انویدیا دوشنبه گرافیک GeForce RTX 2080 را با مشخصات فوق‌العاده معرفی می‌کند

شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اطلاعات فاش‌شده از کارت گرافیک RTX 2080 Ti حکایت از برتری مطلق آن نسبت به نسل قبل دارند.
تبلیغات

انویدیا چندین هفته است که بر آتش هیجان طرفداران خود پیرامون رویداد آتی GeForce می‌افزاید، حال به‌نظر می‌رسد که این شرکت روز دوشنبه، سری جدید کارت‌های گرافیک بالارد‌ه‌ی خود با نام GeForce RTX 2080 را معرفی خواهد کرد. درحالی‌که انویدیا معمولا نسخه‌ی Ti (کوتاه‌شده‌ی واژه‌ی Titanium) از کارت‌های گرافیک قدرتمند خود را پس از عرضه‌ی نسخه‌ی پایه‌ی آن‌ها رونمایی می‌کند؛ اما براساس گزارش وب‌سایت VideoCardz، این شرکت قصد دارد تا در رویداد هفته‌ی جاری، از هر دو کارت گرافیک RTX 2080 و RTX 2080 Ti پرده‌برداری کند.

در گزارش VideoCardz مشخصات فنی منتسب به کارت گرافیک RTX 2080 Ti آمده است و براساس آن، کارت گرافیک بالارده‌ی انویدیا از ۱۱ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 با ۴۳۵۲ هسته‌ی کودا بهره می‌برد که به‌ترتیب ۲۰ درصد از تعداد ۳۵۸۴ هسته‌ی GTX 1080 Ti و ۷۰ درصد از نسخه‌ی پایه‌ی GTX 1080 بیشتر است. در حال حاضر مشخص نیست که فرکانس عملکردی کارت گرافیک جدید انویدیا چه مقدار خواهد بود؛ اما تعداد هسته‌های کودا و پهنای باند بهبودیافته‌ی حافظه‌ی GDDR6، حکایت از عملکرد فوق‌العاده‌ی آن دارد.

بی‌شک RTX 2080 Ti بسیار توانمند خواهد بود؛ اما ظاهرا نسخه‌ی پایه‌ی آن، بهبود‌ جزئی‌تری را نسبت به GTX 1080‌ تجربه خواهد کرد؛ وب‌سایت VideoCardz ادعا می‌کند که GTX 2080 با ۲۹۴۴ هسته‌ی کودا عرضه خواهد شد که ۱۵ درصد بیشتر از تعداد هسته‌های نسل پیشین است، این وب‌سایت همچنین تصویری منتسب به کارت گرافیک GeForce RTX گیگابایت با سه فن را در گزارش خود نشان می‌دهد.

پیش‌بینی می‌شود که انویدیا روز دوشنبه کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX را با تمرکز بر پشتیبانی از رهگیری بی‌درنگ پرتو رونمایی کند تا بدین ترتیب بازی‌ها توانایی رندر کردن جلوه‌های نورپردازی جدیدی را داشته باشند. تکنیک‌هی رهگیری پرتو بازتاب‌های نوری و جلوه‌های سینمایی بی‌درنگی را تولید می‌کنند که برای توسعه‌دهندگان بازی‌ها سودمند خواهند بود. مایکروسافت در تکمیل تلاش‌های انویدیا API جدید DirectX Raytracing را توسعه داده است و حتی شرکت اپیک گیمز نیز در سال جاری میلادی، رهگیری بی‌درنگ پرتو را در اختیار توسعه‌دهندگان موتور آنریل قرار خواهد داد.

Gigabyte RTX 2080

تصویر منتسب به کارت گرافیک GeForce RTX‌ گیگابایت

کارت‌های گرافیک جدید سری RTX 2080 انویدیا برمبنای معماری جدید این شرکت موسوم به تورینگ خواهند بود. Nvidia تاکنون محصولات جدید Quadro RTX را برای کاربری‌های حرفه‌ای معرفی کرده و دمویی از رهگیری بی‌درنگ پرتو را نیز منتشر کرده است. رویداد GeForce انویدیا روز دوشنبه ساعت ۲۰:۳۰ به‌وقت تهران برگزار خواهد شد و ما نیز در زومیت اخبار آن را پوشش خواهیم داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات