رسپینا؛ ارائه‌دهنده پهنای باند اختصاصی به سازمان‌های پیشرو

سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت داده‌پردازی رسپینا مفتخر است به شرکت‌ها و سازمان‌های پیشرو سرویس اینترنت ارائه می‌دهد. این شرکت توانسته رضایت‌خاطر مشتریانش را ازنظر کیفیت و سرعت و پایداری سرویس جلب کند.
تبلیغات

سازمان‌ها سرویس اینترنتی نیاز دارند سریع و مطمئن و باکیفیت باشد و با قیمتی عرضه شود که هزینه‌ی آن برای هر نوع کسب‌وکاری پرداخت‌شدنی باشد. در این نوشته، سعی شده ویژگی‌های سرویس اینترنتی مناسب هر نوع کسب‌وکاری بیان شود. مایع حیات کسب‌وکارهای امروزی اینترنت است. باید این مهم را در نظر گرفت که اینترنت سازمانی سنگ‌بنای تجارت مدرن است. اتصالات، ارتباطات، همکاری، اطلاعات، سوددهی و شهرت را سرویس اینترنت کسب‌وکار کنترل می‌کند. بدون سرویس اینترنت مطمئن، کل کسب‌وکار در هر زمینه‌ای به‌مشکل برمی‌خورد؛ ازجمله فروش و مدیریت روابط مشتری و سود کسب‌وکار.

محققان تخمین زده‌اند یک ساعت قطعی سرویس اینترنت برای ۹۸درصد از کسب‌وکار حداقل ۱۰۰ هزار دلار هزینه خواهد داشت. براساس مطالعه‌ای دیگر، ۶۰درصد از کسب‌وکارها حداقل یک‌بار در سال دچار قطعی سرویس اینترنت می‌شوند و ۴۰درصد از این قطعی‌ها حداکثر چهار ساعت زمان خواهد برد که دوباره ارتباط اینترنت برقرار شوند. برای کسب‌وکارهای مدرن، سرویس اینترنت از اهمیت زیادی برخوردار است. میزان دردسترس‌بودن برای هر مشتری و برنامه‌ی تلفن سازمانی و اینترنت اشیاء (IoT) به سرویس اینترنت وابسته هستند. بدون سرویس اینترنت کنفرانس ویدئویی یا دانلود فایل یا آموزش کارکنان از راه دور وجود ندارد و سرویسVoIP قطع خواهد شد و پشتیبانی مشتریان به صفر می‌رسد. به‌طور خلاصه، خدمات اینترنتی سازمانی نامطمئن به‌معنای از‌دست‌رفتن سود است.

صاحبان کسب‌وکارها و متخصصان این حوزه به‌خوبی می‌دانند تفاوت‌های اصلی متعددی بین خدمات اینترنتی سازمانی و اینترنت خانگی وجود دارد که موجب می‌شود بهای اینترنت سازمانی از خانگی بیشتر باشد. برای مثال، می‌توان برای منازل مسکونی از اینترنت اشتراکی استفاده کرد؛ اما اینترنت اشتراکی به‌هیچ‌وجه برای کسب‌وکارها توصیه نمی‌شود. علاوه‌بر‌این، تجهیزاتی که برای بهره‌گیری از اینترنت خانگی استفاده می‌شود، پیچیدگی تجهیزات سازمانی را ندارد؛ ازاین‌رو، خرید یا اجاره‌ی این تجهیزات هزینه‌ای به‌همراه دارد. همچنین، هزینه‌هایی برای استفاده‌ی از روترها، IP استاتیک برای ایجاد شبکه‌ی خصوصی، مقیاس‌پذیری سرویس و... موجب افزایش هزینه خواهد شد.

باید این واقعیت را در نظر گرفت که همه‌ی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی سرویس اینترنت را با کیفیت یکسانی ارائه نمی‌دهند. برای پیداکردن بهترین ارائه‌دهنده‌ی سرویس اینترنتی این نکات باید در نظر گرفته شود:

۱. میزان پهنای باند کافی

این یکی از مواردی است که مشترک درخواست آن را به ارائه‌دهنده‌ی سرویس می‌دهد. دراین‌زمینه، ارزیابی اولیه باید به‌درستی انجام شود و امکان ارائه در محل مشترک وجود داشته باشد و میزان پهنای باند اعلامی به‌صورت اختصاصی ارائه شود که ثبات آن در ساعات مختلف شبانه‌روز تضمین شده باشد.

۲. انتخاب درست سرویس اینترنتی

سرویس اینترنت DSL ،‌Wireless ،‌FTTH ،‌TD-LTE و... انواع سرویس‌های اینترنتی موجود در بازار ایران هستند. باید باتوجه‌به موقعیت و نیاز بهترین سرویس را انتخاب کرد. برای مثال، در بسیاری از نقاط هنوز دسترسی مناسبی به TD-LTE یا فیبرهای نوری وجود ندارد.

۳. امنیت

همکاری با ارائه‌دهنده‌ی سرویس اینترنت امن برای کاهش خطرهای سایبری بسیار مهم است. ساده‌ترین راه تشخیص ارائه‌دهنده‌ی مناسب دراین‌زمینه دریافت سرویس از ارائه‌دهنده‌ای است که با بسیاری از سازمان‌های بزرگ همکاری می‌کند که امنیت بخش مهمی از کسب‌وکارشان است.

۴. طرح تحویل سرویس

همکاری با ارائه‌دهنده‌ای که در کمترین زمان ممکن سرویس را به مشترک تحویل دهد، بسیار مهم است. ارائه‌دهنده‌ی سرویس پهنای باند اختصاصی باید بتواند در کمتر از دو روز امکان‌سنجی لازم را انجام و سرویس را تحویل مشتری دهد.

۵. پشتیبانی

باتوجه‌به حساسیت سرویس اینترنت اختصاصی برای سازمان‌ها با ارائه‌دهنده‌ای همکاری کنید که به‌صورت حضوری و تلفنی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته به‌‌رایگان خدمات پشتیبانی ارائه دهد.

۶. ارائه‌ی SLA

ارائه‌دهنده‌ی سرویس پهنای باند اختصاصی باید امکان ارائه‌ی SLA یا ضمانت‌نامه‌ی کیفیت خدمات را داشته باشد. SLA قراردادی است که بین ارائه‌دهنده و مشترک بسته می‌شود و تضمینی برای پایداری و کیفیت سرویس است.

۷. امکان ارائه‌ی تلفن سازمانی

باتوجه‌به محبوبیت سرویس VoIP برای سازمان‌ها به‌دلیل کاهش چشمگیر هزینه و امکانات متعدد، همکاری با ارائه‌دهنده‌ی‌ اینترنتی که سرویس تلفن ثابت سازمانی را نیز ارائه دهد، می‌تواند بسیار مفید باشد.

پس از جست‌وجویی سریع و اولیه برای پیداکردن شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی اینترنت سازمانی، گزینه‌های مختلف و بسیاری یافت خواهد شد. در گام اول، باید نوع مجوز و میزان تجربه و اعتماد مشتریان سنجیده شود. در همین گام اول، بسیاری از گزینه‌ها حذف خواهند شد. در گام بعدی، مواردی مانند میزان پوشش‌دهی و حرفه‌ای‌بودن نیروهای فنی و ساختار شرکت بررسی می‌شود که احتمالا گزینه‌ی زیادی باقی نخواهد ماند.

شرکت داده پردازی رسپینا با بیش از ۱۸ سال تجربه در ارائه‌ی سرویس‌های اینترنتی، امروز بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده‌ی پهنای باند اختصاصی اینترنت در ایران به‌شمار می‌آید. رسپینا با تمرکز بر ارائه‌ی سرویس اینترنتی به سازمان‌ها، توانسته بیش از پنج‌هزار کسب‌وکار ایرانی را از سرویس پهنای باند اختصاصی خود بهره‌مند ‎سازد. رسپینا با برخورداری از مجوز FCP و ۴۵۰ عدد پاپ‌سایت در سراسر ایران، می‌تواند کل کشور را پوشش دهد‌. این شرکت همچنین به بیش از ۶۰ صنعت مختلف سرویس اینترنت ارائه می‌دهد که نیازمندهای متفاوتی دارند؛ ازجمله بانک‌‌ها، بیمه‌ها و مؤسسه‌های مالی و اعتباری، نهادهای دولتی، شرکت‌های خدماتی، مدارس و دانشگاه‌ها، کسب‌وکارهای آنلاین و شرکت‌های تولیدی.

شرکت داده پردازی رسپینا افتخار می‌کند به شرکت‌ها و سازمان‌های پیشرو سرویس اینترنت ارائه می‌دهد و توانسته رضایت‌خاطر آن‌ها را ازنطر کیفیت و سرعت و پایداری سرویس خود جلب کند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی سرویس پهنای باند اختصاصی رسپینا می‌توانند با شماره‌تلفن ۹۱۰۷۰۰۰۰-۰۲۱ در ارتباط باشند یا این فرم را تکمیل کنند تا کارشناسان در سریع‌ترین زمان ممکن با آن‌ها تماس بگیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات