گلکسی اس 9 اکتیو احتمالا امسال عرضه نخواهد شد

پنج‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوشی‌های گلکسی اس اکتیو با مقاومت بالای خود، نزد برخی کاربران محبوبیت دارند؛ اما ظاهرا سامسونگ امسال تصمیمی برای عرضه‌ی گلکسی اس ۹ اکتیو ندارد.
تبلیغات

گوشی‌های گلکسی اس ۷ اکتیو و گلکسی اس ۶ اکتیو به‌ترتیب در ژوئن ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ معرفی شدند و گلکسی اس ۵ اکتیو نیز در می ۲۰۱۴ از راه رسید. اکنون در میانه‌ی آگوست به‌سر می‌بریم و سال گذشته در همین زمان، گلکسی اس ۸ اکتیو به‌صورت رسمی از طریق اپراتور AT&T در آمریکای شمالی عرضه شده بود. با توجه به اینکه عرضه‌ی جهانی گلکسی نوت ۹ قرار است در اواخر آگوست آغاز شود، به‌نظر نمی‌رسد که گوشی هوشمندی با نام گلکسی اس ۹ اکتیو اصلا در کار باشد و احتمالا دیگر نباید در انتظار عرضه‌ی چنین محصولی بود.

البته مشخص نیست که چه تعداد از افراد در انتظار نسخه‌ی اکتیو گلکسی اس ۹ هستند. گوشی‌های سری اکتیو معمولا بر پایه‌ی مدل کوچک‌تر پرچمدار گلکسی اس ساخته می‌شوند که این مسئله Galaxy S9 Active را به گوشی کاملا غیر جذابی تبدیل می‌کند؛ زیرا گلکسی اس ۹ تنها از یک دوربین اصلی و ۴ گیگابایت رم بهره می‌گیرد. هرچند سامسونگ می‌تواند مورد دوم را برای گلکسی اس ۹ اکتیو افزایش دهد؛ اما این شرکت پیش از این ادعا کرده بود که به‌منظور اجتناب از کاهش ظرفیت باتری به زیر ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، چاره‌ای جز استفاده از یک دوربین برای اس ۹ نداشت.

اگر این دلیل اصلی عدم به‌کارگیری دوربین دوگانه در گلکسی اس ۹ باشد، پس استفاده از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت برای گلکسی اس ۹ اکتیو تقریبا غیر ممکن می‌شود. گوشی‌های سری گلکسی اس اکتیو معمولا به‌لطف بهره‌مندی از استاندارد نظامی، ضخیم‌تر از همتایان معمولی خود هستند. با این حال، دیگر ابعاد گوشی تغییر چندانی پیدا نمی‌کند. این مسئله فضای بسیار اندکی را برای قرارگیری باتری بزرگ‌تر و تبدیل گلکسی اس ۹ غیر پلاس به نسخه‌‌ی اکتیو باقی می‌گذارد. Samsung می‌تواند نسخه‌ی اکتیو اس ۹ را بر پایه‌ی گلکسی اس ۹ پلاس بسازد؛ اما از آنجایی که این شرکت کره‌ای از باتری حجیم به‌عنوان یک ویژگی برتر در گلکسی نوت ۹ استفاده کرده است، این اقدام موجب می‌شود که مصرف‌کنندگان دلیل چندانی برای خرید جدیدترین پرچمدار سری نوت نداشته باشند.

البته، بزرگ‌ترین دلیلی که عدم عرضه‌ی گلکسی اس ۹ اکتیو را توجیه می‌کند، این حقیقت است که در ماه‌های اخیر شاهد درز هیچ اطلاعاتی درباره‌ی این گوشی نبوده‌ایم و تنها شایعه‌ای که در این باره مشاهده کردیم، خبری جعلی درباره‌ی مشخصات گلکسی اس ۹ اکتیو بود. همچنین تا آنجایی که می‌دانیم هیچ فرم‌وری برای این دستگاه در دست توسعه نیست و براساس اشارات گسترده، گلکسی اس ۹ اکتیو هرگز از راه نخواهد رسید؛ در نتیجه اگر در انتظار عرضه‌ی این گوشی بودید، بهتر است که به سراغ مدل نسل قبل سری اکتیو بروید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات