نتفلیکس در سال ۲۰۱۸ درآمدی ۱۶ میلیارد دلاری کسب کرده است

جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
نتفلیکس گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۸ را منتشر کرده که براساس آن این کمپانی موفق شده تا ۸.۸ میلیون نفر به تعداد مشترکان خود اضافه کند که بالاتر از پیش‌بینی خود این کمپانی است.
تبلیغات

نتفلیکس گزارش مالی مربوط به پاییز ۲۰۱۸ را منتشر کرده که تفاوت‌هایی با پیش‌بینی کارشناسان وال‌استریت دارد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط نتفلیکس، این کمپانی طی پاییز ۲۰۱۸ موفق شده تا ۸.۸ میلیون نفر به تعداد مشترکان خود اضافه کند که بالاتر از ۷.۶ میلیون نفری است که این شرکت در ابتدای پاییز پیش‌بینی کرده بود. هرچند سود خالص نتفلیکس از ۲۴ سنت به ازای هر سهم بالاتر بوده و عدد ۳۰ سنت به ازای هر سهم را نتیجه داده، اما درآمد کسب شده توسط نتفلیکس پایین‌تر از پیش‌بینی‌های کارشناسان وال استریت بوده است. نتفلیکس در حالی درآمد ۴.۱۹ میلیارد دلاری کسب کرده که کارشناسان از درآمد ۴.۲۱ میلیارد دلاری سخن می‌گفتند.

نتفلیکس همچنین آماری را در رابطه با میزان بییندگان عناوین مختلف خود منتشر کرده است. براساس آمارهای ارائه شده، Bird Box توسط بیش از ۸۰ میلیون مشترک در چهار هفته‌ی ابتدایی مشاهده شده است. Bird Box در هفته‌ی اول توسط بیش از ۴۵ میلیون مشترک دیده شد که رکوردی برای این سرویس استریم بود. نتفلیکس همچنین به این نکته اشاره کرده که مشترکانی به عنوان بیننده یک قسمت از سریال یا فیلم شمرده می‌شوند که ۷۰ درصد از یک قسمت از سریال یا فیلم را ببینند. 

نتفلیکس در حالی به این آمار دست یافته که بخش اعظمی از محتوای در حال نمایش از تولیدات استودیویی این سرویس استریم است. نتفلیکس با اشاره به موفقیت مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی خود، تمایل برای خرید امتیاز و حق پخش محصولات سایر استودیوها را بسیار پایین عنوان کرده است. از دیگر آمارهای ارائه شده توسط نتفلیکس، باید به سهم این سرویس استریم از مجموع ساعات پخش محتوا از طریق تلویزیون در سراسر آمریکا اشاره کرد. براساس اطلاعات ارائه شده، مشتراکن نتفلیکس روزانه ۱۰۰ میلیون ساعت برنامه‌ی تلویزیونی را از طریق این سرویس در سراسر آمریکا مشاهده می‌کنند که تقریبا ۱۰ درصد از میزان ساعاتی است که آمریکایی‌ها پای تلویزیون‌های خود سپری می‌کنند. در واقع می‌توان چنین گفت که یک دهم از محتوای تلویزیونی دیده شده در آمریکا متعلق به نتفلیکس است. 

نتفلیکس همچنین گزارشی از درآمد و سود سالیانه‌ی خود را نیز ارائّ کرده است. این سرویس موفق شده تا درآمدی ۱۶ میلیارد دلاری کسب کند که در مقایسه با سال ۲۰۱۷ نشان از افرایشی ۳۵ درصدی دارد. همچنین باید به سود عملیاتی ۱.۶ میلیارد دلاری این کمپانی اشاره کرد. نتفلیکس در حال حاضر بیش از ۱۳۹ میلیون مشترک دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات