شیائومی در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۰ گوشی 5G عرضه می‌کند

یک‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی به‌صورت رسمی اعلام کرده است که طبق برنامه‌ریزی قصد دارد در سال ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۱۰ گوشی متنوع مجهز به فناوری 5G تولید و روانه‌ی بازار کند.
تبلیغات

لی جون، بنیان‌‌گذار و مدیرعامل فعلی شیائومی، روز گذشته در جریان برگزاری کنفرانس World Internet در کشور چین روی صحنه حاضر شد و اعلام کرد که شیائومی قصد دارد بیش از ۱۰ گوشی هوشمند مجهز به فناوری 5G در سال ۲۰۲۰ عرضه کند.

این گفته‌ها درحالی از سوی لی جون مطرح می‌شوند که شیائومی هم‌اکنون در بازار چین در حال رقابت شدید با رقیب قدرتمندی به‌نام هواوی است. ماه گذشته بود که شیائومی گوشی جدید می ۹ پرو (Xiaomi Mi 9 Pro) را معرفی کرد. می ۹ پرو نخستین گوشی 5G شیائومی برای بازار چین است و به‌طور کلی محصول رده‌بالا و باکیفیتی به‌شمار می‌آید.

طبق ادعاهای مطرح‌شده از سوی لی جون، میزان تقاضا برای گوشی می ۹ پرو فراتر از انتظارات شیائومی بوده و همین موضوع باعث شده است این شرکت نتواند شمار کافی از گوشی تولید کند. میزان استقبال از گوشی می ۹ پرو به‌حدی بوده است که شیائومی را ترغیب کند تا از این به بعد تمرکز ویژه‌ای روی 5G داشته باشد. در واقع چینی‌ها قصد دارند در سال آینده‌ی میلادی محصولاتی 5G را برای بازار گوشی‌های بالارده، میان‌رده و حتی پایین‌رده تولید و عرضه کنند.

شیائومی می 9 تی / Xiaomi Mi 9T

لی جون در این رابطه می‌گوید: «افراد حاضر در صنعت موبایل از این ترس دارند که گوشی‌های 4G سال آینده نتوانند فروش خوبی را تجربه کنند؛ بنابراین تولید گوشی 5G در سال ۲۰۲۰، تصمیمی است که چاره‌ای جز عملی کردن آن ندارید. از همین رو امیدواریم که اپراتورهای مختلف بتوانند سرعت احداث برج‌های مخابراتی 5G را بالا ببرند تا این فناوری هرچه‌زودتر همه‌گیر شود.»

طی سال جاری میلادی به‌دلیل افزایش رقابت گوشی‌سازان چینی در بازار این کشور، قیمت سهام شیائومی به‌شکلی پیوسته با افت مواجه شد. از این رو با درنظرگرفتن رقابتی‌تر شدن بازار چین برای گوشی‌های هوشمند، شیائومی قصد دارد محصولاتی نوآورانه‌تر با فناوری‌های جدید تولید کند تا سهم خود را از بازار به رقبا نبازد. 

آمار منتشرشده از سوی مؤسسه‌ی پژوهشی Canalys نشان می‌دهند که در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ میلادی، شیائومی توانسته است ۱۱/۸ درصد از بازار چین را از آن خود کند. این میزان در سال گذشته‌ی میلادی ۱۳/۹ درصد بود.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی‌های شیائومی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های شیائومی و برند ردمی در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات