گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس سامسونگ، ۱۷ اسفند با قیمت پایه ۹۰۰ دلار عرضه می‌شوند

پنج‌شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱
مطالعه 3 دقیقه
دهمین نسل کهکشانی‌های سری اس سامسونگ، با قیمت پایه‌ی ۹۰۰ دلار در تاریخ ۱۷ اسفند روانه‌ی بازار می‌شوند.
تبلیغات

در رویدادی که به‌معنای واقعی کلمه برای هیچ کس غیرمنتظره نبود، سامسونگ دهمین نسل گوشی‌های پرچم‌دار کهکشانی سری اس خود را رونمایی کرد. درحالی‌که سال گذشته گلکسی اس ۹، یک به‌روزرسانی نسبتا تکراری در قیاس با نسل پیشین محسوب می‌شد، سری گلکسی اس ۱۰ به‌نحو چشمگیری متفاوت‌تر از آن چیزی است که در دو سال گذشته شاهد بوده‌ایم.

همان‌طور که در مجموعه افشاگری‌های مختلف در طول چند ماه گذشته دیدیم، سری گلکسی اس ۱۰ به‌جای  بریدگی به‌کاررفته در آیفون‌های اخیر و بسیاری از گوشی‌های ساخت دیگر سازندگان، از نمایشگر حفره‌داری بهره می‌برد که دوربین سلفی درون آن جای گرفته است. در مراسم امشب سرانجام به‌صورت رسمی تأیید شد که گلکسی اس ۱۰ پلاس بزرگتر از سه دوربین در قسمت پشت و دو دوربین جلو بهره می‌برد؛ اما مدل کوچک‌تر گلکسی اس ۱۰ تنها مجهز به یک دوربین سلفی است. دوربین اضافی دوم در نسخه‌ی رده‌بالای گلکسی اس ۱۰، در اصل عکس‌برداری نمی‌کند و برای بهبود سنجش عمق در تصاویر سلفی به‌کار می‌رود.

گلکسی اس 10 / Galaxy S10

دو دوربین پشت در اصل همان دو نمونه‌ی موجود در گلکسی نوت ۹ (حسگرهای ۱۲ مگاپیکسلی زاویه‌ی عرض و تله‌فتو) محسوب می‌شوند؛ اما دوربین سوم یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی با زاویه‌ی فوق عریض و میدان دید ۱۲۳ درجه - تقریبا به اندازه‌ی محدوده‌ی دید انسان – است. در زمینه‌ی تصویربرداری، هر دو دوربین جلو و دوربین‌های اصلی قادر به ثبت ویدئو‌های 4K هستند. دهمین نسل سری گلکسی اس ۱۰، نخستین دستگاه همراه در جهان محسوب می‌شود که می‌تواند با استاندارد HDR10+ تصویربرداری کند.

هردو گوشی امسال صاحب نمایشگرهای بزرگتر هستند. گلکسی اس ۱۰ از صفحه‌نمایشی ۶.۱ اینچی و اس ۱۰ پلاس از نمایشگری ۶.۴ اینچی بهره می‌برد. درست همانند توانایی تصویربرداری با استاندارد HDR10+، اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس نخستین گوشی‌های دنیا با نمایشگر سازگار با این استاندارد به‌شمار می‌روند. همان‌طور که پیش‌تر شایع شده بود، حسگر اثر انگشت در اس ۱۰ پلاس به‌جای قرارگیری در مکان نامناسب اس ۸ و اس ۹، درون نمایشگر دستگاه جای گرفته است و زیر نور شدید خورشید و با انگشتان خیس نیز کار می‌کند. علاوه‌براین، الگوریتم‌های نرم‌افزاری نیز نفوذ به گوشی و جعل اثرانگشت را دشوارتر می‌کنند.

گلکسی اس 10 / Galaxy S10

هردو گوشی به‌صورت پیش‌فرض با ۸ گیگابایت رم عرضه می‌شود؛ بااین‌حال، سامسونگ نسخه‌ای از گلکسی اس ۱۰ را با رم ۱۲ گیگابایت روانه‌ی بازار خواهد کرد. در زمینه‌ی ظرفیت ذخیره‌سازی، حافظه‌ی دستگاه‌ها ۱۲۸ گیگابایت است و هر دو از شکاف MicroSD بهره می‌برند. نسخه‌ی پیشرفته‌تر گلکسی اس ۱۰ پلاس نیز با ظرفیت بی‌نظیر یک ترابایت قابل خریداری خواهد بود. ۸۹۹/۹۹ و ۹۹۹/۹۹ دلار، به‌ترتیب به‌عنوان قیمت‌های پایه‌ی گوشی گلکسی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس تعیین شده است. این دو گوشی در تاریخ هشتم مارس (۱۷ اسفند) عرضه خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات