مردم برای خرید بیشتر به کدام شهرها می‌روند؟

سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
خرید کردن بخش جدایی‌ناپذیر سفر است. بیشتر ما وقتی به شهری سفر می‌کنیم سری به مراکز خرید آن شهر هم می‌زنیم. گاهی اوقات خرید کردن نه به‌عنوان یکی از تفریحات و بخش‌های سفر، بلکه هدف سفر می‌شوند.
تبلیغات

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای خرید کردن به‌جای شهر خودشان به شهرهای دیگری سفر کنند و از آنجا اجناسی را که نیاز دارند خرید کنند.

 گاهی اوقات دلیل این کار این است که بازارهای شهر خودشان تنوع کافی را ندارند و تنوع اجناس در شهری که به آن سفر می‌کنند بیشتر است. گاهی هم به این دلیل است که خرید کردن در برخی شهرها ارزان‌تر از شهر خودمان تمام می‌شود. اسنپ تریپ، علاوه‌بر مشخص کردن شهرهایی که می‌توان در آن خریدی ارزان را تجربه کرد، رزرو هتل را برای شما آسان‌تر و ارزان‌تر کرده است.

  قشم

شهرهای جنوبی به‌دلیل نزدیکی و ارتباط با کشورهای عربی ازطریق دریا، محل مناسبی برای خرید اجناس خارجی هستند.

قشم، بزرگ‌ترین جزیره ایران است و پر است از بازارهای مختلفی که در آن انواع و اقسام اجناس خارجی از لباس، کفش، لوازم آرایشی وعینک گرفته تا لوازم خانگی، اسباب بازی و ساعت را پیدا می‌کنید.بسیاری از مسافرانی که به قشم سفر می‌کنند هدفشان خرید است چرا که در مراکز خرید متعدد قشم می‌توانید انواع و اقسام لباس‌های برند خارجی را با قیمتی نسبتا مناسب خریداری کنید.

اگرقصد سفر به جزیره قشم را دارید، پیش از سفر به صفحه رزرو هتل در قشم مراجعه کنید.

  کیش

 کیش توریستی‌ترین جزیره ایران است و پر است از مراکز خرید و پاساژهای متعدد لوکس و مدرنی که برای بسیاری از مسافران جذابیت بسیاری دارد. اگرچه در مجموع می‌توان گفت چند سالی است که خرید کردن در کیش به اندازه قبل محبوب نیست، اما همچنان خیلی‌ها برای خرید به کیش سفر می‌کنند و پاساژگردی هنوز هم یکی از تفریحات پرطرفدار این جزیره است. اگر قصد دارید در کیش خرید کنید باید دقت وحوصله به خرج دهید، زیرا در کیش معمولا قیمت بیشتر اجناس با شهرهای دیگر چندان تفاوتی ندارد و حتی در برخی موارد شاید گران‌تر هم باشد.

اگر قیمت‌ها برایتان مهم است بهتر از پیش از خرید حسابی در مراکزخرید کیش بگردید و پس ازمقایسه قیمت‌ها با شهر خودتان، تصمیم‌گیری کنید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگرچه بسیاری از برندهای مشهور خارجی در مراکز خرید کیش  شعبه دارند، اما نباید تصور کنید در کیش همه اجناس اصل هستند و خبری از اجناس تقلبی نیست.  

بانه

بانه یکی دیگر از آن شهرهایی است که بازارهای پررونقش مسافران بسیاری را از سراسر کشور به سوی خود می‌کشاند. این شهر که در استان کردستان واقع شده در مرز عراق است و اجناسی که در بازارهایش است مستقیم از عراق می‌آید. بیشتر افرادی که به بانه سفر می‌کنند هدفشان خرید لوازم صوتی و تصویری یا کولرهای گازی است.

 اگرچه قیمت این کالاها در بانه تفاوت قابل‌توجهی با شهرهای بزرگ دارد اما این نکته را باید در نظر داشته باشید که بسیاری از اجناسی که در بانه فروخته می‌شوند اصل نیستند و به همین دلیل خرید از بانه اگرچه برای شما ارزان‌تر تمام می‌شود اما همراه‌با ریسک است.

تهران

تهران پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور است و یکی از بهترین شهرها برای خرید کردن. بسیاری از افراد از شهرهای مختلف برای خرید کردن، به‌ویژه خرید پوشاک، به تهران می‌آیند چرا که اولا تهران مراکزخرید پرشماری دارد و تنوع اجناس در آن بیشتر از سایر شهرهاست و ثانیا بسیاری از اجناسی که در شهرهای دیگر فروخته می‌شوند از تهران می‌آیند و به همین دلیل هم اگر برای خرید به جایی مثل بازار بزرگ تهران بروید، احتمالا بتوانید خرید ارزان‌تری نسبت به شهر خودتان داشته باشید.

در مجموع باید بدانید در تهران هم مراکر خرید بسیار لوکس و بسیار گران‌قیمت هست و هم جاهایی با قیمت مناسب. بسیاری از افرادی که قیمت چندان برایشان مهم نیست برای خرید مراکز لوکس و گران‌قیمت تهران را انتخاب می‌کنند که اجناس متنوع و خاصی دارند که بسیاری از آن‌ها ممکن است در شهرهای دیگر پیدا نشوند.

پیش از سفر به تهران برای کم کردن هزینه‌های سفرتان از صفحه رزرو هتل در تهران بازدید کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات