نرم افزار Creative Cloud ادوبی، ظاهری جدید به خود می‌گیرد

دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت ادوبی، نرم‌افزار Creative Cloud را با ظاهری جدید و قابلیت‌های تازه به‌روزرسانی کرده است.
تبلیغات

همان‌طور که ادوبی محصولات و خدمات مبتنی بر فضای ابری خود را در سال‌های اخیر گسترش داد، هسته‌ی اصلی این برنامه‌ها، یعنی Creative Cloud که نرم‌افزاری برای دانلود دیگر برنامه‌های ابری است، همچنان دست‌نخورده مانده بود. چند روز پیش، این شرکت یک برنامه‌ی دوباره طراحی‌شده‌ی Creative Cloud را معرفی کرد که Creative Cloud Libraries را بهتر ادغام می‌کند و جستجوی عمیق‌تر و مدیریت بهتر قابلیت‌ها را ممکن می‌سازد. بدین‌گونه، این نرم‌افزار از حالت یک نصب‌کننده‌ی ساده درآمده و به مرکز فرمانی برای کار در بین نرم‌افزارهای Creative Cloud تبدیل خواهد شد.

اما روش انتشار این به‌روزرسانی کمی عجیب است؛ اول از فرانسه و آلمان شروع شد و تا ژاپن ادامه پیدا کرد. مشتریان ایالات‌متحده و دیگر کشورها نیز قرار است تا پایان هفته‌ی دیگر، این برنامه را در دسکتاپ خود مشاهده کنند.

مانند گذشته، قابلیت اصلی این برنامه کمک در نصب سایر ابزارهای Creative Cloud به شما است. این قابلیت تغییر نخواهد کرد؛ اما برخلاف نسخه‌های قبلی، اکنون به‌راحتی می‌توانید به لطف یک ابزار جدید مدیریت تمام صفحه، محتویات کتابخانه‌ها را مشاهده کنید. ادوبی می‌گوید که از این به بعد می‌توان کتابخانه‌ها را با سهولت بیشتری به اشتراک گذاشت.

Creative Cloud هم‌اکنون برای یادگیری بیشتر در مورد نحوه‌ی استفاده از نرم‌افزارهای نسخه‌ی CC، دارای یک فضای آموزشی با نام Tutorial Hub است. این قابلیت اخیراً توسط ادوبی بسیار مورد تأکید قرار گرفته؛ به‌عنوان‌مثال، آخرین نسخه‌ی CC از نرم‌افزار Lightroom، در حال حاضر دارای آموزش‌های داخلی است.

creative cloud ادوبی

نرم‌افزار موردنظر همچنین به شما امکان مدیریت فونت‌های نصب‌شده روی دستگاه‌تان را می‌دهد. بااین‌حال، مانند گذشته به نظر می‌رسد باید از نرم‌افزار وب برای جست‌وجو و انتخاب فونت‌هایی که قصد نصب آن‌ها را دارید، استفاده کنید. جای تعجب است که چرا ادوبی این قابلیت نسبتاً اساسی را به درون برنامه منتقل نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات