مهاجرت به کانادا با گروه مهاجرتی ادیسه

دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
گروه مهاجرتی ادیسه West Coast Odyssey Enterprise Inc با بهره‌مندی از مشاوران مهاجرتی و حقوقی متخصص و وکلای رسمی عضو انجمن مهاجرت کانادا ICCRC، آماده‌ی خدمت‌رسانی به متقاضیان است.
تبلیغات

در سال ۲۰۰۴، گروه مهاجرتی ادیسه با افتتاح دفتر ونکوور، به‌طور رسمی فعالیت خود را درزمینه‌ی مشاوره‌ی امور مهاجرت و توسعه‌ی تجارت در کانادا آغاز کرد. در همان سال نیز، به‌منظور سهولت ارائه‌ی خدمات و تسریع فرایند مهاجرتی و پس از کسب مجوز کاریابی بین‌المللی، دفتر تهران را نیز افتتاح کرد. گروه مهاجرتی ادیسه با بهره‌مندی از بیش از ۵۰ نیروی متخصص، بهترین برنامه‌ی مهاجرتی را مطابق با نیازها و شرایط متقاضیان پیشنهاد می‌کند و سپس در سریع‌ترین زمان ممکن و با نهایت دقت فرایند مهاجرتی آنان را انجام می‌دهد و در تمامی مراحل با صداقت کامل آنان را از وضعیت پرونده‌شان آگاه می‌کند.

انواع روش‌های سرمایه‌گذاری و کارآفرینی کانادا

به‌دلیل تنوع مفاهیم سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در کانادا، در این مقاله سعی می‌شود دو برنامه را در حد امکان بازکنیم. در وهله‌ی اول، باید بدانید برنامه‌های کارآفرینی در کانادا در هر استان متفاوت است و هر استان کانادا را به‌صورت جداگانه و مستقل باید تحلیل و بررسی کرد. همچنین، باید در نظر داشته باشید سرمایه‌گذاری در کانادا با کارآفرینی در کانادا در مبحث مهاجرت متفاوت هستند. به‌عنوان مثال، استان کبک کانادا هم برنامه‌ی سرمایه‌گذاری و هم برنامه‌ی کارآفرینی دارد؛ ولی استان بریتیش کلمبیا فقط برنامه‌ی کارآفرینی.

برنامه‌های استانی (PNP) این امکان را برای استان‌ها و مناطق کانادا فراهم می‌کند تا افراد خواهان مهاجرت به کانادا و علاقه‌مند به سکونت و زندگی در استان خاصی انتخاب کنند (به‌جز کبک که سیستم انتخاب استانی متفاوتی دارد). هدف از مهاجرت استانی جذب سرمایه یا نیروهای متخصص و گاه حفظ سرمایه یا نیروی متخصص در آن استان است. در روش فدرال فرد مهاجر به‌طور معمول محدودیتی در انتخاب محل سکونت خود هنگام ورود به کانادا ندارد (البته در این روش نباید مقصد متقاضی استان کبک باشد). به‌عبارت‌دیگر، فرد مهاجر هنگام ورود به کانادا به‌عنوان مقیم دائم کانادا می‌تواند در هر منطقه‌ای از کانادا که بخواهد، اقامت گزیند و کار کند. درادامه‌ی این بحث، ادیسه درباره‌ی برنامه‌ی استانی و فدرالی کانادا توضیح می‌دهد.

استان بریتیش کلمبیا یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دنیا برای زندگی و مهاجرت است و همین امر سبب می‌شود سالانه هزاران نفر در سرتاسر دنیا فکر و برنامه‌ی سرمایه‌گذاری در این استان زیبا را در سر داشته باشند. هدف استان این است که تجار باعث رونق کسب‌و‌کار و استخدام هر‌چه‌بیشتر در آنجا شوند و به توسعه‌ی استانی یا منطقه‌ای  کمک کنند. هدف از برنامه‌های تجاری استان این است که افراد پس از ورود به استان سرمایه‌گذاری کنند و در حیطه‌ی اقتصادی فعال باشند.

برنامه‌های کارآفرینی به شما این امکان را می‌دهند که با ایجاد کسب‌و‌کار و مدیریت آن در استان‌های مختلف کانادا، ویزای کار دوساله دریافت کنید و پس از دو سال اقامت با ویزای کار می‌توانید اقامت دائم دریافت کنید. در این برنامه، افراد درصورت داشتن شرایط زیر واجد شرایط این برنامه مهاجرتی هستند:

  • باید توانایی شروع کسب‌وکار یا خرید کسب‌و‌کاری حداقل به ارزش ۲۰۰ هزار دلار کانادا را داشته باشید؛
  • باید اثبات کنید در کشور ایران کارآفرین بوده‌اید؛
  • حداقل یک شغل برای فردی مقیم کانادا ایجاد کند.

متقاضی پس از مشاوره‌ی حضوری و عقد قرارداد باید برای کسب ویزای توریستی کانادا ازطریق شرکت ادیسه و انجام سفر اکتشافی اقدام کند. پس‌از‌آن، با تکمیل فرم آنلاین EOI علاقه‌ی خود را به ایجاد کسب‌وکار در استان مدنظر نشان می‌دهد و در‌صورتی‌که امتیاز لازم را داشته‌ باشد، در بانک داوطلبان انتخاب موکل قرار می‌گیرد. این سیستم رقابتی مانند سیستم کنکور است و هر داوطلبی که امتیاز بیشتری داشته باشد، انتخاب می‌شود.

در مرحله‌ی بعد، متقاضی به مصاحبه دعوت می‌شود. در مصاحبه، متقاضی باید از بیزینس‌‌پلنی دفاع کند که شرکت ‌ادیسه برایش طراحی می‌کند. قبل از مصاحبه، شرکت ادیسه او را برای مصاحبه آماده خواهد کرد و درصورت قبولی در مصاحبه، ویزای کار دوساله‌ی کانادا و با سرمایه‌گذاری موردنیاز اقامت دائم کانادا را کسب می‌کند. در برنامه‌های کارآفرینی، مقدار سود و زیان کسب‌وکار مطرح نیست و فقط باید تعهد مالی مشخص‌شده برای کسب‌وکارتان را هزینه کنید.

برنامه‌ی استارتاپ کانادا

در روش ویزای استارتاپ کانادا، شما با داشتن برنامه و ایده‌ای جذاب درصورتی‌که بتوانید یکی از سازمان‌های معرفی‌شده‌ی اداره‌ی مهاجرت کانادا را متقاعد کنید برای طرح شما سرمایه‌گذاری کند، ابتدا به شما و تمام اعضای خانواده‌تان ویزای استارتاپ تعلق می‌گیرد و سپس با استفاده از آن می‌توانید اقامت دائم کانادا (PR) را دریافت کنید.

ذکر این نکته مهم است که در این روش، شما به سرمایه‌گذاری شخصی مجاز نیستید و با برنامه‌های سرمایه‌گذاری کانادا کاملا متفاوت است و حتما باید یکی از سازمان‌های‌ معرفی‌شده‌ی اداره‌ی مهاجرت کانادا از طرح شما حمایت کند و از شما بخواهد در سرمایه‌گذاری مشارکت کنید و سپس این واحد تجاری در کانادا به‌‌صورت شرکت سهامی Incorporation ثبت شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات