سامسونگ در ایران از نمایشگرهای تعاملی Flip رونمایی کرد

یک‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
سامسونگ ‌هم‌زمان با بازارهای جهانی، نمایشگرهای تعاملی Flip را با ویژگی‌هایی همچون یادداشت‌برداری هم‌زمان، اشتراک‌گذاری آسان و قابلیت اتصال به پلتفرم‌های مختلف در ایران رونمایی کرد.
تبلیغات

صبح امروز سامسونگ طی رویدادی که دفتر این شرکت در ایران تدارک دیده بود، از نمایشگرهای تعاملی Flip برای استفاده‌های سازمانی در کشورمان رونمایی کرد. کره‌ای‌ها از نمایشگرهای Flip با عنوان «آینده‌ی همفکری» یاد می‌کنند و مدعی هستند دستگاه‌های یادشده می‌توانند اشتراک‌گذاری ایده‌ در جلسه‌های اداری را به فرآیندی سازنده و کارآمد بدل سازند؛ اما پیش از معرفی نمایشگر‌های تعاملی جدید سامسونگ، فرزین شریعتی، مدیر ارشد واحد راهکارهای سازمانی (EGB) این شرکت، اطلاعاتی را درباره‌ی برنامه‌های واحد EGB به‌اشتراک گذاشت.

به‌گفته‌ی شریعتی، سامسونگ اکنون در سه دسته‌ی مانیتور (انواع دسکتاپ، خمیده و گیمینگ)، نمایشگرهای حرفه‌ای (اسمارت ساینج، نمایشگرهای به‌کاررفته در هتل‌ها، نمایشگر فضاهای بسته و باز و ارائه‌ی راهکار نرم‌افزاری برای این دسته از نمایشگرها) در کنار نمایشگرهای به‌کاررفته در حوزه‌ی پزشکی (سونوگرافی و کاردیوگرافی) راهکارهای سازمانی خود را در کشورمان به‌پیش می‌راند. شریعتی نمایشگر فلیپ را نسخه‌ای پیشرفته از فلیپ‌چارت‌های مرسوم می‌داند و مدعی است که به‌موجب آن، ایده‌ها در جلسات هم‌اندیشی به‌صورت بهتری ثبت، نگه‌داری و اشتراک‌گذاری می‌شود.

نمایشگرهای تعاملی Flip سامسونگ

طناز رحیمی، مدیر بازاریابی واحد راهکارهای سازمانی سامسونگ می‌گوید شرکت متبوع او از سه سال پیش، پژوهش‌های گسترده‌ای را بین ۷۰۰ نفر از گروه‌های کاری مختلف آغاز کرد. نتیجه‌ی پژوهش‌های سامسونگ نشان می‌دهد که بسیاری از افراد، جلسه‌ی رو در رو را مؤثرترین نوع جلسات می‌دانند و معتقد هستند که هنوز استفاده از کاغذ و قلم در طول جلسه بسیار ضروری است. به‌گفته‌ی رحیمی، از جمله‌ی سایر خواسته‌ی افراد، می‌توان به مواردی همچون دسترسی آسان به اطلاعات در طول جلسه و اشتراک‌گذاری آسان نتایج اشاره کرد. کره‌ای‌ها برای تسهیل جلسات اداری و هم‌اندیشی، نمایشگر تعاملی Flip را پیشنهاد می‌دهند.

به‌گفته‌ی مدیر بازاریابی EGB سامسونگ، در حال حاضر مشتریان نمایشگرهای Flip را شرکت‌های کوچک و متوسط در کنار شرکت‌های بزرگی همچون تسلا تشکیل می‌دهند؛ اما رحیمی باور دارد که مجموعه‌های بسیاری نظیر آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ، طراحان مد و لباس و آرشیتکت‌ها از مشتریان بالقوه‌ی این نمایشگر به‌حساب می‌آیند و می‌توانند از مزایای آن در جریان کاری خود استفاده کنند.

نمایشگرهای تعاملی Flip سامسونگ

Flip نسل جدید نمایشگرهای حرفه‌ای E-Board سامسونگ محسوب می‌شود. این نمایشگر از پنلی ۵۵ اینچی با رزولوشن UHD یا ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ پیکسل استفاده می‌کند و مواردی همچون اتصال سریع به پلتفرم‌هایی نظیر اندروید و ویندوز، قلم Passive بدون نیاز به‌ باتری، پایه‌ی منعطف با امکان چرخش ۹۰ درجه و امکان جابه‌جایی آسان از جمله‌ی ویژگی‌های مهم آن به‌شمار می‌آید.

همان‌طور که اشاره شد، قلم همراه نمایشگر فلیپ از نوع Passive است و نیازی به باتری ندارد، در حقیقت از هر ابزار دیگری غیر از قلم نیز می‌توان برای یادداشت‌برداری روی نمایشگر استفاده کرد. طبق اعلام سامسونگ، به‌صورت هم‌زمان چهار نفر می‌توانند با قلم روی نمایشگر با قلم یادداشت بردارند. برای پاک‌کردن دست‌نوشته هم تنها کافی است از انگشتان خود استفاده کنید. به‌گفته‌ی پیمان علیزاده، مدیر ارائه‌ی راهکارهای سازمانی سامسونگ، در حال حاضر نمایشگر Flip با دو قلم عرضه می‌شود؛ اما در آینده، همراه این دستگاه، چهار قلم موجود خواهد بود.

نمایشگر فلیپ از طریق پورت HDMI به لپ‌تاپ‌ها متصل می‌شود؛ اما با استفاده از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، می‌توان به‌صورت وایرلس نیز محتوای لپ‌تاپ را روی نمایشگر مشاهده کرد. کره‌ای‌ها امکان میرور کردن محتوای گوشی‌های هوشمند از طریق NFC را نیز به نمایشگر فلیپ اضافه کرده‌اند و به‌گفته‌ی علیزاده، گوشی‌های گلکسی اس ۶ به‌بالا در خانواده‌ی محصولات سامسونگ از قابلیت یادشده پشتیبانی می‌کنند.

نمایشگرهای تعاملی Flip سامسونگ

یکی از قابلیت‌های جذاب نمایشگر فلیپ، Touch Out نام‌ دارد، بدین مفهوم که با اتصال لپ‌تاپ یا گوشی، می‌توان از طریق پنل لمسی فلیپ، در محیط کاربری آن‌ها جابه‌جا شد و به‌عنوان مثال به اسناد مختلف مایکروسافت ورد را روی محیط دسکتاپ ویندوز مشاهده کرد. به‌گفته‌ی علیزاده، نمایشگر تعاملی کره‌ای‌ها با هدف افزایش سطح امنیت، امکان ایجاد رمز عبور چهار رقمی برای مدارک، فایل‌ها و دست‌نوشته‌های روی نمایشگر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. 

در نهایت باید به قابلیت اشتراک‌گذاری دست‌نوشته‌ها از طریق راهکارهایی همچون ارسال ایمیل، پرینت، اشتراک‌ صفحه روی نمایشگر دیگر یا ثبت در حافظه‌های خارجی اشاره کرد. نمایشگر Flip‌ سامسونگ از سیستم‌عامل تایزن ۳، پلتفرم امنیتی Knox سامسونگ، ۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی و حداکثر روشنایی ۳۵۰ نیتی بهره می‌برد.

فرزین شریعتی، قیمت پایه‌ی فلیپ را ۴ هزار دلار اعلام کرد؛ اما یادآور شد که قیمت این دستگاه‌ با توجه به کاربری سازمانی آن، بسته به تعداد و نوع قرارداد با شرکت‌ها متغیر خواهد بود.

نظر شما در خصوص کارایی و قابلیت‌های نمایشگر Flip چیست؟ آیا آن‌ها را سودمند می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات