سونی با انتشار گزارش مالی بهار ۲۰۱۸ از تضعیف هرچه بیشتر بخش موبایل خبر داد

سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سونی گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ را منتشر کرده که نشان از کاهش هرچه بیشتر فروش گوشی‌های هوشمند این کمپانی طی سه ماهه‌ی دوم دارد.
تبلیغات

سونی گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی را منتشر کرد که براساس آن این کمپانی موفق شده تا درآمدی ۱۷.۹ میلیارد دلاری را طی بهار ۲۰۱۸ کسب کند. براساس اطلاعات ارائه‌شده، سونی موفق شده تا سود خالص ۲.۰۷ میلیارد دلاری را طی سه ماهه‌ی اول کسب کند.

هرچند Sony در حوزه‌هایی نظیر بازی، موسیقی و همچنین سیستم‌های صوتی و سرگرمی، عملکردی قابل‌قبول و روبه‌رشد را از خود به نمایش گذاشته است، اما باید به رکود هر چه بیشتر در حوزه‌ی موبایل نیز اشاره کرد. گزارش مالی سونی برای سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ میلادی نشان از این دارد که سونی موبایل باز هم عملکرد ضعیف‌تر از پیش داشته است. سونی اعلام کرده که در طول بهار سال ۲۰۱۸ موفق شده تا تنها ۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش برساند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۱.۴ میلیون دستگاه کاهش پیدا کرده است.

سونی طی سال مالی ۲۰۱۷ میلادی که مقارن با سال شمسی است، موفق شده بود تا ۱۳.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند راهی بازار کند. برآوردها در ماه آوریل برای سال جاری مالی سونی نشان از این داشت که سونی موفق به عرضه‌ی ۱۰ میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند خواهد بود، حال آنکه پس از انتشار گزارش مالی مربوط به بهار ۲۰۱۸، پیش‌بینی‌ها از عرضه‌ی ۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند برای سال مالی ۲۰۱۸ که اسفند ماه سال جاری شمسی به پایان می‌رسد، خبر داده است. بخش موبایل ضرری ۹۷ میلیون دلاری را به سونی تحمیل کرده است.

انتظار می‌رود درآمد سونی موبایل برای سال مالی ۲۰۱۸ از فروش موبایل رقمی نزدیک به ۵.۴۹ میلیارد دلار باشد. هرچند سونی و اچ‌تی‌سی جزو اولین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی هستند، اما امروز این دو کمپانی از نظر سهم بازار در قعر جدول قرار دارند و کمپانی‌های چینی موفق شده‌اند تا با عرضه‌ی محصولاتی ارزان‌تر و در عین حال به‌روز و زیبا، این دو کمپانی را به حاشیه برانند.

در مجموع سونی عملکرد بسیار قابل‌قبولی را طی سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ از خود نشان داده، حال آنکه عملکرد بخش موبایل همچنان رو به افول است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات