گوگل از ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ پشتیبانی از برنامه‌های ۳۲ بیتی را متوقف می‌کند

یک‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل اعلام کرد که از ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ هیچ برنامه ۳۲ بیتی را در دستگاه‌های ۶۴ بیتی اندرویدی نخواهد پذیرفت. این موضوع در مورد به‌روزرسانی‌های اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی نیز صادق است.
تبلیغات

گوگل اعلام کرده که از ابتدای مرداد سال ۱۴۰۰ معادل با اوت سال ۲۰۲۱ میلادی اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی دیگر روی گجت‌های ۶۴ بیتی قابل اجرا نخواهند بود. غول جست‌وجو در نظر دارد تا پشتیبانی از اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی را تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی پایان دهد و بدین منظور تاریخ‌های مشخصی را برای توسعه‌دهندگان در نظر گرفته است.

این در حالی است که اپل پشتیبانی از اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی را در iOS بیش از یک سال قبل متوقف کرده، حال آنکه گوگل این فرایند را آغاز کرده است. این امر به‌خاطر وجود بسیاری از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های ۳۲ بیتی اندرویدی است که بسیاری از کاربران با آن‌ها کار می‌کنند. گوگل در دسامبر ۲۰۱۷ اعلام کرد که ارائه و پشتیبانی اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی در دستگاه‌های ۶۴ بیتی درنهایت متوقف خواهند شد و در حال حاضر این شرکت تاریخ خاصی برای این فرایند ارائه کرده است.

از تاریخ اول اوت ۲۰۱۹، تمام اپلیکیشن‌های جدید و به‌روزرسانی‌ برنامه‌های موجود، علاوه‌بر نسخه‌های معمولی ۳۲ بیتی، باید نسخه ۶۴ بیتی ارائه دهند. تنها استثناء برای بازی‌هایی است که از نسخه قدیمی موتور بازی Unity (ورژن ۵.۶ و پایین‌تر) استفاده می‌کنند که پشتیبانی آن‌ها تا اول اوت ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت.

اول اوت ۲۰۲۱ روز بزرگی برای کاربران اندروید خواهد بود، چرا که فروشگاه پلی استور از تاریخ ذکرشده برنامه‌های ۳۲ بیتی را در دستگاه‌های ۶۴ بیتی نصب نمی‌کند. توسعه‌دهندگان هنوز هم نیاز به ارائه‌ی نسخه‌های ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی از برنامه‌های خود دارند. بازی‌های با موتوربازی Untity (ورژن ۵.۶ و پایین‌تر) نیز تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته است.

البته باید به این نکته اشاره کرد که این محدودیت در رابطه با اپلیکیشن‌هایی که با استفاده از جاوا/کاتلین توسعه یافته باشند، اعمال نمی‌شود. برنامه‌ها و بازی‌های Wear OS و Android TV نیز تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت. گوگل با انتشار پستی در وبلاگ خود در این رابطه چنین اظهارنظر کرده است:

«پشتیبانی از معماری ۶۴ بیتی، اکوسیستم را برای نوآوری، با قابلیت‌های پیشرفته محاسباتی دستگاه‌های ۶۴ بیتی و گجت‌های اندروید که تنها از کد ۶۴ بیت پشتیبانی می‌کنند، آماده می‌کند».

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات