می 8 شیائومی با دوربین و ماژول GPS دوگانه معرفی می‌شود

یک‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
می 8 شیائومی با دوربین دوگانه، GPS دوگانه و بدون جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری معرفی می‌شود. این اطلاعات، بر اساس تصاویر فاش‌شده از جعبه می 8 منتشر شده است.
تبلیغات

می ۸ شیائومی (Xiaomi Mi 8) قرار است در تاریخ ۳۱ می (‌۱۰ خرداد)‌ در شن‌زن چین معرفی شود. چند روز مانده به رونمایی رسمی این پرچم‌دار جنجالی شیائومی، تصاویر فاش‌شده از جعبه این گوشی، برخی مشخصات آن را تأیید می‌کند. قرار بود ابتدا این پرچم‌دار با نام می ۷ به بازار عرضه شود؛ ولی به دلیل تقارن هشتمین سالگرد تأسیس شیائومی با زمان معرفی آخرین پرچم‌دار آن، این برند تصمیم گرفت به‌جای می ۷، نام می ۸ را برای گوشی بعدی خود انتخاب کند.

می 8 شیائومی

تصاویر غیر رسمی منتشرشده از جعبه شیائومی می ۸ نشان می‌دهد این گوشی در کنار پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام، از حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی بهره می‌برد.قبلا در خبرهای غیر رسمی اعلام شده بود می ۸ دارای نسخه‌ای با حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی هم خواهد بود. تصاویر جعبه‌ی می ۸، تنها اطلاعات کلی سخت‌افزاری را نشان می‌دهد ولی یکی از ویژگی‌های برجسته‌ای که روی جعبه درج شده، مجهز بودن می ۸ به ماژول GPS دوگانه است. شیائومی در پوستر تبلیغاتی خود روی این ویژگی مانور داده؛ ولی هنوز مشخص نیست چرا ماژول GPS‌ دوگانه بهتر از ماژول تکی است. باید منتظر باشیم تا دلیل این برتری به‌زودی مشخص شود و قطعا اطلاعاتی در مورد این ویژگی به‌زودی منتشر خواهد شد. 

با نگاهی به تصویر جعبه می ۸، مشاهده می‌کنید که این گوشی هوشمند مجهز به دوربین دوگانه در قاب پشتی و یکی از سنسورهای دوربین، ۲۰ مگاپیکسلی است. ظاهرا اطلاعات درج‌شده روی جعبه با اطلاعات غیر رسمی و خبرهای قبلی مطابقت دارد. علاوه بر این، بر اساس اطلاعات مندرج در پشت جعبه، می ۸ با کابل USB نوع C و البته دانگل USB-C همراه خواهد بود. باید اضافه کنیم که این پرچم‌دار، همانند گوشی رده‌بالای قبلی شیائومی یعنی می ۶ فاقد جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری خواهد بود و اطلاعات روی جعبه نیز این موضوع را تأیید می‌کند. 

می ۸ شیائومی

در خبرهای مربوط به دریافت تأییدیه 3C، مشخص شده شماره مدل پرچم‌دار بعدی شیائومی، M1803E1A است که اطلاعات روی جعبه همین شماره مدل را تأیید می‌کند. تنها موضوعی که هنوز وضعیت آن به‌صورت قطعی مشخص نشده این است که آیا این گوشی هوشمند با سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر و تشخیص چهره سه‌بعدی رونمایی خواهد شد؟ شایعه‌های قبلی وجود این دو ویژگی برجسته و شاخص را در می 8 شیائومی تأیید می‌کند ولی تا به این لحظه هیچ خبر رسمی تأییدکننده‌ای منتشر نشده است. باید تا ۳۱ می (‌۱۰ خرداد)‌ منتظر بمانیم تا ببینیم آیا شیائومی،‌ پرچم‌دار خود را با این مشخصات به بازار معرفی خواهد کرد یا خیر؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات