بهترین گوشی‌های هوشمند چینی

بهترین گوشی های چینی؛‌ از وان پلاس ۱۱ تا ویوو X90

دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰مطالعه 7 دقیقه
گوشی‌‌های چینی در سال‌های اخیر فراتر از انتظار ظاهر شده‌اند و برندهایی مثل هواوی، آنر، شیائومی، ویوو و اوپو محصولات بسیار باکیفیتی عرضه کرده‌اند.
تبلیغات

تا چند سال پیش، گوشی‌های هوشمند چینی بین گزینه‌های خرید علاقه‌مندان به گوشی‌های هوشمند رده بالا و پرچم‌دار جایی نداشتند و انتخاب‌ها تنها به برندهای مطرحی همچون اپل، سامسونگ و هواوی محدود بود. البته شاید برندهای دیگری نظیر موتورولا و گوگل نیز نظر برخی کاربران را به محصولات خود جلب کرده‌ باشند. در سال‌های اخیر برندهای چینی گوشی‌هایی با کیفیت بسیار خوب عرضه کرده‌اند و برخی از محصولات آن‌ها در جلب نظر افراد کاملاً موفق بوده‌اند؛ حتی برخی از آن‌ها ادعای رقابت با اپل و سامسونگ را دارند و در برخی از موارد نیز این موضوع را به‌خوبی ثابت کرده‌اند.

در این مقاله قصد داریم بهترین گوشی‌های هوشمند ساخت برندهای چینی را معرفی کنیم.

این مقاله در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ با محتوای جدید به‌روزرسانی شد.

لیست بهترین گوشی های چینی موجود در بازار

برندهای چینی طیف گسترده‌ای از گوشی‌های هوشمند را با امکانات و طراحی متفاوت برای هرنوع بودجه و سلیقه‌ای معرفی کرده‌اند و بنابراین دست شما برای انتخاب بین این محصولات بسیار باز است. هدف ما از این مقاله معرفی بهترین گوشی‌های چینی است و بدین‌ترتیب نام برخی گوشی‌های میان‌رده‌ یا ارزان‌قیمت‌ چینی در این فهرست دیده نمی‌شود.

وان‌پلاس ۱۱

بهزاد مرعشیان درحال عکاسی با وان‌پلاس ۱۱

وان‌پلاس ۱۱ تقریباً در هر زمینه‌ای عملکرد بسیار خوبی دارد. این گوشی از تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 بهره می‌برد و در چند مدل با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی یا ۵۱۲ گیگابایتی و رم ۱۲ یا ۱۶ گیگابایتی به‌فروش می‌رسد. گوشی‌های وان‌پلاس به سرعت بالای عملکردشان شهرت دارند و وان‌پلاس ۱۱ نیز همین روند را دنبال می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های جذاب وان‌پلاس ۱۱ می‌توان به نمایشگر ۶٫۷ اینچی AMOLED LTOP3 با وضوح QHD و پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز اشاره کرد. این محصول از سیستم دوربین پشتی سه‌گانه شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد؛ همچنین به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی مجهز شده است و از شارژ سریع سیمی ۱۰۰ وات پشتیبانی می‌کند.

سری شیائومی ۱۳

شیائومی ۱۳ پرو

شیائومی قطعاً یکی از بزرگ‌ترین سازندگان گوشی‌های هوشمند چین است و محصولات آن در بسیاری از نقاط جهان عرضه می‌شوند. شیائومی ۱۳، شیائومی ۱۳ پرو و شیائومی ۱۳ اولترا، سه عضو خانواده‌ی پرچم‌داران کنونی این برند هستند که رقابت بسیار نزدیکی با برترین پرچم‌داران بازار دارند. این سه دستگاه از تراشه‌ی قدرتمند Snapdragon 8 Gen 2 بهره می‌برند و حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن‌ها از نوع UFS 4.0 (غیر از مدل ۱۲۸ گیگابایتی) است که باعث می‌شود سرعت بسیار بالایی در اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها داشته باشند.

اگر به دنبال گوشی پرچم‌دار تمام‌عیار چینی هستید، شیائومی ۱۳ اولترا یکی از بهترین انتخاب‌ها است؛ زیرا مشخصات سخت‌افزاری چشمگیری دارد و از سیستم دوربین بسیار قدرتمند بهره می‌برد. دوربین اصلی این دستگاه از حسگر یک اینچی ۵۰ مگاپیکسل با پشتیبانی از دیافراگم متغیر استفاده می‌کند و در شرایط نوری مختلف، عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دهد. در کل باید گفت این پرچم‌داران ازجمله بهترین گوشی‌های شیائومی در بازار هستند.

ویوو X Fold 2 و X Flip

ویوو X flip و X Fold 2

شرکت‌های چینی، گوشی‌های تاشو قدرتمند و جذابی روانه‌ی بازار کرده‌اند که ازجمله می‌توان به ویوو X Fold 2 و X Flip اشاره کرد. این دو دستگاه به‌ترتیب از فرم‌فکتور شبیه سری گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ سامسونگ بهره می‌برند و قابلیت‌های جذابی ارائه می‌دهند. ویوو X Fold 2 از نمایشگر بیرونی ۶٫۵۳ با وضوح ۲۵۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد. ابعاد صفحه‌نمایش داخلی X Fold 2 معادل ۸٫۰۳ اینچی است و وضوح ۲۱۶۰ در ۱۹۱۶ پیکسل را ارائه می‌دهد. هردو نمایشگر این دستگاه از نوع AMOLED بوده و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، حسگر اثر انگشت اولتراسونیک سه‌بعدی و فناوری HDR10 پلاس پشتیبانی می‌کنند و روشنایی آن‌ها حداکثر به ۱۸۰۰ نیت می‌رسد. این مدل از دوربین پشتی سه‌گانه شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل و دوربین ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید و دوربین ۱۲ مگاپیکسل تله‌فوتو بهره می‌برد و اولین گوشی تاشو مجهز به تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 است.

ویوو X Flip نیز به نمایشگر بیرونی منحصر‌به‌فردی مجهز شده است که قابلیت‌های جذابی را دردسترس کاربران قرار می‌دهد. البته این گوشی تاشو برخلاف برادر بزرگ‌تر خود از تراشه‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 استفاده می‌کند.

ریلمی GT Neo 5

گوشی ریلمی GT 3 از نمای پشت مدل مشکی

گوشی GT Neo 5 ریلمی مشخصات سخت‌افزاری رده‌بالایی دارد اما شاید مهم‌ترین ویژگی آن، پشتیبانی از شارژ فوق‌سریع ۲۴۰ وات باشد. ریلمی ادعا می‌کند این دستگاه فقط در ۸۰ ثانیه از صفر تا ۲۰ درصد و فقط در ۴ دقیقه از صفر تا ۵۰ درصد شارژ می‌شود.

ریلمی GT Neo 5 از صفحه‌نمایش ۶٫۷۴ اینچی 1240p OLED با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و تراشه‌ی پرچم‌دار سال گذشته‌ی کوالکام، یعنی Snapdragon 8 Plus Gen 1 بهره می‌برد. سیستم دوربین سه‌گانه‌ی پشتی این دستگاه نیز شامل دوربین اصلی ۵۰، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسل و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسل است.

سری پوکو X5

پوکو X5 Pro

پوکو به‌عنوان زیربرند شیائومی، محصولاتی با سخت‌افزار قدرتمند و قیمت مقرون‌به‌صرفه عرضه می‌کند. پوکو X5 و پوکو X5 پرو به‌ترتیب از تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۹۵ و اسنپدراگون 778G بهره می‌برند که اگرچه قدرت آن به سطح پرچم‌داران بازار نمی‌رسد اما همچنان نیاز اکثر کاربران را رفع می‌کند.

سری پوکو X5 از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی AMOLED با وضوح Full HD پلاس و پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، محصولاتی جذاب برای تماشای فیلم و بازی هستند. این دو دستگاه همچنین جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون را ارائه می‌دهند که این ویژگی می‌تواند برای علاقه‌مندان به موسیقی و بازی که از هدفون‌های سیمی استفاده می‌کنند بسیار جذاب باشد؛ زیرا اکثر پرچم‌داران امروزی فاقد این درگاه هستند. در کل سری پوکو X5 مشخصات فنی بسیار خوبی را با قیمت مقرون‌به‌صرفه نسبت‌ به اکثر رقبای هم‌رده‌ی خود ارائه می‌دهند.

هواوی Mate X3

هواوی میت ایکس ۳ / Huawei Mate X3 ضد آب

گوشی تاشو هواوی Mate X3 به دو نمایشگر ۱۲۰ هرتز مجهز شده است که شامل صفحه‌نمایش خارجی ۶٫۴ اینچی با وضوح ۲٬۵۰۴ در ۱٬۰۸۰ پیکسل و نسبت تصویر ۲۰٫۹:۹ و نمایشگر داخلی ۷٫۸۵ اینچی با وضوح ۲٬۴۹۶ در ۲٬۲۲۴ پیکسل و نسبت تصویر ۸:۷.۱ می‌شود.

هواوی میت ایکس 3 به سیستم‌عامل Harmony OS 3.1 مجهز شده است و از پردازنده‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 استفاده می‌کند. این گوشی تاشدنی ۱۲ گیگابایت رم دارد و نمی‌تواند به شبکه‌ی 5G وصل شود. هواوی میت ایکس ۳ از باتری ۴٬۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سیمی ۶۶ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات استفاده می‌کند.

سری هواوی P60

هواوی p60 pRO

هواوی اخیراً پرچم‌داران جدید خود را در سه نسخه‌ی P60، P60 پرو و P60 Art معرفی کرده است. هر سه گوشی مذکور به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی LTPO OLED با وضوح ۲٬۷۰۰ در ۱٬۲۲۰ پیکسل و نرخ نوسازی متغیر ۱۲۰ هرتز مجهزند. این پنل‌ها با شیشه‌ی Kunlun محافظت می‌شوند و از حسگر اثر انگشت استفاده می‌کنند.

هر سه مدل هواوی P60 از نسخه‌ی 4G پردازنده‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با فیلتر رنگی RYYB و سیستم لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) برخوردارند. این دوربین از دیافراگم متغیر (از f/1.4 تا f/4.0) استفاده می‌کند. این دیافراگم به‌طور‌خودکار خودش را با نور محیط تغییر می‌دهد تا همیشه تصاویر با نور کافی ثبت شوند. هواوی می‌گوید حسگر RYYB جدیدش در‌ زمینه‌ی جذب نور حرف اول را در صنعت می‌زند.

سری ویوو X90

رنگ بندی ویوو X90 پرو از نمای پشت در میان یخ

ویوو X90 و X90 پرو از پردازنده‌ی پرچم‌دار Dimensity 9200، نمایشگر ۱۲۰ هرتز AMOLED و شارژ ۱۲۰ وات بهره می‌برند. گفتنی است دوربین اصلی مدل پرو این گوشی مثل +X90 Pro از حسگر یک اینچی استفاده می‌کند.

ویوو X90 به باتری ۴٬۸۱۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است و ویوو X90 پرو از باتری ۴٬۸۷۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد. هر دو گوشی از فناوری شارژ سریع سیمی ۱۲۰ وات پشتیبانی می‌کنند و مدل پرو با شارژ بی‌سیم ۵۰ وات نیز سازگاری دارد. این دو دستگاه جدید با رابط کاربری OriginOS 3 عرضه می‌شوند.

سوالات متداول زومیت

  • آیا گوشی‌های چینی ارزش خرید دارد؟

    اگرچه تعداد برندهای چینی سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند بسیار زیاد هستند، اما معروف‌ترین آن‌ها یعنی شیائومی، وان‌پلاس، اوپو و ویوو همگی محصولات بسیار باکیفیتی را با مشخصات جذاب و قیمت مناسب عرضه می‌کنند و طی سال‌های اخیر طرفداران پروپاقرصی در سرتاسر جهان به‌دست آورده‌اند. بنابراین محصولات برندهای معروف چینی در اکثر موارد ارزش خرید دارند.

  • بهترین گوشی‌های چینی در بازار کدامند؟

    در حال‌حاضر می‌توان سری شیائومی ۱۳، وان‌پلاس ۱۱ و سری هواوی P60 را جز بهترین گوشی‌های چینی بازار به‌حساب آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات