مایکروسافت منوی جدید Departments را به استور ویندوز 10 اضافه می‌کند

دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت قصد دارد به‌منظور یافتن سریع‌تر محتوای دلخواه در مایکروسافت استور، منوی کشویی جدیدی به نام Departments به اپلیکیشن استور در ویندوز ۱۰ اضافه کند.
تبلیغات

ظاهرا مایکروسافت با هدف ترویج بهتر انواع مختلف محتوای موجود در مایکروسافت استور، مشغول آزمایش و افزودن منوی کشویی جدیدی به نام دپارتمان‌ها (Departments) به اپلیکیشن استور در ویندوز ۱۰ است. برخلاف دیگر پلتفرم‌ها، مایکروسافت استور در ویندوز ۱۰ تنها میزبان اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها نیست و فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، محصولات سخت‌افزاری، افزونه‌های مرورگر اج و بسیاری موارد دیگر را در بر می‌گیرد.

اغلب گفته شده است که به دلیل سیستم ناوبری نه‌چندان بهینه‌ی اپلیکیشن‌ها، کشف تمامی انواع محتوا در مایکروسافت استور اقدام دشواری محسوب می‌شود. با این حال، از آنجایی که ظاهرا منوی دپارتمان‌ها به ۴ بخش اصلی نرم‌افزار و اپلیکیشن‌ها، سرگرمی، دستگاه‌ها و پیشنهادها تقسیم می‌شود، باید بتواند محتوای مختلفی را که کاربران در استور پیدا می‌کنند، به نحو بهتری نمایش دهد.

Microsoft Store

هر دسته‌بندی، ۵ بخش مختلف را فهرست می‌کند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به جستجوی محتوا در مایکروسافت استور بپردازید. برای مثال، دسته‌بندی سرگرمی گیمینگ کامپیوتری، واقعیت ترکیبی، فیلم‌ها و سریال‌ها، کتاب‌ها و ایکس‌باکس را تبلیغ می‌کند و قسمت نرم‌افزار و اپلیکیشن‌ها معرفی آفیس، ویندوز ۱۰، افزونه‌های اج، یک واحد مخصوص سفارشی‌سازی ویندوز و واحد پشتیبانی نرم‌افزار را بر عهده دارد.

این منوی کشویی تغییر شگرف و قابل توجهی به‌حساب نمی‌آید؛ اما می‌تواند به یافتن آنچه کاربران در جستجوی آن هستند یا حتی محتوای جدیدی که اصلا از وجود آن در استور اطلاعی ندارند، کمک کند. در حال حاضر به‌ نظر می‌رسد این منوی کشویی در حال گذراندن آزمون A/B است؛ بدین معنی که همه‌ی کاربران فعلا قادر به مشاهده‌ی آن نیستند.

Microsoft Store New Departments Menu

مایکروسافت در نظر دارد در یک به‌روزرسانی که هم‌اکنون در حال توسعه است، تغییرات متعددی در منوهای ناوبری مایکروسافت استور اعمال کند. مایکروسافت برخی از این بهبودها را که بر پایه‌ی طراحی فلوئنت توسعه یافته‌اند، در بخشی از مراسم بیلد ۲۰۱۸ نمایش داد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به بهبودهای صورت‌گرفته در رابط کاربری ناوبری افقی اشاره کرد. خوشبختانه این تغییرات به‌زودی از راه خواهند رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات