گوشی‌های میان‌رده شیائومی به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز می‌شوند

چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
شیائومی قصد دراد گوشی‌های هوشمند میان‌رده‌ی‌ خود را با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر به بازار عرضه کند.
تبلیغات

براساس آخرین پست منتشرشده از سوی وانگ تنگ توماس، مدیر محصول شیائومی در شبکه‌ها‌ی اجتماعی چینی ویبو، غول فناوری چینی قصد دارد گوشی‌های هوشمند میان‌رده‌ی خود را با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر به بازار عرضه کند. 

انتظار می‌رود شیائومی تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی، بیشتر گوشی‌های هوشمند میان‌رده‌ی خود را به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز کند. هنوز مشخص نیست چینی‌ها قصد دارند کدام سری محصولات خود را با این ویژگی به بازار عرضه کنند. اما به‌نظر می‌رسد در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ جزئیات بیشتری در مورد برنامه‌های آتی شیائومی منتشر شود.

حسگر اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر

زمانی‌که فناوری جدیدی در بازار گوشی‌های هوشمند معرفی می‌شود، اکثر تولیدکنندگان تمایل دارند گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود را با فناوری جدید به بازار عرضه کنند. با گذشت زمان معمولا هزینه‌های اجرایی‌سازی فناوری جدید کمتر می‌شود و گوشی‌های میان‌رده  نیز می‌توانند به‌تدریج با قابلیت‌ها و فناوری‌های جدیدی که در صنعت موبایل معرفی می‌شوند، به بازار عرضه شوند. همین فرایند برای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر وجود دارد و انتظار می‌رود در سال جاری میلادی شاهد عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند میان‌رده با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر به بازار باشیم.  

اوایل خردادماه، شیائومی می ۸ با نمایشگر ۶.۲۱ اینچی AMOLED تمام‌صفحه، هوش مصنوعی و دوربین قدرتمند معرفی شد. چندی بعد شاهد رونمایی از می ۸ اکسپلورر ادیشن، اولین گوشی شیائومی با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر در بازار چین بودیم. در ماه سپتامبر این گوشی هوشمند در بازارهای جهانی با نام می ۸ پرو عرضه شد. پیش‌تر در اواخر شهریورماه گفته شد، می 8 پرو و می 8 لایت شیائومی با نمایشگر بزرگ و دوربین سلفی بهتر معرفی شدند. می ۸ پرو شیائومی با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام، نمایشگر ۶.۲۱ اینچی سوپر اولد و رزولوشن ۲۲۴۸ در ۱۰۸۰ پیکسل به‌همراه فناوری تشخیص چهره مادون قرمز معرفی شد.

بررسی شیائومی می 8 / Xiaomi Mi 8

همان‌طور که گفته شد، هنوز مشخص نیست کدام گوشی‌های هوشمند میان‌رده‌ی شیائومی زودتر از بقیه با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر معرفی می‌شوند. پیش‌تر ردمی نوت ۶ پرو شیائومی با ۴ دوربین و نمایشگر +FullHD معرفی شد. در زمان رونمایی گفته شده بود که می ۶ پرو ابتدا در بازار تایلند عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود یکی از گوشی‌های هوشمندی که با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر در بازار جهانی عرضه خواهد شد، می ۶ پرو باشد. در حال حاضر این گوشی هوشمند دارای حسگر اثر انگشت در پنل پشتی است. برای آنکه بتواند با حسگر زیر نمایشگر عرضه شود باید از نمایشگر AMOLED به‌جای نمایشگرهای IPS LCD استفاده کند. 

باید درنظر داشته باشیم که شیائومی تنها تولیدکننده‌ای نیست که قصد دارد گوشی‌های هوشمند خود را با فناوری جدید تشخیص هویت به بازار عرضه کند. انتظار می‌رود که گلکسی A50 سامسونگ نیز با اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر معرفی شود. تاکنون اخبار فاش‌شده‌ی مختلفی در مورد گلکسی A50 منتشر شده است. سامسونگ، قصد دارد گوشی‌های هوشمندی همچون گلکسی A50 را در رقابت با دستگاه‌های شیائومی به بازار عرضه کند.

معرفی و عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند میان‌رده‌ی شیائومی با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، می‌تواند یکی از ویژگی‌های رقابتی و کلیدی باشد که چینی‌ها برای رقابت با سایر برند‌ها، دستگاه‌های خود را بدان مجهز کرده‌اند. باتوجه به قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ی محصولات شیائومی و باتوجه به اینکه غول فناوری چینی در بازار گوشی‌های میان‌رده از اعتبار خوبی برخوردار است، ویژگی‌ جدید نیز می‌تواند مزایای رقابتی بیشتری برای چینی‌ها در بازار میان‌رده‌ها ایجاد کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات