سیاست جدید سامسونگ و ال جی برای افزایش درآمد کارساز نخواهد بود

پنج‌شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
سامسونگ و ال‌جی، سیاست‌های جدیدی برای افزایش درآمد در بازار رقابتی در پیش گرفته‌اند. با توجه به وضعیت کنونی بازار، استراتژی‌های جدید این دو شرکت شکست خواهند خورد.
تبلیغات

ظاهرا سامسونگ و ال‌جی، سیاست جدیدی را برای رقابت در بازار به‌شدت رقابتی در پیش گرفته‌اند. دو شرکت قصد دارند تا جایی که می‌توانند در سال ۲۰۱۸ گوشی‌های جدید بیشتری به بازار معرفی کنند. با کمی دقت در رویکرد جدید متوجه می‌شوید که روال در پیش گرفته‌ی دو شرکت، با سیاست‌‌های قبلی آن‌ها به‌شدت در تناقض است.

پیش از این، ال‌جی و سامسونگ سعی می‌کردند بر طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند بالارده و عرضه‌ی آخرین مدل‌های بازار متمرکز شوند تا محصولاتشان توانایی رقابت با سایر برندها را پیدا کنند. ولی ظاهرا این رویکرد، درآمد حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند را به‌شدت کاهش می‌داد و علت اصلی تغییر استراتژی دو شرکت، افزایش درآمد است.

ال جی

تقریبا در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۸، سامسونگ در حدود ۹ گوشی هوشمند جدید و ال‌جی در حدود ۸ گوشی هوشمند جدید به بازار معرفی کرده‌اند. اگر بخواهیم آمار سال ۲۰۱۸ را با آمار سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ مقایسه کنیم، تغییر استراتژی دو شرکت کاملا مشهود است. هر دو شرکت در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در مجموع تنها ۱۱ مدل گوشی هوشمند جدید به بازار معرفی کرده‌اند. درحالی‌که آمار نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۸، خبر از رونمایی گوشی‌های متعدد می‌دهد. شاید جالب باشد که بدانید علاوه‌بر آماری که گفته شد، هر دو سازنده در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۸ چند مدل گوشی جدید نیز برای بازارهای تعیین‌شده‌ای در خارج از کشور خود رونمایی کرده‌اند.

Samsung و LG در حالی این سیاست جدید را در پیش گرفته‌اند که وضعیت بازار گوشی‌های هوشمند در جهان در حال رکود است. آمارها نشان می‌دهد که در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸، میزان فروش گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی ۳ درصد کاهش یافته است. بر اساس اطلاعات و داده‌های تحلیلی برخی از استراتژیست‌ها و تحلیلگران بازار، سهم جهانی فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۸ به ۲۲.۶ درصد رسیده است. این رقم در سال گذشته‌ی میلادی حدود ۲۲.۷ درصد بود. سهم فروش گوشی‌های هوشمند ال‌جی در سه‌ماهه‌ی اول نیز ۳.۳ درصد کاهش یافته است. در همین زمان، سهم فروش اپل از ۱۴.۱ درصد به ۱۵.۱ درصد افزایش یافته و هواوی با ۲ درصد افزایش، سهم فروش ۱۱.۴ درصدی را از آن خود کرده است. Xiaomi نیز با افزایش دو برابری در سهم فروش بازار، به سهم بازار ۸.۲ درصد رسیده است.

سامسونگ

در این بین شرکت‌هایی همچون شیائومی و هواوی و برخی دیگر از برندهای چینی، توانسته‌اند محصولاتی با کیفیت و عملکرد بهتر و البته قیمت نسبتا مناسب‌تر به بازار عرضه کنند. همین استراتژی به فروش موفق آن‌ها در بازارهای مختلف به‌خصوص بازارهای آسیایی و اروپایی کمک شایانی کرده است. هواوی اعلام کرده که از زمان رونمایی گوشی پی ۲۰ پرو در ماه ژوئن تاکنون توانسته است بیش از ۶ میلیون گوشی به بازار عرضه کند. این آمار افزایش ۸۱ درصدی فروش هواوی P 20 Pro را در مقایسه با گوشی پی ۱۰ در همان بازه‌ی زمانی فروش مشابه نشان می‌دهد. پی ۲۰ پرو با تراشه‌ی Kirin 970، دوربین سه‌گانه و پشتیبانی از برنامه‌‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و البته قیمتی پایین‌تر از گلکسی اس ۹ سامسونگ توانسته است بازار فروش خوبی را تجربه کند.

البته عملکرد می ۸ شیائومی نیز چشمگیر بوده است. در ۱۸ روز اول بعد از رونمایی، یک میلیون گوشی Mi 8 شیائومی به بازار عرضه شد. مشخصات می ۸ شیائومی قابل رقابت با مشخصات ال‌جی وی ۳۵ تین‌کیو است. می ۸ از نمایشگر ۶.۲۱ اینچی OLED، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام و دوربین دوگانه‌ی ۱۲ مگاپیکسلی در پنل پشتی بهره می‌برد؛ ولی تنها با قیمتی برابر ۴۰۲ دلار امریکا به فروش می‌رسد. درحالی‌که قیمت ال‌جی وی ۳۵ حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ دلار امریکا است.

که گوشی‌های با قیمت بالا و عملکرد خوب هواوی در بازار ژاپن نیز توانسته‌اند جای خود را باز کنند و طبق آخرین گزارش‌ها انتظار می‌رود که هواوی در بازار کره هم بتواند نفوذ خوبی داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات