پازل: شمارش معکوس | جایزه هفته: سه کوله پشتی Belkin مدل Classic Pro Backpack

شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اگر دوست دارید کمی فسفر بسوزانید و خود را برای هفته‌ی جدید آماده کنید، با زومیت و دویست‌وهفتادمین قسمت از سری «پازل» همراه شوید.
تبلیغات

به «پازل» ۲۲ تیر ۱۳۹۸ خوش آمدید! سری «پازل» به‌صورت هفتگی منتشر می‌شود. دویست‌وهفتادمین قسمت از سری «پازل» شامل دو بخش است: پاسخ معمای دویست‌وشصت‌ونهم و البته «پازل» جدید. با زومیت همراه باشید.

پازل شماره‌ی دویست‌وهفتادم با حمایت آواژنگ برگزار می‌شود. این هفته به قید قرعه به سه نفر از افرادی که پاسخ صحیح بدهند، یک کوله پشتی ‌Belkin مدل Classic Pro Backpack اهدا خواهد شد. 

کوله پشتی بلکین

پاسخ: ۲۶۹

همان‌طورکه بسیاری از دوستان هم متوجه شدند، پاسخ معمای هفته گذشته همان شماره‌ی معما بود! حالا راه‌حل این معمای نسبتا ساده را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

با مقایسه‌ی دو کلمه‌ی دوران و نمودار متوجه می‌شویم که ارزش حرف م برابر با ۱۰۰ و با مقایسه‌ی دو کلمه‌ی موز و مویز ارزش حرف ی برابر با ۴۵ است. از آنجا که در صورت‌مسئله ارزش کلمه‌ی تیم عنوان شده است، به‌راحتی قادر خواهیم بود ارزش حرف ت را نیز به دست آوریم که برابر با ۵۵ می‌شود.

حال کلمه‌ی زومیت شامل حروف کلمه‌ی مویز و حرف ت است که با جمع ارزش آن‌ها، به عدد ۲۶۹ خواهیم رسید.

بـرنـده

۲,۰۳۰ نفر از کاربران در پازل دویست‌وشصت‌ونهم زومیت شرکت کردند که ۱,۴۰۸ نفر پاسخ صحیح دادند. و حالا این شما و برندگان خوش‌اقبال این قسمت از پازل:

آقای حسین مهدوی‌فر از شهر تهرانآقای یاسین اسلامی از جزیره‌ی قشمآقای هادی خورند از شهر اردبیل

معمای شماره‌ی دویست‌وهفتادم: شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸

خرسی ۶۴ تکه گوشت با اندازه‌های ۱ تا ۶۴ را در غاری مخفی کرده است. این خرس هر روز به‌صورت اتفاقی (با احتمال یکسان) یک تکه گوشت را انتخاب می‌کند. اگر اندازه‌ی گوشت فرد باشد، آن را کامل می‌خورد و اگر اندازه گوشت زوج باشد، نصف گوشت را می‌خورد و نصف دیگر را ذخیره می‌کند. روزی که این گوشت‌ها تمام شود، خرس می‌میرد. این خرس چند روز زنده است؟

 

منبع طرح معما‌های سری «پازل» اینترنت نیست؛ اما در دنیای اینترنت، ممکن است پاسخ هر چیزی یافت شود. پس اگر جوابی در اینترنت یافتید، به دوستان خود احترام بگذارید و آن را منتشر نکنید. علاوه‌‌بر‌این، از آنجا که بخش نظرات مقاله‌های «پازل»، محل تبادل‌‌نظر و راهنمایی محسوب می‌شود، برای احترام به حقوق خود و سایر کاربران، از ارسال نظرات غیرمرتبط خودداری کنید.

لطفا پاسخ خـود را تنـها به ایمیل زیر ارسال و از نوشتن پاسخ در بخش نظرات خودداری کنید.

اگـر قـصـد داریـد پاسـخ‌ خــود را ارسـال کنــید، لطـفـا به مــوارد زیـر تـوجــه کنید:آدرس ایمیل :  //  موضوع (Subject) ایمیل: Puzzle270در بدنه‌ی ایـمیل نیـز پـاســخ مـــعما، نام، سن و شـماره‌تـمـاس خـود را درج کنـیـد.

تا ساعت ۱۲ ظهر روز پنجشنبه فرصت دارید به این معما پاسخ دهید. برای بهترشدن «پـازل» دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را حتما با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات