دوربین گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ امتیاز ۱۰۹ را از DxOMark کسب کرد

جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
مطالعه 4 دقیقه
امتیازهای اعطاشده از سوی مؤسسه‌ی DxOMark به دوربین گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ، تازه‌نفس‌ترین پرچم‌دار کره‌های را به صدر جدول برترین‌ها فرستاده است.
تبلیغات

سامسونگ پس از مدت‌ها انتظار سرانجام با برگزاری رویداد گلکسی آن‌پکد ۲۰۱۹، از جدیدترین دستاوردهای خود در صنعت گوشی‌های هوشمند پرده‌برداری کرد. کره‌ای‌ها یکم اسفندماه در مراسمی هیجان‌انگیز، گوشی‌های گلکسی فولد، گلکسی اس ۱۰، گلکسی اس ۱۰ پلاس و گلکسی اس ۱۰ ای را رونمایی کردند.

گلکسی اس ۱۰ پلاس به‌عنوان جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ، به نمایشگر ۶.۴ اینچ داینامیک AMOLED با وضوح +Quad HD مجهز شده است و در قسمت پشتی‌اش از دوربین اصلی سه‌گانه بهره می‌گیرد. این محصول از چندین ویژگی جذاب به‌همراه سخت‌افزار قدرتمند استفاده می‌کند تا از این طریق، رقبایش را به‌چالش بکشد.

مؤسسه‌ی معتبر DxOMark که به‌طور دقیق و ریزبینانه، دوربین گوشی‌های هوشمند را موردتحلیل قرار می‌دهد، اخیرا بررسی خود را از دوربین +Samsung Galaxy S10 منتشر کرده است که در ادامه، نگاهی خلاصه‌وار به آن خواهیم انداخت.

گلکسی اس 10 / Galaxy S10

دوربین اصلی

اس ۱۰ پلاس در پنل پشتی خود به سه دوربین مجزا مجهز شده است. دوربین اصلی دارای لنز ۱۲ مگاپیکسلی به‌‌همراه دیافراگم متغیر است، دوربین دوم از حسگر ۱۶ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض بهره می‌گیرد و دوربین سوم از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو برای زوم اپتیکال دو برابری استفاده می‌کند. دوربین اصلی پرچم‌دار جدید سامسونگ توانایی ضبط ویدیوی 4K را با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه دارد که در نوع خود بسیار جالب است.

مؤسسه‌ی DxOMark مارک پس از بررسی بلندمدت و دقیق دوربین اس ۱۰ پلاس، درنهایت امتیاز عالی ۱۰۹ را برای آن در نظر گرفت تا محصول موردبحث درکنار هواوی میت ۲۰ پرو و هواوی پی ۲۰ پرو در صدر جدول برترین‌ها جای بگیرد. امتیاز بخش عکاسی دوربین اصلی، معادل ۱۱۴ و امتیاز بخش فیلم‌برداری دوربین اصلی، معادل ۹۷ اعلام شده است که هر یک از آن‌ها بسیار عالی و درخورتوجه هستند.

اس ۱۰ پلاس به‌همراه میت ۲۰ پرو و پی ۲۰ پرو در صدر جدول جای دارد

این مؤسسه در بخش نکات مثبت عکس‌برداری دوربین اصلی اس ۱۰ پلاس،‌ مواردی مثل تعادل رنگ سفید با دقت بالا،‌ نمایش عالی رنگ‌ها در اکثر شرایط نوری، نویز پایین، گسترده‌ی داینامیکی وسیع، جزییات بالا در تصاویر و جلوه بوکه‌ی واقع‌گرایانه را ذکر کرده است. درضمن دیده‌نشدن جزئیات خوب در تصاویر در اغلب شرایط و دیده‌نشدن جزئیات خوب به‌هنگام زوم زیاد، در بین نکات منفی بخش عکس‌برداری دیده می‌شوند.

فوکوس خودکار سریع و دقیق،‌ لرزش‌گیر عالی و اکسپوژر کاربردی، از نکات مثبت دوربین اصلی گلکسی اس ۱۰ پلاس در بخش فیلم‌برداری هستند. دیگر اینکه ظاهرا دوربین این محصول در زمینه‌ی فیلم‌برداری از مواردی مثل نویز، رنگ‌های غیراشباع در شرایط نوری ضعیف و برخی مشکلات مربوط‌به اکسپوژر رنج می‌برد.

دوربین اصلی گلکسی اس 10 پلاس

امتیاز دوربین اصلی گلکسی اس ۱۰ پلاس

دوربین سلفی

گلکسی S10 پلاس سامسونگ در پنل جلویی‌اش میزبان دوربین سلفی دوگانه است. دوربین اصلی این دستگاه، حسگر ۱۰ مگاپیکسلی دارد و از لنز مجهز به دیافراگم f/1.9 بهره می‌گیرد؛ گفتنی است که این لنز، دارای فاصله‌ی کانونی ۲۵ میلی‌متر است. دوربین دوم از نوع ۸ مگاپیکسلی است، برای تشخیص‌عمق به‌منظور ثبت جلوه بوکه کاربرد دارد و از دیافراگم f/2.2 بهره می‌گیرد.

کسب امتیاز ۹۶ در این بخش، دوربین سلفی گلکسی اس ۱۰ پلاس را به صدر جدول برترین‌ دوربین‌های سلفی موجود در گوشی‌های هوشمند تا به‌امروز می‌برد. این امتیاز عالی نشان می‌دهد که دارندگان اس ۱۰ پلاس می‌توانند سلفی‌های بسیار باکیفیتی را ثبت کنند. بی‌شک این دستگاه می‌تواند برای ولاگرها، بسیار کاربردی باشد.

بهترین دوربین سلفی‌ گوشی‌های هوشمند تا‌به‌امروز متعلق به اس ۱۰ پلاس است

دوربین سلفی گلکسی اس ۱۰ پلاس در بخش عکس‌برداری موفق به کسب امتیاز ۱۰۱ و در بخش فیلم‌برداری موفق به کسب امتیاز ۸۸ شده است. داشتن اکسپوژر عالی، به‌تصویر‌کشیدن پوست به‌بهترین شکل، فوکوس خودکار دقیق، جلوه بوکه‌ی عالی و نمایش جزییات بالا در شرایط پرنور، همگی جزو نکات مثبت بخش عکس‌برداری دوربین سلفی اس ۱۰ پلاس هستند. درضمن نمایش نه‌چندان خوب رنگ‌ها در شرایط نوری کم به‌همراه نشان‌ندادن جزییات زیاد از صورت در نور کم، جزو نکات منفی دوربین سلفی در بخش عکس‌برداری هستند.

دیگر اینکه سلفی اس ۱۰ پلاس در بخش فیلم‌برداری دارای نقاط قوتی همچون اکسپوژر دقیق، نمایش عالی رنگ‌ها، کنترل خوب نویز و لرزش‌گیر کاربردی است و از برخی نقاط ضعف مثل لرزش‌های گاه‌و‌بی‌گاه رنج می‌برد.

دوربین سلفی گلکسی اس 10 پلاس

امتیاز دوربین سلفی گلکسی اس ۱۰ پلاس

برای کسب اطلاعات کامل در مورد جدیدترین گوشی سامسونگ و همچنین دانستن مواردی مثل قیمت گوشی گلکسی اس ۱۰ پلاس، می‌توانید از جدول زیر کمک بگیرید. اگر به چنین جداولی علاقه دارید، حتما وارد بانک محصولات زومیت شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات