آنتی ویروس ایرانی: ضد ویروس شید ۳ به بازار آمد!

چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
نسخه‌ی سوم از آنتی ویروس ایرانی شید با رابط کاربری جدید و قابلیت جدید «ضد سرقت» در اختیار کاربران قرار گرفت.
تبلیغات

شاید نام آنتی ویروس شید را نشنیده باشید. شاید هم به گوشتان خورده باشد؛ اما اگر در هفت سال گذشته از کاربران این آنتی ویروس بوده‌اید، مسلما نقطه ضعف بزرگ این محصول را در طراحی قدیمی و ناکارآمد آن می‌دانستید.

حال که نسخه‌ی سوم ضد ویروس شید منتشر شده، نه تنها محیط کاربری آن دیگر یک نقطه ضعف نیست؛ بلکه ظاهر و تجربه‌ی کاربری خود را به یک نقطه‌ی قوت تبدیل کرده است، شاید این برداشت برای فردی باشد که برای مدتی کوتاه با ضد‌ ویروس شید کار کرده است؛ اما تجربه راحتی و احساس خودمانی‌ نسخه‌ی جدید Sheed را نمی توان نادیده گرفت؛ به‌خصوص با وجود تمام عکس‌های زیبایی از ایران که در قسمت‌هایی از برنامه قرار داده شده است، اگرچه این عکس‌ها، ظاهری نامتعارف برای یک آنتی ویروس (که معمولا خشن و جدی است) ایجاد می‌کند؛ اما حس خوبی در ذهن کاربر متبادر می‌سازد. ضمنا طراحی نسخه‌ی جدید شید با توجه به وجود پس‌زمینه، طراحی فلت و استفاده از فونت ایران‌یکان، ظاهری مدرن را می‌سازد که بی‌شباهت به صفحه لاگین ویندوز ۱۰ نیست.

آنتی ویروس شید

اگر بخواهیم کمی هم درباره ویژگی‌های فنی شید ۳ بگوییم، در ابتدا باید اشاره کرد که این آنتی ویروس «ایرانی»، همزمان از دو موتور آنتی ویروس «خارجی» استفاده می‌کند، بدین صورت که شرکت تولیدکننده، اصلا موتور شناسایی طراحی نکرده است و حتی آزمایشگاه شناسایی ویروسی نیز ندارد! در عین حال شاید برای کاربر خانگی (که به گفته‌ی شرکت سازنده) بازار هدف این محصول است تفاوت چندانی نکند که شناسایی بدافزارها توسط یک موتور داخلی انجام می‌شود یا دو موتور خارجی چنین وضعیتی را برعهده دارند. حتی دور از ذهن نیست که برخی کاربران ترجیح دهند شناسایی توسط موتورهای آزمایش شده و دارای سابقه‌ای مثل نود ۳۲ و آویرا (که در ضد ویروس شید استفاده می‌شوند) انجام شود.

قابلیت جدیدی هم که در نسخه‌ی جدید اضافه شده، قابلیت «ضد سرقت» است که در واقع پنلی به کاربر ارائه می‌دهد که موقعیت لپ‌تاپ را به او نشان می‌دهد، نکته‌ی جالب توجه در مورد قابلیت «ضد سرقت»، بی‌نیازی آن به GPS است، چون ظاهرا با استفاده از WiFi-های اطراف موقعیت مکانی را استخراج می‌کند که خود ابتکار جالبی برای حل مشکل نداشتن GPS بسیاری از لپ‌تاپ‌ها به حساب می‌آید.

آنتی ویروس شید

اگر فعلا آنتی ویروس ندارید یا می‌خواهید یک آنتی ویروس جدید را امتحان کنید، پیشنهاد میکنیم یک نسخه‌ی Trial سی روزه از این نرم‌افزار را از سایت آنتی ویروس شید دریافت کنید. با توجه به حجم نسبتا پایین و فعالسازی بدون دردسرش به امتحانش می‌ارزد.

محصولی جدید نیز به محصولات این شرکت اضافه شده است که سایت آگهی رایگان شیدو نام دارد، این سایت کاربری مشترکی با برنامه ضد ویروس دارد؛ بدین صورت که ثبت نام در یکی به منزله‌ی ثبت نام در دیگری هم است و با یک حساب کاربری می‌توان از هر دو استفاده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات