راهکارهای افزایش فروش آژانس های مسافرتی

دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
هرچند افزایش بی رویه‌ی آژانس‌های مسافرتی، فروش مستقیم ارائه دهندگان خدمات و سرویس‌های آنلاین فعالیت در این حوزه را سخت کرده، اما راهکارهایی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها فروش آژانس‌های مسافرتی را افزایش داد.
تبلیغات

عوامل مختلفی در افزایش فروش آژانس‌های مسافرتی دخیل هستند. مواردی را که شرکت های مسافرتی به آن اشاره می کنند از جمله اوضاع بد اقتصادی، افزایش بی رویه آژانس‌های مسافرتی، فروش مستقیم ارائه دهندگان خدمات مانند فروش اینترنتی شرکت‌های هواپیمایی و توسعه OTAها یا همان Online Travel Agencyهای داخلی هستند.

تعدادی از عوامل در اختیار ما نیست که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد. همچنین مواردی را نیز باید انجمن ها و NGOها پیگیری کنند که برای مثال می‌توان به افزایش بی رویه صدور مجوز برای راه اندازی دفاتر خدمات مسافرتی در سطح کشور اشاره کرد.

با این وجود تعدادی از عوامل در اختیار ما است. برای مثال برند سازی، ایجاد وفاداری بین مشتریان و البته از همه مهم‌تر حضور در فضای مجازی و اینترنت را باید مهم‌ترین مواردی خواند که رعایت آن‌ها باعث افزایش فروش می‌شود.

امروزه اکثر آژانس‌های مسافرتی صفحات اینستاگرام و کانال‌های تلگرامی خود را فعال کرده‌اند، اما باید به جای ارجاع دادن به مراجعه حضوری یا تماس تلفنی، بازدیدکنندگان را به وب‌سایت آژانس ارجاع دهند تا مسافر پشت خط تلفن دفتر معطل نشده و اگر هم در پی خرید طی روز تعطیل یا نیمه شب باشد، بتواند از طریق وب سایت دفتر خدمات مسافرتی اقدام کند. البته باید به این نکته اشاره کرد که راه‌اندازی وب سایت آژانس مسافرتی گرانقیمت و پرهزینه است و وب‌سایت‌های ارزان نیز کاربردی نیستند؛ بطور معمول نمونه‌های ارزان، فروشگاه‌های آماده‌ای هستند که اصلا با فروش خدمات گردشگری (رزرو هتل و بلیط هواپیما) همخوانی ندارند. از همه مهم‌تر تامین محتوای آن بسیار زمان‌بر و هزینه تمام شده آن بالاست.

به طور مثال تامین محتوی ۷۰۰ هتل داخلی (یعنی عکس با کیفیت و توضیحات هتل‌ها)  بسیار زمان‌گیر و سخت است.

وایت لیبل‌ها یا همان وب‌سایت‌های آماده هستند که لیبل آن سفید است. این نوع وب‌سایت‌ها پس از تنظیم اولیه و درج نام و لوگوی شرکت در محل لوگو، آماده ارایه خدمات می‌شوند. نمونه وب سایت آماده رزرو هتل و بلیط هواپیما مربوط به شرکت سامیتا است که برای شرکت‌های خدماتی مسافرتی بسیار مناسب است، زیرا با یک مبلغ کم می‌توانند صاحب یک وب سایت با قابلیت رزرو هتل و بلیط هواپیما داشته باشند.

این وب سایت، اطلاعات ۷۰۰ هتل داخلی شامل عکس و اطلاعات هتل را در خود دارد و یک تیم فنی با سال‌ها تجربه در حوزه گردشگری الکترونیک آن را پشتیبانی می‌کند. همچنین سال‌ها سابقه در رزرواسیون اینترنتی هتل و بلیط هواپیما باعث شده تا قیمت‌های ارایه شده برای مسافران در این وب‌سایت‌ها در فضای اینترنت کاملا رقابتی باشد و از لحاظ قیمت بتواند مشتریان زیادی را جذب نماید. شرکت‌های خدمات مسافرتی پس از آن براحتی می توانند مسافران و مشتریان خود را به وب سایت خود ارجاع می دهند و بابت پشتیبانی ۲۴ساعته بخش رزرو هتل و هواپیما اطمینان داشته باشند.

شما با داشتن یک وایت لیبل از یک تیم پشتیبانی فنی برخوردار خواهید شد که به رایگان وب سایت شما را آپدیت می‌کنند. همچنین تیم پشتیبانی تمام نکات فنی مربوط به سئو را در آن لحاظ می‌کنند؛ تیم محتوا اطلاعات مربوط به هر هتل را ایجاد و بازنویسی می‌کند؛ حتی شما می‌توانید با تولید محتوا مخصوص به خودتان در بخش وبلاگ به ارتقاء جایگاه وب سایت در موتورهای جستجو کمک کنید. در ضمن تیم پشتیبانی رزرواسیون با سال‌ها سابقه در بخش رزرو هتل و بلیط هواپیما بهترین خواسته مشتریان را تشخیص و بهترین مشاوره‌ها را ارایه می‌کنند. همچنین تیم پشتیبانی با حضور کامل از ساعت ۸ الی ۲۴ در روزهای کاری و در روزهای تعطیل، هر لحظه آماده پاسخگویی هستند. شما می‌توانید درخواست خود را در فرم مربوط به وایت لیبل سایت سامیتا کامل کنید.

ارایه خدمات API رزرواسیون هتل و بلیط هواپیما

شرکت‌هایی که تمایل دارند سیستم‌های رزرو آنلاین هتل و بلیط هواپیما را در سطح حرفه‌ای‌تری ارایه کنند، می توانند از خدمات API سامیتا استفاده کنند. شما می توانید با استفاده از API رزرو هتل و بلیط هواپیما هرگونه سرویسی را راه اندازی کنند؛ البته باید به این نکته اشاره کرد که هزینه‌های آن بالاتر و نیازمند هزینه‌های پشتیبانی و نگهداری فنی است.

هم اکنون تعداد زیادی از وب‌سایت‌های رزرو هتل خدمات خود از جمله رزرو هتل‌های تهران، هتل‌های مشهد و هتل‌های کیش و ... را از طریق API این شرکت به مسافران ارایه می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات