نتیجه‌ی نظرسنجی؛ کاربران زومیت آیفون‌های رونمایی شده در رویداد اپل را جذاب نمی‌دانند

شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
با فرا رسیدن شهریور، دوستداران دنیای فناوری خود را آماده‌ی رویداد اپل می‌کنند؛ اما به‌نظر می‌رسد آیفون‌های معرفی‌شده توسط کوپرتینویی‌ها چندان برای کاربران جذاب نبوده‌اند.
تبلیغات

وقتی سخن از اپل به‌عنوان یک شرکت یک تریلیون دلاری و بزرگترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های بالارده‌ی جهان به میان می‌آید، به خودی خود یاد رویداد شهریورماه این شرکت و آیفون‌های جدید می‌افتیم. سال گذشته، کوپرتینویی‌ها ۱۰ سالگی محبوب‌ترین محصول خود یعنی آیفون را با گوشی متفاوت آیفون ۱۰ جشن گرفتند؛ این گوشی علاوه‌بر فروش خوب، زبان طراحی جدید گوشی‌های این شرکت را به نمایش گذاشت و اولین آیفون مجهزشده به نمایشگر OLED بود. با گذشت یک‌سال از معرفی این محصول، Apple این بار سه آیفون جدید را با طراحی مشابه آیفون ۱۰ معرفی کرده است.

آیفون ۱۰ اس، آیفون ۱۰ اس مکس و آیفون ارزانی با نام ۱۰ آر در کنار اپل واچ سری ۴ سه محصولی بودند که اپل در رویداد اخیر خود معرفی کرده است. ظرفیت باتری موردانتظار و تقریبا مشابه با نسل قبل، نمایشگر OLED در مدل‌های گران‌قیمت و تراشه‌ی قدرتمند A12 Bionic و دوربین دوگانه در آیفون ۱۰ اس و ۱۰ مکس مواردی هستند که باعث می‌شوند آیفون‌های جدید را نمونه‌های بهبودیافته بدانیم و واژه‌ی انقلابی را برای آن‌ها به‌کار نبریم. آیفون ۱۰ اس مکس به‌دلیل نمایشگر بزرگ آن، محصول جذابی برای دوستداران فبلت‌های بزرگ محسوب می‌شود.

نظرسنجی هفته‌ی گذشته با موضوع جذاب‌ترین محصول معرفی‌شده در رویداد اپل با شرکت ۲۵۹۵ نفر برگزار شد. ۲۵.۰۵ درصد (۶۵۰ نفر) از شرکت‌کنندگان هیچ‌یک از محصولات معرفی‌شده را جذاب ندانستند، که آمار جالبی به‌نظر می‌رسد. اپل واچ سری ۴ با کسب ۲۴.۴۷ درصد (۶۳۵ نفر) از آرا به‌عنوان محبوب‌ترین گجت رونمایی‌شده در رویداد اپل شناخته شد. این نتیجه، با توجه به تغییرات بزرگ اپل واچ سری ۴ چندان دور از ذهن نبود؛ نمایشگر بزرگتر شده، طراحی بهبود یافته و قابلیت پایش نوار قلب در کنار سخت‌افزار قدرتمند، اپل واچ سری ۴ را به محصولی متفاوت از نسل‌های پیشین خود مبدل ساخته است.

در نظرسنجی هفته‌ی گذشته، آیفون ۶.۵ اینچی اپل یعنی آیفون ۱۰ اس مکس با کسب ۲۲.۵۸ درصد (۵۸۶ نفر) آرا دومین محصول جذاب از دیدگاه کاربران زومیت انتخاب شد. شاید ابعاد بزرگ نمایشگر این آیفون و تبدیل شدن آن به بزرگترین آیفون تاریخ، XS Max را به محصولی جذاب برای علاقه‌مندان به گوشی‌های بزرگ مبدل کرده است. آیفون XS با تشابه سخت‌افزاری با برادر بزرگترش تنها ۹.۰۶ درصد از آرا را کسب کرد که نشان‌دهنده‌ی نارضایتی کاربران از محصولی مشابه با آیفون ۱۰ است. آیفون XR ارزان‌ترین گزینه‌ بین سه گوشی هوشمند معرفی‌شده توسط اپل بود که با توجه به تنوع رنگ و قیمت مناسب‌تر خود، بازار بزرگتری از کاربران را هدف قرار داده است.

بازار ساعت‌های هوشمند، پس از عرضه‌ی اپل‌واچ‌های سری ۲ و ۳ با طراحی کاملا مشابه با نسل اول به‌شدت نیازمند یک بهبود بزرگتر بود که خوشبختانه اپل واچ سری ۴ مامور انجام آن شد. تقریبا از انتشار اولین شایعات در مورد آیفون‌های جدید در ماه‌های منتهی به شهریور مشخص بود که با آیفون‌های انقلابی در سال ۲۰۱۸ روبرو نخواهیم بود؛ البته سیاست‌های کلان شرکت‌های بزرگی مانند اپل در سال‌های گذشته نیز چنین بوده است و طراحی دستگاه و قابلیت‌های خاص هر سال تکرار نمی‌شوند. گوشی‌های معرفی‌شده در ماه‌های اخیر، تنها گزینه‌های بهبودیافته نسبت به نسل‌های قبل خود بودند؛ با توجه به تولد ده سالگی سری گلکسی اس سامسونگ، انتظار می‌رود کره‌ای‌ها پرچمدار متفاوتی را در ماه‌های ابتدایی سال آینده‌ی میلادی روانه‌‌ی بازار کنند.

نتیجه نظرسنجی محصولات رویداد اپل
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات