایت یا اپلیکیشن خود درآمد کسب کرد؟ SSP پلتفرمی است که ازطریق آن ناشران می‌توانند فضاهای نمایش وب‌سایت یا اپلیکیشن خود را مدیریت کنند و آن‌ها را به بهترین قیمت بفروشند. این پلتفرم موجب درآمدزایی بیشتر برای ناشران می‌شود و شرکت دیما ارائه‌دهنده‌ی این پلتفرم است.

تبلیغ در اپلیکیشن و وب‌سایت یکی از گزینه‌هایی است که بسیاری از افراد به آن فکر می‌کنند. برندها به‌دنبال فضایی برای تبلیغ و ناشران دیجیتال نیز به‌منظور کسب درآمد از اپلیکیشن و وب‌سایت خود، به‌دنبال دریافت تبلیغات هستند؛ به‌گونه‌ای‌ که هدفمند باشد و هر دو طرف راضی.

یکی از روش‌هایی که امروزه برای نمایش تبلیغات هدفمند از آن استفاده می‌شود، پلتفرم‌های مدیریت عرضه فضای نمایش یا Supply-Side Platform) SSP) است. در این روش، تبلیغاتی به کاربران نمایش داده می‌شود که موضوع دلخواه آن‌ها است؛ یعنی از یک طرف کاربران از دیدن این تبلیغات فرار نمی‌کنند و از طرف دیگر، برای ناشران دیجیتال، همان صاحبان وب‌سایت و اپلیکیشن، درآمد چشمگیری در پی دارد.

کاربران تبلیغات هدفمند را دوست دارند

میزان استفاده از اینترنت و فضای دیجیتال روزبه‌روز در حال افزایش است و کاربران بیشتری هر روز به این فضا وارد می‌شوند (نمودار زیر). علاوه‌بر ورود به وب‌سایت‌ها و استفاده از مطالب آن‌ها، اپلیکیشن‌ها نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. این موضوع باعث شده است تبلیغات دیجیتال به یکی از روش‌های اصلی درآمدزایی ناشران دیجیتال تبدیل شود.

دیما

علاوه‌بر‌این، حفظ تجربه‌ی کاربری درکنار درآمدزایی بیشتر از تبلیغات، به یکی از مهم‌ترین مسائل برای ناشران تبدیل شده است؛ زیرا این امر وفاداری کاربران به اپلیکیشن‌ آن‌ها را تعیین می‌کند. توسعه‌دهندگان زمان زیادی برای ساخت اپلیکیشن یا راه‌اندازی وب‌سایت با تجربه‌ی کاربری مناسب صرف می‌کنند؛ به‌ همین‌ دلیل، نکاتی وجود دارد که ناشران به آن‌ها اهمیت زیادی می‌دهند:

  • نمایش‌ندادن تبلیغات تکراری و نامرتبط به کاربر
  • کنترل تعداد نمایش تبلیغ‌ها
  • کنترل بر قیمت و محتوای تبلیغ نمایش‌داده‌شده

درنتیجه، نارضایتی کاربران از تبلیغات مزاحم و غیرمرتبط و نگرانی ناشران دیجیتال درباره‌ی از‌دست‌دادن کاربران، باعث شد استفاده از پلتفرم‌های مدیریت عرضه‌ی فضای نمایش یا Supply-Side Platform به نیازی ضروری تبدیل شود.

پلتفرم مدیریت عرضه فضای نمایش (SSP) چیست؟

پلتفرم SSP یکی از تکنولوژی‌های اتوماسیون تبلیغات دیجیتال است. در این پلتفرم، ناشران می‌توانند فضاهای نمایشی وب‌سایت یا اپلیکیشن خود را مدیریت کنند و آن‌ها را در مزایده‌ی لحظه‌ای به بهترین قیمت بفروشند. پلتفرم SSP سرویسی تقریبا جدید برای مدیریت فضای تبلیغاتی ناشران است که نه‌تنها آن‌ها را متضرر نمی‌کند؛ بلکه موجب درآمدزایی بیشتر برای ناشران می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی SSP امکان فروش فضای نمایش تبلیغاتی (Inventory) وب‌سایت یا اپلیکیشن به‌صورت مزایده لحظه‌ای (Real-Time Bidding) است. در مزایده‌ی لحظه‌ای با ایجاد رقابت بین تبلیغ‌دهندگان بر سر فضای نمایش، درآمد ناشر نیز افزایش می‌یابد. همچنین، علاوه‌بر افزایش درآمد، بخت نمایش تبلیغ مرتبط به کاربران نیز به‌شکل چشمگیری افزایش خواهد یافت.

تبلیغ در اپلیکیشن و وب‌سایت با این روش، هم صاحبان برند و مشتریانشان را راضی نگه‌ می‌دارد، هم ناشران و میزان درآمدشان را.

پلتفرم‌های SSP در ایران چگونه کار می‌کند؟

سابقه‌ی پیدایش SSP در ایران به اوایل دهه‌ی ۱۳۹۰ برمی‌گردد؛ اما ضعف فنی درکنار بی‌اعتمادی ناشران بزرگ به این پلتفرم‌ها، تا مدت‌ها باعث شد از رشد این پلتفرم‌ جلوگیری شود. درنهایت، کارایی بهتر SSP در مقایسه با روش‌های دیگر و رقابت بر سر ارائه‌ی خدمات بهتر به ناشران دیجیتال، سبب شد این افراد، به‌‌ویژه صاحبان اپلیکیشن‌های معروف، از این پلتفرم‌ها استفاده کنند و به فکر کسب درآمد بیشتر از اپلیکیشن خود باشند.

تقریبا تمام فضای نمایش تبلیغات اپلیکیشن‌ها به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده یا Programmatic و ازطریق پلتفرم‌هایSSP‌ خریده می‌شود. در‌حال‌حاضر، بیشتر فضاهای تبلیغاتی وب‌سایت‌ها را نیز SSP‌ها مدیریت می‌کنند. با‌این‌حال، نکته‌ی مهم درباره‌ی اکثر SSP‌های ایران این است که هم‌زمان از انواع فرمت‌های تبلیغات (ویدئو و بنر و همسان) پشتیبانی نمی‌کنند و هم‌زمان به اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها نیز سرویس نمی‌دهند.

شرکت دیما؛ ارائه‌دهنده‌ی پلتفرم SSP در ایران

در ایران پلتفرم‌هایی وجود دارند که می‌توان آن‌ها را به‌عنوان نمونه‌ای موفق و کارا نام برد. پلتفرم مدیریت عرضه فضای نمایش دیما جزو معدود پلتفرم‌هایی است که انواع فرمت‌های تبلیغات بنر و همسان و ویدئو را به‌صورت هم‌زمان روی اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها پشتیبانی می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های پلتفرم SSP دیما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تسویه حساب به‌موقع و منظم
  • محاسبه‌ی درآمد براساس نمایش تبلیغ (CPM) و نه براساس کلیک (CPC): درآمد ناشر به کیفیت طرح بنر یا خلاقه وابسته نیست.
  • امکان تعیین کف قیمت (Price Floor): ناشر می‌تواند تعیین کند فضای تبلیغاتی را کمتر از رقمی مشخص نفروشد.
  • امکان اعمال محدودیت روی محتوای تبلیغ: محتوای متناسب با اپلیکیشن و کاربر تبلیغ شود.
  • اجرای آسان ازطریق SDK یا API
  • پشتیبانی قوی

علاقه‌مندان و صاحبان اپلیکیشن و وب‌سایت‌‌هایی که تمایل دارند از پلتفرم برای مدیریت عرضه‌ی فضای نمایش خود استفاده کنند، می‌توانند به وب‌سایت دیما مراجعه کنند و با کارشناسان در ارتباط باشند تا ضمن کسب اطلاعات بیشتر، فضای نمایش خود را به‌صورت رایگان در این پلتفرم ثبت کنند. همچنین، تیم دیما در نمایشگاه الکامپ در سالن الکامپ استارز، پاسخ‌گوی شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات