هشت اپلیکیشنی که افراد موفق باید داشته باشند

یک‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
در دنیای دیجیتال امروز، گوشی‌های هوشمند به تمام بخش‌های زندگی ما رسوخ کرده‌اند و نقش گسترده‌ای در پیشبرد کارهایمان دارند. با هشت اپلیکیشن مورد استفاده‌ی افراد موفق آشنا شوید.
تبلیغات

موفق‌ترین افراد دنیا با بهره‌بردن از اپلیکیشن‌های کارآمد کارشان را ساده‌تر، سریع‌تر و با اطمینان بیشتر انجام می‌دهند. همچنین از دغدغه‌های روزمره‌ی زندگی شخصی‌شان می‌کاهند تا توجه و تمرکزشان را صرف امور مهم‌تری کنند. در ادامه، با برخی از این اپلیکیشن‌ها آشنا می‌شوید.

۱. پیام‌رسانی برای روابط کاری

این روزها تقریبا غیرممکن است کسی در گوشی‌ خود اپلیکیشن پیام‌رسان نداشته باشد؛ اما در این میان درهم‌آمیختگی روابط شخصی و کاری ممکن است برای‌تان مشکل‌ساز شود. اپلیکیشن‌های گوناگونی برای مدیریت روابط کاری و پروژه‌های گروهی وجود دارند. نمونه‌ی پرطرفداری مانند Slack برنامه‌ها و سرویس‌های کاری‌تان را متصل و دسترسی و کار با آن‌ها را ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند، در عین‌ حال دیگر درگیر پیام‌ها و مکالمه‌های نامربوط شخصی اتلاف‌کننده‌ی وقت‌تان نمی‌شوید.

۲. دفترچه‌ی یادداشت‌

وقتی در خیابان، کاری یا ایده‌ای به‌نظرتان می‌رسد یا صحنه‌ای الهام‌بخش‌تان می‌شود، لازم نیست دنبال کاغذ و قلم باشید؛ چه‌بسا اگر هم باشید، پیدا نکنید. برای این کار اپلیکیشن‌های گوناگونی وجود دارد. یکی از پرطرفدارترین آنها EverNote است. متن، عکس، ویدئو یا یک طراحی دم‌دستی؛ همه را می‌توانید در این اپلیکیشن ذخیره و مدیریت کنید. حتی می‌توانید افکارتان را با صدای خودتان در آن ذخیره کنید. چنین اپلیکیشنی برای آرام‌کردن و نظم‌دادن به ذهن پرهیاهوی ما در زندگی پرمشغله‌ی امروز ضروری است.

۳. برنامه‌ریز

جیبیمو

یکی از انواع اپلیکیشن‌ که نباید از آن غافل شوید، اپلیکیشن‌های مدیریت زمان است. در زندگی امروز به‌خاطر مشغله و دغدغه‌های بی‌شمار، زیاد پیش می‌آید که انجام برخی کارها را فراموش کنیم؛ اما بی‌تردید کمتر پیش می‌آید گوشی‌تان را فراموش کنید! پس چه بهتر که برنامه‌ی روزانه‌تان را در گوشی‌ ثبت کنید. اپلیکیشن‌های گوناگون مانند Any.do امکان اولویت‌بندی و یادآوری را برای‌تان فراهم می‌کنند.

۴. کتاب‌خوان

درحالی‌ که بیشتر افراد گرفتاری و کمبود وقت را بهانه می‌کنند، شما دست‌کم می‌توانید در وقفه‌ها و زمان‌های بیکاری همانند موفق‌ترین افراد دنیا مطالعه کنید؛ مثل وقتی منتظر قطار یا اتوبوس هستید یا در مطب پزشک برای رسیدن نوبت‌تان انتظار می‌کشید. یک اپلیکیشن کتاب‌خوان روی گوشی‌تان هیچ جای اضافی در کیف‌تان نمی‌گیرد. نمونه‌های مختلف اپلیکیشن‌های کتاب امکان خرید کتاب یا دسترسی رایگان و خواندن آنها را فراهم می‌کنند.

۵. مدیر گذرواژه‌ها

تابه‌حال چند بار برای‌تان پیش آمده که هنگام ورود به حساب کاربری‌تان مجبور شده باشید دکمه‌‌ی «رمزتان را فراموش کرده‌اید؟» را کلیک‌ کنید؟! اپلیکشین مدیریت گذرواژه کارتان را خیلی ساده می‌کند. انواع گوناگون این اپلیکشین‌ها مانند Lastpass ویژگی‌های گوناگونی از جمله همگام‌سازی ابزارهای مختلف، تولید گذرواژه‌ی جدید و نوشتن خودکار آن را فراهم می‌کنند؛ البته اگر در ادامه همراه ما باشید، می‌بینید که درمورد گذرواژه‌های بانکی دیگر نیازی به نگرانی نیست!

۶. ذخیره‌ی ابری

نمی‌شود همه‌چیز را در لپ‌تاپ یا گوشی‌تان ذخیره کنید، این تجهیزات ظرفیت محدودی دارند و اگر خراب شوند، اطلاعات‌تان از دست می‌رود. اپلیکیشن‌هایی مانند Google Drive امکان ذخیره و طبقه‌بندی انواع فایل‌ها را در فضای ابری برای‌تان فراهم می‌کنند. به‌علاوه این مزیت‌ را دارند که از هر مکان و با استفاده از هر دستگاهی امکان دسترسی به داده‌هایتان وجود دارد.

۷. کنترل از راه دور

با این اپلیکیشن‌ها می‌توانید کامپیوتر شخصی‌تان را ازطریق گوشی موبایل‌تان کنترل کنید. Unified Remote نمونه‌‌ای از این اپلیکیشن‌ها است که به‌وسیله‌ی بلوتوث یا وای‌فای ارتباط برقرار می‌کند. با این ابزار می‌توانید رایانه‌تان را روشن و خاموش کنید، امکان دسترسی به لوازم جانبی آن مانند صفحه‌کلید و ماوس را دارید و بسته به میزان قابلیت‌های آن اقدامات مختلف دیگری انجام دهید.

۸. کیف پول الکترونیک

جیبیمو

این روزها گوشی موبایل‌ می‌تواند جایگزین کیف پول‌‌تان باشد! با وجود انواع اپلیکشین‌های هوشمند کیف پول الکترونیک مثل جیبی‌مو، طرح‌ریزی برای زندگی روزانه خیلی ساده‌تر شده است.

دخل‌و‌خرج‌تان را دنبال کنید

اپلیکیشن جیبی‌مو به‌عنوان اولین شبکه‌ی اجتماعی مالی، امکان دنبال‌کردن دوستان‌تان و پیگیری پرداخت‌های انجام‌گرفته را به کمک فیلترهایش فراهم کرده است. بنابراین اگر یادتان می‌رود که چند هفته قبل برای دوست‌ یا همکارتان چقدر پول واریز کرده‌اید، این اپلیکیشن به‌راحتی میزان پرداخت‌ها را همراه با مشخصات آن فرد و دلیل پرداخت به شما نمایش می‌دهد.

از شر کارمزدهای بانکی خلاص شوید

شنیدن جمله‌ی «برام کارت به کارت کن» برای همه‌ی ما عادی شده است؛ شاید متوجه نشویم؛ اما ماهیانه مبالغ زیادی به‌عنوان کارمزد کارت به کارت از حساب‌ شما کسر می‌شود، اما امروز با اپلیکشن جیبی‌مو دیگر خبری از این کارمزد‌ها نیست.

از این به بعد در انتقال وجه برای دوستان‌ و آشنایان‌تان کارمزدی پرداخت نخواهید کرد؛ حتی اگر دوستان‌تان این اپلیکشن را نداشته باشند. اگر هم دوست‌تان بخواهد برای‌تان پول واریز کند می‌توانید با فرستادن یک درخواست ازطریق جیبی‌مو کاری کنید که انتقال وجه را ازطریق درگاه بانکی انجام دهد و کارمزدی پرداخت نکند.

گذرواژه‌ها و اطلاعات پرداخت را کنار بگذارید

ازآنجایی‌که جیبی‌مو براساس استانداردهای کیف پول جهانی پیاده‌سازی شده است، امنیت گذرواژه‌ای که به‌صورت ایموجی در آن تعریف می‌کنید، چندین برابر امنیت گذرواژه‌های طولانی عددی و سنتی است که ممکن است هر بار یادتان برود.

همچنین از این به بعد نیازی نیست، شماره‌ی حساب یا شماره‌ی کارت افراد دیگر را جایی یادداشت کنید یا هر بار از آنها بپرسید. تنها یک شماره تلفن همراه یا نام کاربری‌شان کافی‌ست. همچنین برای انتقال وجه نیازی نیست تا هر بار مثل کارت به کارت، انبوهی از اطلاعات را وارد کنید تا پرداخت انجام شود.

سر موقع پرداخت کنید و سر موقع پول‌تان را پس بگیرید

با وجود جیبی‌مو دیگر بهانه‌ای برای به‌تأخیر انداختن تسویه‌حساب‌ها و انباشت بدهی‌ها نخواهید داشت. نگران حساب‌های دنگی هم نباشید، چراکه در این اپلیکیشن با وارد کردن شماره تلفن همراه یا اسم دوست‌تان و مشخص‌کردن مقدار دنگ‌تان به‌راحتی می‌توانید آن را پرداخت کنید و همان‌جا به او اطلاع دهید. قطعا این مسیری دو طرفه است. همچنین پیشنهادی خوبی برای افرادی محسوب می‌شود که خجالت می‌کشند پیگیر طلبکاری خودشان باشند؛ اگر خجالتی هستید، جیبی‌مو به‌جای شما به آن فرد یادآوری می‌کند که قرضش را بپردازد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات