با الوپارک، نگران پیدا کردن جای پارک نباشید

شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
رفت و آمد روزانه بخشی از زندگی افراد جامعه را تشکیل می‌دهد که بخشی از این رفت و آمدها با استفاده از وسیله نقلیه صورت می‌گیرد.
تبلیغات

در شهرهای بزرگ، سازمان‌های مسئول مدیریت شهری تلاش می‌کنند تا با توسعه و بهبود ناوگان شهری، تسهیلاتی برای برآورده شدن این نیاز در اختیار عموم شهروندان بگذارند، با این حال ممکن است در نهایت این نیاز به خوبی تامین نشده و تبدیل به مسئله و مشکل برای شهروندان شود، اینبار سازمان‌ها تلاش می‌کنند تا راه حلی برای مشکل بوجود آمده ارائه دهند.

با این حال اگر این مشکلات به درستی حل نشوند شهروندان تلاش می‌کنند خودشان راه حل‌های مدنظر خودشان را امتحان کنند مثلا اگر وسایل حمل و نقل عمومی به شکل مطلوب شهروندان تامین نشود، استفاده از وسیله شخصی گسترش پیدا می‌کند. با توجه به ظرفیت و گنجایش محدود معابر شهری، تردد بیش از ظرفیت وسایل نقلیه، مشکل ترافیک را بوجود می آورد، همین‌طور نیاز به پارکینگ و جای پارک بوجود میاید. در کلان‌شهرها با توجه به تردد بیش از ظرفیت خودروها در معابر، مشکل ترافیک و کمبود جای پارک وجود دارد.

این روزها پیدا کردن جای پارک سخت و زمان‌گیر شده، طوری که به محض تصمیم برای خروج از منزل با خودرو شخصی، این دغدغه پیش می‌آید که آیا جای پارک مناسب در مقصد وجود دارد؟ تجربه مشابهی در بین تقریبا همگی ما وجود دارد که در مقصد و در خیابانهای اطراف باید دقایق طولانی با خودرو جابجا شویم تا جای پارکی پیدا کنیم و پس از یافتن جای پارک، اگر جای پارک مناسبی نبوده باشد استرس جریمه توسط پلیس و برخورد خودروهای دیگر و موارد مشابه باز هم ذهن را درگیر خود می‌کند.

موارد زیر بطور مستقیم یا غیر مستقیم دغدغه‌های شهروندان و سازمان‌های مسئول هست: اتلاف وقت شهروندان، مصرف سوخت بیشتر و افزایش هزینه مرتبط، افزایش آلودگی هوای شهرها، افزایش ترافیک شهری و درگیری شهروندان بر سر جای پارک که همگی به دلیل جستجو برای جای پارک و ناشی از کمبود جای پارک است.

الوپارک، استارتاپی هست که تلاش کرده سرویسی را برای حل مشکل پیدا کردن و کمبود جای پارک و پارکینگ ارائه بدهد، این استارتاپ از اسفند ۹۶ ارائه سرویس جستجو و رزرو آنلاین جای پارک و پارکینگ را به شهروندان شروع کرده و در حال حاضر حدود ۷۰ پارکینگ با الوپارک همکاری دارند که هر ماه تقریبا ۱۰ پارکینگ به الوپارک اضافه می‌شود.

شهروندان می‌توانند جای پارک مورد نیاز خود را در این پارکینگ‌ها با استفاده از وب سایت و اپلیکیشن الوپارک انجام دهند. بدین ترتیب که کاربر پارکینگ مورد نظر خود را انتخاب کرده، ساعت شروع و پایان توقف در پارکینگ را مشخص می نماید و هزینه محاسبه شده را به صورت آنلاین پرداخت می‌کند، پس از آن کد رزروی برای وی صادر می‌شود که با این کد رزرو در هنگام مراجعه به پارکینگ پذیرش شده و وارد پارکینگ می شود.

الوپارک با راه اندازی این سرویس سعی کرده است که پاسخ و راه حلی برای مشکلات و مسایل فوق الذکر فراهم نماید. شهروندان با استفاده از الوپارک می توانند جای پارک را به آسانی پیدا کرده و با آسودگی خیال و آرامش و با برنامه ریزی قبلی جای پارک مورد نیاز خود را رزرو کرده و با پرداخت آنلاین هزینه جای پارک نیز از مشکلات پول خرد و نرخهای سلیقه ای پارکینگ‌ها راحت می شوند.

آمارها نشان می دهد که در کلانشهرها در طول روز حدود ۷۰٪ پارکینگ‌های خصوصی و منازل شخصی خالی بوده و در همان زمان شهروندان در کوچه و خیابان به دنبال جای پارک می‌گردند. سرویس دومی که الوپارک راه اندازی کرده است این امکان را به دارندگان پارکینگ‌های خصوصی و صاحبان منازل شخصی می دهد که فضای پارک خود را به اشتراک گذاشته و از این محل درآمدزایی داشته باشند و شهروندان نیز می توانند این جاهای پارک را از طریق سامانه الوپارک رزرو نمایند. این سرویس جدید می تواند بخشی از مشکل کمبود جای پارک در کلانشهرها را برطرف نماید.

در ادامه راه، الوپارک بر روی ارائه خدمات رزرو فضاهای پارک حاشیه‌ای برنامه ریزی کرده و در این زمینه با شرکت‌های مرتبط در این حوزه همکاری‌هایی را شروع کرده است. الوپارک در این خصوص بر روی راه حلهای سخت افزاری و نرم افزاری مبتنی بر فناوریهای نوین سرمایه گذاری کرده و در حال برنامه ریزی برای شروع پایلوت در برخی نقاط شهر می باشد.

الوپارک با محورهای شش گانه شهر هوشمند هماهنگ و همسو بوده و سرویس‌هایی که ارایه می‌دهد در حوزه حمل و نقل هوشمند و پارکینگ هوشمند است که این امر ارزش افزوده زیادی را برای مدیریت شهری به دنبال دارد. الوپارک پلتفرمی را ایجاد نموده است که با مدیریت هوشمند عرضه و تقاضای جای پارک در سطح شهر، مشکلات و مسایل مطرح شده قبلی را کاهش داده و شکل جدیدی از خدمات پارکینگ را عرضه می کند که هم شهروندان از این خدمات منتفع می گردند و هم کمک شایانی به مدیریت شهری در راستای کاهش مشکلات ترافیک، آلودگی و کمبود جای پارک می کند.

اپلیکیشن الوپارک در دو نسخه اندروید و iOS قابل استفاده است. برای دانلود نسخه اندروید می‌توانید از کافه بازار و گوگل پلی استفاده کنید و برای دانلود نسخه iOS می‌توانید از سیب اپ استفاده کنید. همچنین می‌توانید با ارسال عدد 4 به شماره 100084226 لینک دانلود را توسط پیامک دریافت نماید.

 راههای ارتباطی با الوپارک

برای ارتباط مستقیم با پشتیبانی و ارسال پیشنهادات و انتقادات می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز تماس الوپارک به شماره 02157697000 تماس حاصل فرمائید.

همچنین از پست الکترونیک info@alopark.com نیز می توانید برای ارسال پیشنهادات و سئوالات خویش استفاده نمائید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات