خرید تلویزیون جدید ال جی یا تعمیر تلویزیون؟

پنج‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
تلویزیون‌های زیادی در بازار موجود هستند که با انواع سبک‌ها و سلیقه‌ها نیز هم‌خوانی دارند، اما امکانات، قیمت و ویژگی‌های ظاهری متنوع آن‌ها سبب شده است که انتخاب برای ما سخت شود.
تبلیغات

هر فردی مخصوصا در شرایط کنونی بازار و قیمت‌های بالا، قصد دارد انتخاب درستی برای خرید خود داشته باشد. حال اگر تصمیم به خرید یک تلویزیون جدید گرفته‌اید، ما در گلدیران برای شما نکاتی را با درنظرگرفتن ویژگی‌های کاربردی بیان می‌کنیم تا تصمیم بهتری را هنگام انتخاب بگیرید.

ویژگی‌های اصلی برای یک تلویزیون چیست؟

اگر تلویزیون مورد نظر خود را در هنگام خرید به‌درستی انتخاب نکنید امکان دارد مدام مجبور به تعمیر تلویزیون‌های خود شوید. واقعیت این است که پیشرفته‌ترین و گران‌قیمت‌ترین تلویزیون‌ها، همیشه به‌معنی بهترین تلویزیون یا همان تلویزیون مد نظر شما نیست. تعمیر تلویزیون ال‌جی از خرید تلویزیون‌هایی با برند متفرقه ارزش بیشتری خواهد داشت زیرا حتی خرید یک تلویزیون با قیمت مناسب، مدت کوتاه‌تری برای شما کار خواهد کرد. ولی تلویزیون‌های ال‌جی با شما پیر خواهند شد. برای خرید تلویزیون ال‌جی لازم است اول ویژگی‌های مهم در یک تلویزیون را مشخص و بعد تعیین کنیم کدام یک از این ویژگی‌ها برای شما در تلویزیونتان اهمیت بیشتری دارد. در ادامه به این سوالات پاسخ دهید.

  • کیفیت صفحه‌نمایش تلویزیون چقدر برایتان مهم است؟
  • قدرت صدا در تلویزیون چه میزان باشد؟
  • تلویزیون چه امکاناتی و تکنولوژی‌هایی داشته باشد؟
  • شرط مهم شما در خرید، اندازه صفحه‌نمایش است؟

اگر برای خودتان اولویت‌بندی کرده‌اید که کدام یک از این‌ها برایتان مهم‌تر است در ادامه نکاتی که باید در این ویژگی‌ها در نظر بگیرید را توضیح داده‌ایم. برای اینکه به‌طور کامل در هر یک از این موارد راهنمایی شوید و اطلاعات کاملی به‌دست آورید حتما راهنمای خرید تلویزیون ال‌جی را مطالعه کنید و اگر با خرابی تلویزیون ال‌جی خود روبه‌رو شدید جهت تعمیر تلویزیون ال‌جی نیز می‌توانید از متخصصان مجاز و حرفه‌ای آن راهنمایی بگیرید.

کیفیت صفحه‌نمایش تلویزیون چقدر برایتان مهم است؟

در کیفیت صفحه‌نمایش تلویزیون ال‌جی عواملی هم‌چون HDR، کنتراست، سرعت نوسازی تصاویر (Refresh rate)، رزولوشن و نوع صفحه‌نمایش تأثیرگذار است. پس در ادامه به بررسی برخی این جزئیات می‌پردازیم.

  • قابلیت HDR در کیفیت صفحه‌نمایش چیست؟

تلویزیونی که دارای قابلیت HDR باشد، محدوده‌ی بیشتری از رنگ‌ها را دارد و این یعنی رنگ‌های زیادی برای نشان دادن یک تصویر نمایش داده می‌شوند. پس این قابلیت در کیفیت صفحه‌نمایش تلویزیون‌های ال‌جی تأثیرگذار بوده است. دقت کنید، تلویزیون‌هایی که این قابلیت را ندارند ممکن است همان تصویر دلخواه شما را نمایش ندهند و برای رسیدن به آن تصویر بارها دست به تعمیر تلویزیون ال‌جی خود بزنید که این تعمیرات بی‌فایده خواهد بود.

  • Resolution یا همان دقت وضوح چقدر در کیفیت صفحه‌نمایش چقدر برای شما اهمیت دارد؟

درواقع تلویزیون ال‌جی با رزولوشن شفاف‌تر، صفحه وضوح بیشتری را نمایش می‌دهد. اگر تلویزیون‌ها را براساس رزولوشن تقسیم‌بندی کنیم، از تلویزیون‌های ال ای دی (LED) موجود عبارت‌اند از:

  • HD
  • Full HD
  • 4K
  • Ultra HD

تلویزیون‌های HD ال‌جی قیمت کمتری نسبت به تکونولوژی‌های بالاتر دارد و از ۱ میلیون پیکسل برخوردار است. تلویزیون‌های UHD ال‌جی را از گران‌ترین تلویزیون‌های موجود در بازار می‌توان برشمرد که با ۸ میلیون پیکسل، بهترین رزولوشن را دارد و تلویزیون‌های FHD ال‌جی ۲ میلیون پیکسل دارد. اگر در هنگام خرید به هر کدام از این ویژگی‌ها دقت کنید انتخاب بهتری خواهید داشت و با انتخاب درست بعدها از تعمیر تلویزیون ال‌جی مورد علاقه خود نیز جلوگیری خواهید کرد.

گلدیران

قدرت صدا در تلویزیون چه میزان باشد؟

افراد زیادی بدون توجه به کیفیت صدای تلویزیون اقدام به خرید می‌کنند که بعدها مجبور به خرید سیستم‌های صوتی جداگانه از جمله سینمای خانگی یا ساندبار می‌شوند. بنابراین پیشنهاد ما این است که زمان خرید تلویزیون به تمامی مشخصات اصلی آن توجه کنید. تکنولوژی‌هایی که در حال حاضر در تلویزیون‌های جدید ال‌جی به‌کار می‌روند عبارت‌اند از: Dolby Digital، DTS Premium.

اگر تلویزیون ال‌جی شما با خرابی و تعمیر روبه‌رو شده است، جهت تعمیر تلویزیون ال‌جی خود فراموش نکنید که به تعمیرکاران مجاز و متخصص آن اطلاع دهید.

تلویزیون چه امکانات و تکنولوژی‌هایی داشته باشد؟

اینکه تلویزیونی که می‌خواهید خریداری کنید چه ویژگی داشته باشد، از جمله نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید تا بعد از خرید با نارضایتی و تعمیر تلویزیون ال‌جی خود روبه‌رو نشوید. به بعضی از نکاتی که نیاز است درباره‌ی تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی بدانید، در ادامه به آن پرداخته‌ایم:

  • تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی قابلیت اتصال به اینترنت (wifi) را از طریق سیم یا بدون استفاده از سیم (wireless) دارند.
  • بازی‌ها و فیلم‌های مورد علاقه‌ی خود را به کمک تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی می‌توانید به‌صورت آنلاین تماشا کنید.
  • برنامه‌های موجود در اینترنت را می‌توانید با تلویزیون هوشمند دنبال کنید.
  • برای اینکه جلسات ویدئویی خود را در یک صفحه‌نمایش بزرگ تشکیل دهید می‌توانید از برخی از تلویزیون‌های هوشمند که دارای دوربین و ویژگی‌های تماس ویدئویی هستند استفاده کنید.
  • همه تلویزیون‌ها اندروید نیستند تا هر برنامه اندرویدی روی آن‌ها نصب شود، بنابراین برای نصب نرم‌افزارهای اندروید باید تلویزیونی خریداری کنید که حتما اندرویدی باشد.

صفحه‌نمایش تلویزیون ال‌جی را در چه اندازه‌ای انتخاب کنید؟

برای اینکه کیفیت تصویر مناسب داشته باشید و از تماشای برنامه‌های دلخواه خود لذت ببرید، نیاز است که فاصله خود از تلویزیون و اندازه صفحه‌نمایش را در انتخابتان در نظر بگیرید. چون این دو مورد در بهتر دیده شدن تصویر تأثیرگذار هستند. جدولی وجود دارد که در اندازه‌گیری سایز تلویزیون موردنظرتان به شما کمک خواهد کرد که برای مشاهده این جدول می‌توانید مقاله راهنمای خرید تلویزیون ال‌جی را مطالعه کنید.

نکته آخر:

احتیاط و تحقیق قبل از خرید، برای لوازمی که امروزه شامل هزینه‌های بالایی می‌شوند، از جمله شرایط اصلی برای انتخاب آن‌ها تلقی می‌شود. تلویزیون‌های ال‌جی، امروزه برای هر سبک سلیقه با امکانات و قیمت‌های متنوعی در بازار عرضه شده‌اند که شرکت گلدیران نیز تلاش می‌کند با حمایت از تلویزیون‌های ال‌جی لذت استفاده بدون دردسر و نگرانی را برای مشتریان خود به وجود آورد و تا به حال نیز در این امر موفق بوده است. اگر با خرابی تلویزیون ال‌جی خود مواجه شدید و تصمیم به تعمیر تلویزیون ال‌جی خود گرفتید، ما در گلدیران به درستی شما را در انتخاب یک تلویزیون جدید و حل مشکلاتتان راهنمایی خواهیم کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات