موافقت ترامپ با لغو تحریم‌ ZTE به شرط جریمه مالی و تغییر مدیران رده بالا

شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وزارت بازرگانی آمریکا به قانون‌گذاران کنگره‌ اطلاع داد که دونالد ترامپ لغو تحریم‌های ZTE را به شرط پرداخت جریمه مالی در کنار برخی شروط دیگر پذیرفته است.
تبلیغات

بر،اساس اطلاعات ارائه‌شده دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده‌ی آمریکا طی توافق با شرکت چینی ZTE قبول کرده است تحریم‌های اعمال‌شده علیه این شرکت لغو شود. طی هفته گذشته اخباری مبنی بر احتمال لغو تحریم‌های زدتی‌ای توسط آمریکا منتشر شد. بر اساس اطلاعاتی که وزارت بازرگانی آمریکا در اختیار نمایندگان کنگره قرار داده است، زد‌تی‌ای می‌تواند با پرداخت جریمه‌ی تعیین‌شده و تغییر مدیران این شرکت و همچنین استخدام متخصصان آمریکایی که بر روند کار این شرکت نظارت خواهند داشت، از تحریم‌های پیشین اعمال‌شده بگریزد و همچون گذشته قادر به خرید ماژول‌ها و سرویس‌های مورد نیاز از شرکت‌های آمریکایی باشد.

البته نمایندگان کنگره چنین نگرشی را در قبال ZTE برخلاف مواضع پیشین دونالد ترامپ علیه شرکت‌های چینی و سیاست‌های اقتصادی شرکت چینی می‌دانند. شماری از اعضای کنگره اعلام کرده‌اند که دونالد ترامپ با تن دادن به چنین تصمیمی، سیاستی در راستای پیشرفت چینی‌ها در پیش می‌گیرد. نمایندگان کنگره، شرکت‌های چینی و مخصوصا نمونه‌هایی نظیر ZTE را که در زمینه‌ی مخابرات فعالیت می‌کنند، ابزاری برای جاسوسی و سرقت اطلاعات توسط چینی‌ها خوانده‌اند.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از پاسخگویی ZTE در قبال زیر پا گذاشتن قوانین آمریکا اطمینان حاصل می‌کند واین شرکت جریمه‌ی سنگینی پرداخت خواهد کرد. کاخ سفید تأکید کرد که زیرساخت‌های امنیتی آمریکا را در کنار فرصت‌های شغلی این کشور حفظ می‌کند.

ترامپ پیش از این اعلام کرده بود که تحریم مورد نظر، خساراتینیز به شرکت‌های آمریکایی وارد می‌کند. شنیده‌ها نشان از این دارند که آمریکایی‌ها جریمه‌ای ۱.۳ میلیارد دلاری برای زد‌تی‌ای در نظر گرفته‌اند و مصرانه درصدد تغییرات مدیریتی در این شرکت هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات