ساتیا نادلا ۳۵.۹ میلیون دلار از سهامش در مایکروسافت را به‌ فروش رساند

شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، سهامِ خود در مایکروسافت را به ارزش ۳۵.۹ میلیون دلار به فروش رساند؛ او همچنان ۲.۲ میلیون سهم متغییر در مایکروسافت دارد.
تبلیغات

طبق گزارش سازمان اوراق بهادار و بورس ایالات متحده آمریکا، مدیرعامل مایکروسافت به‌تازگی ۳۵.۹ میلیون دلار از سهام خود در مایکروسافت را به فروش رسانده است.

طبق این اوراق، ساتیا نادلا با فروش ۳۲۸ هزار سهم، یک سوم از سهام مشترکِ خود را فروخته است؛ با این وجود وی همچنان ۷۷۸,۵۶۹ هزار سهم مشابه . ۲.۲ میلیون سهمِ متغییر در شرکت مایکروسافت دارد.

با این حرکت، نادلا بزرگترین فروش سهمِ خود از زمان منصوب‌شدن به مقام مدیریتِ عاملِ مایکروسافت را انجام داده است؛ پیش‌تر نیز وی ۸.۳ میلیون دلار از سهام خود را در سال ۲۰۱۶ به فروش رسانده بود.

در طی بیانیه‌ای، مایکروسافت اعلام کرده که این حرکت در راستای مقاصد مالی شخصی صورت گرفته است؛ در واقع این اقدام آغاز یک طرح تجاری خواهد بود که نادلا برای رسیدن به آن، در بازه‌های زمانی مختلف مقداری از سهم خود را به‌صورت منظم خواهد فروخت.

مایکروسافت در این بیانیه می‌گوید:

ساتیا به تداوم مؤفقیت‌های شرکت متعهد است و دارایی‌های او به‌طرز چشمگیری از الزامات تصویب‌شده توسط هیئت مدیره مایکروسافت بیشتر است.

مایکروسافت در زیر سایه‌ی مدیریتِ نادلا همواره توانسته فصول مالی مؤفقی را پشت سر بگذارد و اکنون با رسیدنِ به ارزش ۸۳۵ میلیارد دلار، فاصله‌ی چندانی با یک تریلیون دلاری شدن ندارد؛ همین موضوع باعث خواهد شد تا در آینده‌ سهامِ مدیرعامل هندی‌تبار مایکروسافت بیش‌از پیش ارزش پیدا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات