مدیرعامل سامسونگ: باتری گلکسی نوت 9 کاملا ایمن است

دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
براساس اعلام مدیرعامل سامسونگ، باتری گوشی پرچمدار کره‌ای‌ها، گلکسی نوت ۹ کاملا ایمن است.
تبلیغات

بعد از رسوایی سامسونگ و انفجار باتری گلکسی نوت ۷، کره‌ای‌ها تمام تلاش خود را به‌کار بستند تا دیگر بار شاهد بروز چنین حوادثی در محصولات خود نباشند.

۱۸ مردادماه برابر با ۹ آگوست، یکی از قوی‌ترین و بهترین پرچمداران گلکسی نوت، یعنی گلکسی نوت ۹ در رویدادی بزرگ به‌صورت رسمی رونمایی شد. بعد از مشکل باتری گلکسی نوت ۷، برخی تصور می‌کردند عمر محصولات گلکسی نوت سامسونگ با چنین رسوایی تمام خواهد شد؛ ولی می‌بینیم که این اتفاق رخ نداد و سامسونگ توانمندی خود را با معرفی گلکسی نوت ۸ به‌اثبات رساند. اکنون نیز پرچمدار بعدی سری محصولات Galaxy Note با ویژگی‌های خوب و قدرتمندی معرفی شده است.

گلکسی نوت 9 / Galaxy Note 9

البته بعد از بروز مشکل باتری گلکسی نوت ۷، سامسونگ بیکار ننشست و با جدیت موضوع را دنبال کرد و متوجه مشکل اصلی شد. اگر مشکل اصلی کشف نمی‌شد، قطعا کره‌ای نمی‌توانستند با اطمینان‌خاطر سری بعدی محصولات خود را تولید کنند؛ چون ممکن بود که این اتفاق باز هم رخ دهد. اکنون بعد از معرفی رسمی گلکسی نوت ۹، ظاهرا Samsung قصد دارد مجددا با تاکید ویژه به کاربران و علاقه‌مندان به این برند اعلام کند که باتری‌ گوشی پرچمدارش کاملا ایمن است و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست؛ و اتفاقی که برای گلکسی نوت ۷ افتاد، قرار نیست برای Galaxy Note 9 بیفتد.

همان‌طور که می‌دانید در آن دوره‌ی زمانی، گزارش‌های بی‌شماری از آتش‌گرفتن گوشی Galaxy Note 7 مطرح شد. عذرخواهی در مورد نوت ۷، اقدامی درست از جانب سامسونگ بود. سامسونگ حتی مجبور شد خط تولید گلکسی نوت ۷ را متوقف کرده و گوشی‌هایی را که به بازار عرضه کرده بود، در پروسه‌ای  پیچیده جمع‌آوری کند. براساس اعلام سامسونگ، ۹۶ درصد از گوشی های گلکسی نوت ۷ جمع آوری شدند. در کنار این اقدامات، کره‌ای مجبور شدند امکان شارژ باتری گلکسی نوت ۷ را کاملا غیر فعال کند. در نهایت در بهمن‌ماه ۱۳۹۵، سامسونگ رسما دلیل انفجار گلکسی نوت ۷ را اعلام کرد. ظاهرا تحقیقات آنها به نتیجه رسید و ابعاد و ایراد در ساختار باتری، دلیل انفجار گلکسی نوت ۷ معرفی شد.

گلکسی نوت 9 / Galaxy Note 9

بی‌شک بعد از این‌همه جنجال مطبوعاتی، ممکن است برخی کاربران و علاقه‌مندان سامسونگ در گوشه‌ای از ذهن به این موضوع فکر کنند که آیا ممکن است باتری Galaxy Note 9 به سرنوشت گلکسی نوت ۷ دچار شود؟ آیا سامسونگ در حل مشکل باتری سری گلکسی نوت خود موفق بوده است؟ از سوی دیگر گلکسی نوت ۹ در بین گوشی‌های گلکسی سامسونگ، بیشترین ظرفیت باتری را به خود اختصاص داده است و با باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی رونمایی شده است. باتری با ظرفیت بالا یکی از ویژگی‌هایی بود که در مراسم رونمایی، روی آن مانور داده شد. از این‌رو، نگاه کاربران به باتری پرچمدار سامسونگ جلب شده است و قطعا می‌خواهند بدانند آیا باتری با این ظرفیت خوب، ایمن نیز هست یا خیر؟

دی‌جی کو، مدیر عامل بخش تلفن همراه سامسونگ در مورد ایمن بودن باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گلکسی نوت ۹ با‌صراحت اعلام کرد:

باتری گلکسی نوت ۹ از همیشه ایمن‌تر است و کاربران نباید نگران ایمنی باتری این گوشی هوشمند باشند.

سال گذشته سامسونگ، تیم کنترل کیفیت جدیدی را به‌منظور حصول اطمینان از تولید محصولاتی ایمن، به‌کار گرفت که به‌صورت تخصصی روی ایمنی گوشی‌های هوشمند سامسونگ کار کنند. همچنین، تغییراتی در سایر قسمت‌های چرخه‌ی تولید ایجاد کرد تا اطمینان حاصل کند مشکلات گلکسی نوت ۷ تکرار نخواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات