بهترین سرمایه‌گذاری در حال حاضر ایران

سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
پیش‌بینی آینده اقتصاد ایران در شرایط فعلی کار سختی است. در شرایط کنونی اقتصاد ایران، کدام بازار برای سرمایه‌گذاری مطمئن‌تر است و باید چه سیاست‌هایی را برای موفقیت اقتصادی در پیش بگیریم.
تبلیغات

پیش‌بینی آینده اقتصاد ایران در شرایط فعلی کار سختی است. باید آنچه بر بازارهای مالی گذشته است را مورد‌بررسی قرار دهیم و برای فهم آنچه بر اقتصاد ایران خواهد گذشت و اینکه کدام بازار برای سرمایه‌گذاری مطمئن‌تر است به روابط بین‌الملل و چشم‌اندازی که هر بازار برایمان دارد نگاهی بیاندازیم.

در چند سال اخیر همه چیز آرام بود، سودهای بانکی بیشتر از تورم و نرخ تورم همواره روندی کاهنده داشت. به همین دلیل بسیاری از افراد سرمایه خود را به بانک‌ها سپردند، اما مشکلی به نام رکود وجود داشت که بسیاری از کارشناسان دلیل این رکود را سودده بودن بانک و انتخاب آن به عنوان اولین گزینه برای سرمایه‌گذاری می‌دانستند که متعاقب آن کسب‌ و‌ کارهای دیگر در حال افول و نابودی بودند.

کارشناسان از سود بانک‌ها کاستند و به محض کاهش سود بانک، بازارهای رقیب شروع به جنب‌و‌جوش کردند.

بسیاری به دنبال بازار مالی مناسب بودند که بورس احتمالاً اولین انتخاب حرفه‌ای‌ها و مسکن انتخاب غیرحرفه‌ای‌ها بود. بعد از آن، بازار مسکن جهشی خارج از کنترل نشان داد که هیجان در آن کاملاً ملموس بود. سرمایه‌گذاران به محض بروز افزایش قیمت در بازار مسکن مسیر دیگری را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کردند: بازار ارز و طلا.

از سوی دیگر، ناکارآمدی صنایع و عدم امکان رقابت و به‌روزسانی محصولات در کلاس جهانی باعث شد خودروهای وارداتی در پیک قیمتی قرار بگیرند و عملا ًبرای کسانی که در این بازار سرمایه‌گذاری کرده بودند شرایط خوبی به وجود آمد.

در این میان کارشناسان یک مورد را در ذهن نداشتند: «از دست دادن برجام». شایعه از دست رفتن برجام همه معادلات را به هم ریخت. بازی ترامپ بسیار دقیق و حساب شده نظم بازارهای ایران را از هم پاشید. به طوری که تا لحظه آخر خبر از عدم امضا بود، اما تا چهارماه بازار ایران را در حالت کما قرار داد تا برجام را نابود کند.

با تهدید برجام توسط ترامپ همه چیز عوض شد. شوک به سرعت به بازار ارز و طلا وارد شد، مسکن دوباره وارد رکود شد و حتی بازار سهام به شدت سقوط کرد.

در این شرایط علاوه بر به هم ریختن بازارها، تورم تک رقمی از دست رفت و رکود بسیار شدید به دلیل ناروشن بودن آینده به وجود آمد. در پی آن افزایش بیش از ۳۰ درصدی قیمت سکه و افزایش بیش از ۲۷ درصدی قیمت دلار را شاهد بودیم.

دوران پس از تحریم

پس از تحریم مجدد، دو یا سه سال سخت در انتظار اقتصاد ایران خواهد بود و مشکل بزرگ ایران فروش نفت و وصول مطالبات خواهد بود که کسری بودجه را در پی دارد.

رشد ماهیانه قیمت دلار دور از ذهن نخواهد بود. بازار طلا به دلیل تأثیر از بازار دلار، بدون توجه به تقاضا مسیر رشد را پیش خواهد گرفت. مسکن به دلیل نقدینگی ضعیف و عدم جذب سرمایه‌های خرد، از لیست بازارهای سرمایه‌گذاری حذف خواهد شد. بازار خودرو، رشدهای عجیب‌تری تجربه خواهد کرد و ... .

ایران رنتر

در این آشفته بازار چه کار کنیم؟

در این دوران که پیش‌بینی بازارهای سرمایه‌گذاری برای کارشناسان هم سخت به نظر می‌رسد. نگهداری پول اشتباه بزرگی است؛ زیرا هر روز از ارزش آن کاسته می‌شود. بهتر است بازاری بیابیم که در عین داشتن بازده بالا بتواند ریسک کمی را در پی داشته باشد.

با توجه به اینکه روش‌های سرمایه‌گذاری که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم هر یک مشکلات و ریسک مربوط به خود را دارند، باید به دنبال روش های جدید و غیرسنتی دیگری باشیم.

یک سرمایه‌گذاری هوشمند و مدرن

ایران‌رنتر راه‌حلی برای خرید اعتباری هوشمند است. این پلتفرم به آدرس (www.iranrenter.com) با استفاده از روش وام‌دهی فرد‌به‌فرد و تطابق آن با ساختارهای قانونی و شرعی کشور توانسته بستری برای سرمایه‌گذاری هوشمند با استفاده از روش‌های به‌روز فراهم کند. سرمایه‌گذاری در این پلتفرم به این صورت است که شما می‌توانید با تأمین وجه موردنیاز برای خرید وسایلی که مورد تقاضای خریداران است سرمایه‌گذاری انجام دهید. در واقع ایران‌رنتر واسطی میان سرمایه‌گذاران  و خریداران اقساطی است.

توزیع و مدیریت ریسک از طریق تعیین سقف چهار میلیون تومانی برای خرید اقساطی و تقسیم سرمایه سرمایه‌گذاران میان افراد مختلف، اعتبارسنجی هوشمند خریداران، بازده قابل توجه، شرعی بودن این روش و ارائه پنل اختصاصی به تأمین‌کنندگان برای مشاهده پرداختی خریداران از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این پلتفرم فروش اقساطی به شمار می‌رود.

سرمایه‌گذاری در این پلتفرم که اولین پلتفرم فروش اقساطی در ایران است، روشی از سرمایه‌گذاری با بازده قابل‌توجه و با ریسک کم است. اگر اطلاعات بیشتری در مورد این روش سرمایه‌گذاری نیاز دارید می‌توانید به قسمت «راهنمای تأمین‌کنندگان» در وبسایت ایران‌رنتر نگاهی بیاندازید.

باید بدانیم اقتصاد در همه کشورها افت‌و‌خیزهای مخصوص به خود را دارد؛ در این میان مهم همدلی افراد و یافتن راهی است که کم‌ترین آسیب از شرایط موجود را متحمل شویم و در عین حال به بهبود شرایط کمک کنیم؛ پس بهتر است برای سرمایه‌گذاری  راهی بیابیم که در عین داشتن ریسک کم و بازده قابل توجه بتواند باعث افزایش قدرت خرید مردم نیز بشود تا از این طریق بتوان قدمی در جهت بهبود شرایط موجود کشور برداشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات