سری SIGNATURE ال جی و محصولات آن چه ویژگی‌هایی دارند

جمعه ۲۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
سری SIGNATURE به عنوان برند لوکس محصولات خانگی ال‌جی نماد هنر و توانایی مهندسان ال‌جی است.
تبلیغات

بازار لوازم خانگی ال‌جی را باید پایدارترین بخش بازار این کمپانی کره‌ای دانست به طوری که سوددهی این بخش در سال‌های اخیر همواره رضایت مدیران ارشد آن را به دنبال داشته است. کره‌ای‌ها در ابتدا با محصولات ارزان‌قیمت بازار لوازم خانگی را به تسخیر خود درآوردند؛ اما به مرور زمان ال‌جی به اهمیت بخش کالاهای بالارده و لوکس در بازار لوازم خانگی پی برد؛ از این رو در سال ۲۰۱۶ از سری لوکس محصولات خانگی خود با نام SIGNATURE رونمایی کرد. معرفی محصولات سیگنچر در نمایشگاه CES سال ۲۰۱۶ باعث شد تا طراحی و فناوری‌هایی که روزگاری حضور آن در دنیای لوازم خانگی دور از ذهن به نظر می‌رسید به مرور وارد بازار لوازم خانگی شوند. قیمت بالای محصولات سری سیگنچر بازار هدف این محصولات را به وضوح مشخص می‌کند.

سیگنچر به نوع امضای محصولات ال‌جی و نشان‌دهنده‌ی اصالت طراحی و فناوری‌های ال‌جی است. ال‌جی معتقد است که سری سیگنچر همانند امضای افراد برای نشان دادن هویت ال‌جی به علاقه‌مندان متولد شده و تصویری از فناوری‌های نوین و طراحی چشم‌نواز را در ذهن تداعی می‌کند. خانواده‌ی محصولات سیگنچر سال به سال بزرگ‌تر شده و حالا شامل تلویزیون، یخچال فریزر، ماشین لباس‌شویی و خشک‌کن، ماشین ظرف شویی، اجاق گاز و دستگاه تصفیه‌ی هوا می‌شود. ال‌جی برای معرفی بیشتر این محصولات به علاقه‌مندان نمایشگاه‌هایی در شهرهای مختلف جهان از مسکو گرفته تا لندن برگزار می‌کند و در فروشگاه‌های ال‌جی بخش جداگانه‌ای برای نمایش آن‌ها درنظر گرفته شده است.

سری SIGNATURE ال جی

لازم به ذکر است که سری سیگنچر از سال گذشته با برخی محصولات وارد بازار کشورمان شده‌اند. در ادامه به معرفی برخی از محصولات این سری می‌پردازیم:

تلویزیون‌های اولد سری W و G

دو سری W و G تلویزیون‌های اولد ال‌جی سال گذشته زیر پرچم محصولات سیگنچر وارد بازار شدند و با طراحی و قابلیت‌های خود همگان را شگفت‌زده کردند؛ امسال خبری از اولد سری G نبوده و تنها نسخه‌ی جدید سری W این شرکت با نام سیگنچر برای عرضه به بازار تدارک دیده شده‌اند. نام سری W برگرفته از واژه‌ی «Wallpaper» بوده و با ضخامت اندک خود و تعبیه‌ی هوشمندانه‌ی سیستم‌صوتی و تجهیزات لازم در بخشی جداگانه‌ای از آن گزینه‌ای ایده‌آل برای اتصال به دیوار است. نسل جدید تلویزیون‌های سری W ال‌جی به تراشه‌ی اختصاصی هوش مصنوعی آلفا ۹ و تکنولوژی AI ThinQ مجهز شده‌اند و همین مساله آن‌ها را به مفهوم یک تلویزیون هوشمند نزدیک‌تر کرده است. اولدهای جدید ال‌جی علاوه بر یکپارچه‌ شدن با گوگل اسیستنت با دستگاه‌های الکسای آمازون نیز کار می‌کنند.

سری SIGNATURE ال جی

تلویزیون اولد W8 با بهره‌گیری از طراحی والپیپر خود کم‌تر از ۳ میلی‌متر ضخامت دارد و همانند گذشته از پنل 4K با پشتیبانی از HDR10، دالبی ویژن و HLG بهره می‌برد که کامل‌ترین پشتیبانی از محتوای با گستره‌ی دینامیکی بالا را به همراه دارد. تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی همگی از پلتفرم webOS این شرکت استفاده می‌کنند با این حال کره‌ای‌ها W8 را به قابلیت کنترل صوتی نیز مجهز کرده اند. پرچمدار تلویزیون‌های ال‌جی که موفق به کسب جایزه‌ی نوآوری در CES امسال شده است در دو سایز ۶۵ و ۷۷ اینچی عرضه می‌شود. با توجه به ابعاد بزرگ، رنگ‌های زنده و بازتاب کم نور از سطح نمایشگر W8 قابلیت «Gallery Mode» به خوبی تلویزیون شما را به یک قاب عکس بزرگ مبدل می‌کند.

یخچال‌ InstaView سیگنچر

سری SIGNATURE ال جی

طبق تحقیقات انجام شده درب یخچال به طور متوسط ۶۰ بار باز می‌شود که نیمی از آن بی‌مورد بوده و تنها اتلاف را به دنبال دارد. سری یخچال‌های InstaView در حقیقت به سری یخچال‌های بالارده‌ی ال‌جی اطلاق می‌شود که از قابلیت Door-in-Door نیز برخوردار هستند؛ از بین این یخچال‌های InstaView تنها دو مدل عنوان سیگنچر را یدک می‌کشند که تفاوت این دو نیز تنها در ظرفیت آن‌ها است. ال‌جی برای کمتر باز شدن درب یخچال قابلیت KNOCK-ON را در این یخچال‌های بالارده تعبیه کرده است که کاربر با دو ضربه‌ی سریع به قسمت شیشه‌ای درب یخچال قادر به مشاهده‌ی داخل آن خواهد بود؛ پیش از ضربه به این بخش به دلیل خاموش بودن لامپ داخلی و ساختار خاص شیشه‌ یخچال، همانند آینه بود و درون آن نمایان نیست.

سری SIGNATURE ال جی

داخل و خارج یخچال‌های سری سیگنچر با فولاد ضد زنگ ساخته شده است و ال‌جی از پرداختی با بافت مقاوم در برابر خراش برای هرچه لوکس‌تر به نظر رسیدن این محصول استفاده کرده است. کره‌ای‌ها قابلیت «Auto Open Door» را نیز در یخچال‌ سری سیگنچر قرار داده‌اند؛ به لطف این قابلیت و تنها با قرار دادن پا در مقابل سنسور هوشمند زیر دستگاه، درب آن به صورت خودکار و بدون دخالت دست باز می‌شود. طبق انتظار یخچال‌های سری اینستاویو ال‌جی از ویژگی SmartThinQ برای کنترل از راه دور بهره می‌برند. استفاده از کمپرسورهای اینورتر خطی در یخچال‌های InstaView Door-in-Door ال‌جی به ترتیب ۳۲ و ۲۵ درصد کاهش مصرف و نویز ناشی از اصطکاک داخلی را نسبت به مدل‌های معمولی به همراه دارد.

ماشین‌لباس‌شویی TWINWash سیگنچر

سری SIGNATURE ال جی

ماشین‌های لباس‌شویی سیگنچر بدون شک زیباترین محصول ال‌جی در این دسته هستند که به گفته مسئولین ال‌جی در طراحی آن از بازتاب تصویر ماه کامل در یک دریاچه استفاده شده است: درب بزرگ و مشکی دستگاه با نمایشگر لمسی قرار گرفته روی آن با ظرافت خاص سری سیگنچر ساخته شده است و به مینیمال شدن طراحی کمک شایانی کرده است؛ پنل لمسی دستگاه میزبان رابط کاربری Quick Circle است. با توجه به این که ماشین‌لباس‌شویی در ارتباط مستقیم با رطوبت و مواد شوینده قرار دارد، ال‌جی از پوشش ضد خراش و خوردگی در این محصولات لوکس استفاده کرده است. خوشبختانه این محصول نیز از پلتفرم SmartThinQ برای کنترل و نظارت روی فرآیند شستشو از راه دور بهره می‌برد.

سری SIGNATURE ال جی

ال‌جی هدف از معرفی قابلیت TWINWash را بهینه کردن فرآیند شستشو می‌داند به این معنی که با قرار دادن یک بخش شستشوی مجزا در پایین دستگاه نیاز به استفاده از بخش اصلی را تا حد زیادی کم می‌کند. بخش شستشوی ثانویه‌ی که در زیر ماشین‌لباسشویی قرار گرفته است با وجود ظرفیت کم نیازهای روزمره برای شستشوی لباس‌های زیر، لباس کودک و مواردی از این دست را برطرف می‌کند. بخش اصلی ماشین‌لباس‌شویی دوقلوی سیگنچر ال‌جی از فناوری‌های TrueSteam و TurboWash برای رفع چروک و افزایش سرعت شستشو بهره می‌برند. ال‌جی همچنین «LG SideKick» را برای اضافه کردن این بخش کوچک به ماشین‌های معمولی درنظر گرفته است.

ماشین ظرف‌شویی QuadWash و دستگاه تصفیه هوای سیگنچر

سری SIGNATURE ال جی

ال‌جی در ساخت ماشین ظرف‌شویی سیگنچر خود نیز از فولاد ضد زنگ، پوشش مات و زبان طراحی زیبای این سری استفاده کرده است. شستشو با چهار بازوی اسپری در این ماشین‌ها تمیز شدن تمام بخش‌های ظروف را تضمین می‌کند و به لطف استفاده دو مرحله‌ای از قابلیت TrueSteam شاهد تمیزی بیشتر ظروف و کاهش اثر باقی‌مانده از قطرات خواهیم بود. به لطف استفاده از تکنولوژی اینورتر دایرکت درایو، این ماشین از کم‌صداترین نمونه‌های بازار است. اسمارت تین‌کیو در این محصول علاوه بر آگاه کردن کاربر از فرآیند شستشو، تنظیمات مختلفی برای کنترل دستگاه از راه دور ارائه می‌کند.

سری SIGNATURE ال جی

ال‌جی با دستگاه تصفیه‌هوای سیگنچر، امضای زیبایی در این سری محصولات به یادگار گذاشته است. موتور آبرسان این محصول با سرعت بالای خود ۱۸ لیتر آب را برای تصفیه هواوی ورودی در سیستم پخش‌می‌کند. دستگاه تصفیه‌ی هوای سیگنچر به پنلی شفاف برای ارائه‌ی تجربه‌ی بصری فرآیند تصفیه و مرطوب‌سازی هوا مجهز شده است. دستگاه تصفیه‌ی هوای سیگنچر از فیلترهای قدرتمند یک پیکومتری برای اعلام وضعیت سلامت هوا بهره می‌برد و موتور اینورتر آن علاوه بر طول عمر بالا، صدای اندکی تولید می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات