عرضه مک بوک پرو جدید اپل با پردازنده قوی‌تر و صفحه کلید اصلاح‌شده

چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
مطالعه 5 دقیقه
به‌نظر می‌رسد اپل بالاخره بر مشکل صفحه‌کلید پروانه‌ای مک‌بوک پرو غلبه کرده است. کوپرتینویی‌ها مک‌بوک پرو جدید خود را با صفحه‌کلید بهبودیافته و سریع‌تر عرضه می‌کنند.
تبلیغات

اپل مک‌بوک پرو ۱۵ اینچ را با پردازنده‌های ۸ و ۶ هسته‌ای و مک‌بوک پرو ۱۳ اینچ را با تاچ‌بار لمسی و پردازنده‌های نسل هشتمی Quad-Core عرضه می‌کند. این غول آمریکایی می‌گوید ارتقاها به این معنی است که مک‌بوک پرو ۱۵ اینچ سرعتش درمقایسه‌با مدل‌های قدیمی با پردازنده‌های Quad-Core دوبرابر و کارایی‌اش نیز درمقایسه‌با مک‌بوک‌ پروهای ۶ هسته‌ای ۴۰ درصد افزایش یافته است. کوپرتینویی‌ها می‌گویند این سریع‌ترین لپ‌تاپ مکی است که تاکنون عرضه و صفحه‌کلید آن نیز به‌روز شده است.

بهبود سرعت‌

اکنون می‌توان مدل ۱۵ اینچی مک‌بوک پرو ۶ هسته‌ای Core i7 و با فرکانس پایه‌ی ۲.۶ گیگاهرتز را با قیمت ۲,۳۹۹ دلار سفارش داد که در حالت بوست تا ۴.۵ گیگاهرتز و ۴۰۰ مگاهرتز نیز در سرعت توربو فرکانسش افزایش می‌یابد. همچنین با کمی هزینه‌ی بیشتر، یعنی ۲٬۷۹۹ دلار می‌توان مک‌بوک پرو ۸ هسته‌ای Core i9 را با دو هسته بیشتر و ۵۰۰ مگاهرتز فرکانس سریع‌تر درمقایسه‌با مدل ۶ هسته‌ای موجود خرید.

macbook pro 15 inch 2019 / مک بوک پرو ۱۵ اینچی ۲۰۱۹

مک‌بوک‌های جدید از امروز برای خرید دردسترس است

مدل ۱۳ اینچی مک‌بوک پرو نیز با تاچ بار و پردازند‌ه‌ی ۴ هسته‌ای با فرکانس پایه‌ی ۲.۴ گیگاهرتز عرضه می‌شود که در حالت توربو بوست تا ۴.۷ گیگاهرتز نیز افزایش‌یافتنی است. در حالت تنظیمات اختیاری (Configure-your-own)، فرکانس این لپ‌تاپ تا ۲۰۰ مگاهرتز دیگر نیز تغییر می‌کند و سرعتش به دوبرابر مدل ۱۳ اینچ مک‌بوک دوهسته‌ای می‌رسد.

macbook pro 13 inch 2019 / مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۱۹

ارتقای سرعت و صفحه‌کلید مک‌بوک پرو (MacBook Pro) در طول یک سال به‌روزرسانی این محصول پرچم‌دار اپل رخ می‌دهد. این شرکت در ژوئیه‌ی گذشته این مدل را به‌روز‌رسانی کرد و سپس، در اکتبر گرافیکش را ارتقا داد و اکنون نیز این محصول به Core i9 ارتقا یافته است. شایان ذکر است مک (Mac) به‌‌دلیل اشباع بازار گوشی‌های هوشمند، همچنان به‌عنوان بخش اصلی کسب‌وکار اپل، به رشد و توسعه‌ی خود ادامه می‌دهد.

بهبود صفحه‌کلید

در گذشته، زومیت طی مقالاتی به مشکلات مربوط‌به صفحه‌کلید‌های مک‌بوک پرداخته است. به گزارش تک‌کرانچ، اپل درباره‌ی صفحه‌کلید‌های جدید مک گفته است: مگر اینکه صفحه‌کلید جدید مک‌بوک پرو و مک‌بوک ایر را زیر سنگ قرار دهید یا آتش بزنید تا بتوانید در آن مشکلی پیدا کنید. بنابراین، دیگر از تایپ اشتباه چند کلمه یا کلمات تکراری خبری نخواهد بود. اصطلاح صنعتی برای چنین کاری «ساختن و دوباره ساختن» است.

macbook pro 13 inch 2019 / مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۱۹

Apple اخیرا صفحه‌کلید مک را به‌منظور مقاومت دربرابر نفوذ ذرات گردوغبار به زیر کلیدها و درنتیجه داغ‌شدن لپ‌تاپ، کاملا بازسازی کرده بود؛ امری که اگرچه به‌روزرسانی فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شد، مشکلاتی پدید آورد. باوجوداین، کوپرتینویی‌ها هرگز این صفحه‌کلید‌ها را کنار نگذاشتند.

اپل اعلام کرده برای بهبود این صفحه‌کلید‌ها سه تغییر اعمال کرده است:

۱. تغییراتی در مواد صفحه‌کلید مک‌بوک پرو اعمال شده که مشکل تایپ مجدد یا تایپ‌نشدن حروف را به‌طور چشمگیری کاهش خواهد داد. اپل هنوز درباره‌ی تغییرات اعمال‌شده اظهارنظری نکرده؛ اما طبیعتا با بازکردن صفحه‌کلید می‌توان به تغییرات اعمال‌شده پی برد.

۲. اپل معتقد است تغییرات مذکور مشکل صفحه‌کلید مک را حل خواهد کرد. این تغییرات در قالب برنامه‌ی خدمات صفحه‌کلید (Keyboard Service Program) روی صفحه‌کلیدهای پروانه‌ای استفاده‌شده در خط‌تولید لپ‌تاپ شرکت نیز اعمال می‌شود؛ یعنی صفحه‌کلید مک‌بوک‌ پروهای موجود و حتی مدل‌هایی که امروز عرضه می‌شوند، چه ضمانت داشته باشند یا نداشته باشند، بدون هزینه تعمیر خواهند شد.

۳. اپل اعلام کرده برای حل مشکل طولانی‌شدن زمان تعمیرات، تغییراتی اساسی در فرایند تعمیر در فروشگاه‌های اپل استور (Apple Store) ایجاد کرده است. برای اطلاعات بیشتر این مقاله‌ی زومیت را بخوانید.

مک بوک

اگر مک بوک مشتریان صفحه‌کلید مشکل‌دار نسل سوم باشد، می‌توانند صفحه‌کلید آن را با نسل جدیدتر تعویض کنند. بنابراین، کسانی که مک یا ایر مشکل‌دار دارند، می‌توانند از صفحه‌کلید جدید نسل چهارمی بهره‌مند شوند. باید توجه کرد که تغییرات صفحه‌کلید «درونی» است؛ به این معنا که تغییری در شکل ظاهری یا نحوه‌ی تماس با صفحه‌کلید رخ نداده است؛ زیرا هدف شرکت این بود که کاربران تجربه‌ی تایپ مشابهی با نسل حاضر صفحه‌کلید‌ها داشته باشند.

شهرت مک‌بوک پرو، تنها به‌خاطر صفحه‌کلید آن است و هیچ‌کس به جز کاربران آن به اشکالات موجود در دیگر بخش‌هایش اشاره‌ای نمی‌کنند. اگر اپل بتواند مشکلات نسل حاضر صفحه‌کلیدهایش را حل کند، شکاف بالقوه‌ی موجود در فروش لپ‌تاپ‌هایش را پُر و فرصت کافی پیدا خواهد کرد تا نسل جدیدی از این دستگاه‌ها را معرفی کند.

جزئیات بیشتر این ارتقای سرعت در کنفرانس WWDC اپل اعلام می‌شود؛ جایی‌که انتظار می‌رود از iOS 13 و دیگر محصولات نرم‌افزاری رونمایی شود. اپل بارها از آن رویداد برای معرفی پیشرفت‌های سخت‌افزاری استفاده کرده است. تصمیم شرکت برای اعلام بهبود سرعت و صفحه‌کلید مک‌بوک پرو، ممکن است به‌دلیل تلاش برای «خالی‌کردن میدان» برای محصولات دیگر در آن کنفرانس یا اشاره به «حل» مشکل صفحه‌کلیدها یا هر دو باشد.

کنفرانس WWDC ژوئن‌۲۰۱۹ (مصادف با ۱۳خرداد۱۳۹۸) برگزار خواهد شد. می‌توانید اخبار مربوط‌به این کنفراس را به‌صورت ویژه از زومیت دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات