گلکسی نوت 9 محیط دسکتاپ بسیار کاربردی‌تری ارائه می‌دهد

پنج‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
هما‌نطور که حدس زده می‌شد، گلکسی نوت ۹ برخلاف پرچمداران پیشین سامسونگ بدون نیاز به داک جداگانه قادر به ارائه‌ی محیط دسکتاپ در حالتی بسیار کاربردی‌تر است.
تبلیغات

سامسونگ از زمان عرضه‌ی گلکسی اس ۸ در تلاش بوده است تا گوشی‌های هوشمندش را با ویژگی DeX به یک شبیه‌ساز دسکتاپ تبدیل کند. این قابلیت با گلکسی اس ۹ تقریبا بدون تغییر باقی ماند؛ با این حال، کاربر با بهره‌گیری از داک جدید می‌توانست از گوشی خود به‌عنوان ترک‌پد استفاده کند. اکنون سامسونگ با رونمایی از جدیدترین پرچمدار خود یعنی گلکسی نوت ۹، ویژگی یادشده را یک قدم به‌پیش برده و با ساده‌سازی تجربه‌ی دکس روی گوشی جدیدش بهره‌گیری از حالت دسکتاپ را به‌شدت کاربردی‌تر کرده است.

اول از همه، کاربر دیگر نیازی به اتصال گوشی خود به دستگاه مجزایی ندارد. بدین معنی که حالت دکس اکنون تنها با اتصال نوت ۹ با یک رابط HDMI به USB-C به هر مانیتوری قابل فعال‌سازی است. سامسونگ این بار به جای تلاش برای شبیه‌سازی محیط دسکتاپ با ویژگی دکس، تجربه‌ی نمایشگر دوم را هدف قرار داده است.

گلکسی نوت ۹ در این حالت کماکان به‌صورت طبیعی عمل می‌کند و کاربر می‌تواند با اجرای یک اپلیکیشن از گوشی به‌عنوان ترک‌پد و صفحه‌کلید مجازی استفاده کند. همان‌طور که در تصویر دیده می‌شود، ایده‌ی نمایشگر دوم بدین مفهوم است که در حین پخش ویدئو یا ارائه‌ی محتوا می‌توانید به‌صورت عادی از گوشی خود برای کار دیگری استفاده کنید.

حالت دکس جدید در مقایسه با نسل‌های پیشین خود به‌شدت کاربردی‌تر است. پیش از این برای تبدیل گوشی به یک دستگاه دسکتاپ نیاز به یک داک مخصوص وجود داشت؛ در حالی که اکنون برای نمایش محتوای گوشی در محیط دسکتاپ تنها به یک کابل HDMI کوچک نیاز است و برای انجام تایپ جدی نیز می‌توان اقدام به تهیه‌ی یک صفحه‌کلید بلوتوث و قابل حمل کرد.

Galaxy Note 9 DeX Mode

از لحاظ فنی، حالت دکس گلکسی نوت ۹ باید با هر رابط HDMI به USB-C سازگاری داشته باشد؛ با این حال سامسونگ قطعا کابل اختصاصی خود را به‌عنوان بهترین شیوه پیشنهاد خواهد داد. حالت دکس جدید با تبلت نسل جدید گلکسی تب اس ۴ نیز سازگار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات