بررسی تلویزیون ایکس ویژن XKU635

دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مطالعه 16 دقیقه
تلویزیون هوشمند XKU635 محصول ایکس‌ویژن به‌تازگی با سیستم صوتی هارمن کاردن و در دو اندازه‌ی ۴۹ و ۵۵ اینچ وارد بازار کشورمان شده است.
تبلیغات

مادیران در بازار لوازم کامپیوتری ایران به‌اندازه‌ی کافی شناخته شده است. در سال ۱۳۸۵، مادیران برند ایکس‌ویژن را با هدف تولید تجهیزات صوتی‌وتصویری تأسیس کرد. هدف اصلی تأسیس چنین برندی عرضه‌ی تلویزیون‌هایی با قیمت‌های مناسب درمقایسه‌با رقبای خارجی بود؛ به‌طوری‌که محصولات ایکس‌ویژن به یکی از انتخاب‌های اصلی افرادی تبدیل شده که به‌دنبال محصولی ارزان‌قیمت برای رفع نیازهایشان هستند. تلویزیون جدید این شرکت با نام XKU635 با پنل ساخت TCL و سیستم صوتی هارمن کاردن اخیرا وارد بازار شده و خوشبختانه برای بررسی دراختیار زومیت قرار گرفته است.

بررسی تلویزیون Xvision / ایکس ویژن XKU635

قیمت اصلی‌ترین سلاح ایکس‌ویژن برای مقابله با رقبای توانمندش در بازار کشورمان است؛ از‌این‌رو، پیش از هر چیز باید به برچسب قیمتی شش‌میلیون‌تومانی نسخه‌‌ی ۵۵اینچی آن دقت کرد. XKU635 به‌عنوان تلویزیونی 4K با پشتیبانی از HDR و سیستم‌عامل اندروید تی‌وی میزبان سیستم صوتی هارمن کاردن شده است. باوجوداین، آیا این تلویزیون می‌تواند با نمونه‌های کره‌ای رقابت کند؟ آیا XKU635 در ارائه‌ی آنچه در مشخصاتش به‌چشم می‌خورد توانمند است؟ آیا تلویزیون ایکس ویژن برای کاربری‌های روزمره و بازی مناسب است؟ برای پاسخ به این سؤالات با بررسی زومیت همراه باشید.

مشخصات فنی تلویزیون ۵۵اینچی XKU635 ایکس‌ویژن

مشخصات پنل

نوع پنل

LCD

ابعاد پنل

۵۵ اینچ

رزولوشن

۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ پیکسل

مشخصات ویدیویی

HDR

HDR10 (تنها ازطریق درگاه USB)

نوردهی

 Edge-lit LED

مشخصات صوتی

قدرت خروجی صدا

دو اسپیکر دوازده‌واتی و دو توییتر شانزده‌اهمی

سازنده‌ی اسپیکر

هارمن کاردن

دالبی

بله

تلویزیون هوشمند

سیستم‌عامل

اندروید نسخه‌ی ۶

پردازنده

دوهسته‌ای

فروشگاه محتوا

بله

مرورگر وب

بله

پخش‌کننده‌ی موسیقی

بله

ورودی و خروجی

HDMI

دو عدد نسخه‌ی ۲.۰ 

USB

دو عدد ۵ ولت و ۰.۵ آمپر

LAN

بله

ورودی کامپوزیت

بله

ورودی کامپوننت

بله

ورودی آنتن

بله

وای‌فای

بله

خروجی هدفون

بله

مشخصات برق

منبع تغذیه

۲۲۰/۱۶۰ ولت - ۵۰ / ۶۰ هرتز

مصرف در زمان آماده‌به‌کار

۰.۵ وات

شایان ذکر است تلویزیون هوشمند XKU635 را مادیران برای بررسی دراختیار زومیت قرار داده است.

طراحی و درگاه‌ها

مؤلفه‌های طراحی XKU635 تناسب خوبی با یکدیگر دارند. ازنظر زبان طراحی به‌غیر از اضافه‌شدن بخشی به پایین پنل برای نشان‌دادن استفاده از سیستم صوتی هارمن کاردن،‌ تفاوت فاحشی بین زبان طراحی این تلویزیون با دیگر محصولات جدید ایکس‌ویژن دیده نمی‌شود. گوشه‌‌های تیز و حاشیه‌‌های اندک و طراحی خلوت و دوقسمتی پشت دستگاه آشنا به‌نظر می‌رسند. ضخامت نیمه‌ی بالایی تلویزیون فقط یک سانتی‌متر و ضخامت بخش پایینی، یعنی میزبان درگاه‌ها و اسپیکر، نیز درحدود ۵.۵ سانتی‌متر است. در حالت اتصال پایه‌ها، تلویزیون به ۲۶ سانتی‌متر فضا در راستای ضخامت نیاز دارد. وزن دستگاه بدون پایه ۱۸.۴ کیلوگرم و با دو پایه‌ی فلزی به ۱۸.۸ کیلوگرم می‌رسد. پایداری دستگاه در تکان‌های عادی با اتصال پایه‌ها مناسب است.

در ساخت این تلویزیون از ترکیب فلز و پلاستیک و در ساخت حاشیه‌های پنل و بخش بالایی پشت دستگاه از فلز و در ساخت بخش‌ پایینی پشت دستگاه و نوار پایین پنل و برخی دیگر از بخش‌‌ها از پلاستیک استفاده شده است. استفاده از فلز در ساخت تلویزیونی با این برچسب قیمتی را به فال نیک می‌گیریم. حاشیه‌های کنار نمایشگر XKU635 از دو بخش تشکیل شده که علاوه‌بر حاشیه‌ی ۹میلی‌متری کنار پنل، نوار سیاه‌رنگ ۳.۵میلی‌متری سرتاسری نیز در این تلویزیون به‌چشم می‌آید. البته، این موضوع در بسیاری از میان‌رده‌های بازار دیده می‌شود و به کم‌حاشیه به‌نظررسیدن آن در حالت خاموش کمک می‌کند.

بررسی تلویزیون Xvision / ایکس ویژن XKU635
بررسی تلویزیون Xvision / ایکس ویژن XKU635
بررسی تلویزیون Xvision / ایکس ویژن XKU635
بررسی تلویزیون Xvision / ایکس ویژن XKU635

این تلویزیون ۵۵اینچی را طبق انتظار می‌توان با  نگه‌دارنده‌ای ۳۰۰ در ۲۰۰میلی‌متری VESA به دیوار متصل کرد. ازنظر درگاه‌ها، محصول جدید ایکس‌ویژن را نمی‌توان جزو کامل‌ترین‌‌های بازار دانست. درصورت استفاده از کنترلر حرکتی و اتصال گیرنده‌ی آن به درگاه USB، فقط یک درگاه دیگر دردسترس است. تنها ازطریق این دو درگاه USB 2.0 کاربر می‌تواند محتوای HDR را پخش کند و دو ورودی HDMI نمی‌توانند این کار را انجام دهند. هر دو درگاه USB از نوع ۰.۵ آمپر و ۵ ولت هستند و می‌توان از آن‌ها برای اتصال هاردهای اکسترنال معمولی استفاده کرد. با‌توجه‌به هوشمندبودن تلویزیون، علاوه‌بر امکان اتصال کابل LAN کاربران به‌کمک WiFi نیز می‌توانند به اینترنت متصل شوند. علاوه‌براین، XKU635 برای دریافت کانال‌های داخلی به تیونر دیجیتال DVB-T2 مجهز شده است.

همچون تلویزیون‌های دیگر در پشت دستگاه میزبان ورودی کامپوننت، ورودی AV، ورودی آنتن و اتصال سوکت اپتیکال است. خوشبختانه امکان اتصال کارت حافظه‌ی خارجی MicroSD به XKU635 نیز وجود دارد. پورت‌ها در سمت پشت دستگاه قرار گرفته‌اند و از سمت چپ آن دردسترس هستند؛ اما درصورت قرارگرفتن دستگاه روی دیوار،‌ دسترسی به آن‌ها کمی دشوار است. کیفیت مواد استفاده‌شده برای ساخت ایکس‌ویژن XKU635 در رده‌ی قیمتی آن پذیرفتنی است؛ اما کیفیت پایین اتصال فریم‌های آن چندان رضایت‌بخش نیست و امیدواریم شرکت تولیدکننده در آینده دقت بیشتری در مونتاژ اجزا به‌خرج دهد و طراحی یکپارچه‌تری داشته باشد.

کیفیت تصویر

بدون شک کیفیت تصویر مهم‌ترین عامل خرید هر تلویزیون است. دیگر استفاده از پنل UHD مختص تلویزیون‌های بالارده و گران‌قیمت نیست و لوگوی HDR روی جعبه‌ی بسیاری از محصولات میان‌رده نیز به‌چشم می‌‌خورد. ایکس‌ویژن در XKU635 از پنل هشت‌بیتی ساخت TCL استفاده کرده؛ اما آیا این پنل برای نمایش ایده‌آل محتوای HDR مناسب است؟ تلویزیون ال‌سی‌دی برای پخش محتوایی با گستره‌ی دینامیکی بالا طبق استاندارد HDR10 باید حداقل ۱۰۰۰ نیت روشنایی و ۰.۰۵ نیت روشنایی رنگ مشکی داشته باشد و پنل هشت‌بیتی گزینه‌ی مناسبی برای آن نخواهد بود.

بررسی تلویزیون Xvision / ایکس ویژن XKU635

پنل ۵۵ اینچ XKU635 رزولوشنی معادل ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ دارد و از نوع IPS است. متأسفانه در بحث زاویه‌ی دید، این تلویزیون مانند برخی رقبای مستقیم خود عمل نمی‌کند؛ اما درصورتی‌که چندان حساس نباشید و جای‌گذاری تلویزیون روی دیوار و میز به‌خوبی انجام شود، این مسئله کمتر آزارتان خواهد داد. رنگ مشکی از زوایا به خاکستری تمایل دارد و روشنایی رنگ‌ها نیز کم می‌شود. نرخ‌ به‌روزرسانی Native پنل دستگاه ۶۰ هرتز است؛ ولی یافتن نمونه‌ی ۱۲۰هرتزی در بازه‌ی قیمتی این تلویزیون دشوار است.

حالت‌های تصویر / درصد سفیدی الگو

۲درصد

 ۱۰درصد (HDR) 

۲۵درصد

۵۰درصد

۹۰درصد

۱۰۰درصد

Dynamic 

۴۷۳

۴۹۳ (۴۹۳)

۴۸۶

۴۸۹

۴۸۶

۴۸۹

Standard

۴۶۰

۴۸۰ (۴۸۰)

۴۸۰

۴۷۸

۴۷۴

۴۷۰

Vivid

۴۶۲

۴۸۳ (۴۸۳)

۴۸۳

۴۸۲

۴۸۱

۴۸۲

Soft

۳۷۰

۳۷۰ (۳۷۰)

۳۶۹

۳۶۶

۳۶۷

۳۶۴

 با وجود قیمت تلویزیون XKU635 انتظار می‌رود، از نوع Edge-lit است و نوردهی از حاشیه‌‌‌ی تلویزیون انجام می‌شود. TCL در تلویزیون‌های سری ۶ خود از نمونه‌‌های Full-Array استفاده کرده و خبری از قابلیت Local Dimming در آن نیست. در بررسی تلویزیون‌های Q7F و B7 به عملکرد این قابلیت پرداختیم. امیدواریم ایکس‌ویژن در محصولات آینده‌‌اش از نوردهی این‌چنینی استفاده کند. اندکی نشت نور از لبه‌ی بالایی پنل وجود دارد؛ اما می‌توان از آن صرف‌نظر کرد. خبری از ویژگی‌ Motion Interpolation در این تلویزیون نیست که باتوجه‌به قدرت پردازنده‌ی استفاده‌شده در آن تصمیم معقولی است. در حرکت‌ها و اجرای ویدئوهای مختلف با نرخ فریم‌های مختلف مشکلی در XKU635 مشاهده نکردیم.

درمجموع، ۴ حالت تصویر در این تلویزیون وجود دارد و از حالت مختص بازی در آن خبری نیست: Dynamic ،Standard ،Vivid و Soft. ما در زومیت برای محاسبه‌ی کنتراست از الگوی شطرنجی با ۵۰درصد فضای سفید و ۵۰درصد سیاه استفاده و روشنایی تلویزیون‌ها را در حالت‌های مختلف با الگوهایی با ۲، ۱۰، ۲۵، ۵۰، ۷۵، ۹۰ و ۱۰۰درصد بخش سفید اندازه‌گیری می‌کنیم. روشنایی حداکثر XKU635 در حالت‌ Dynamic، درحدود ۴۹۰ نیت به‌دست می‌آید که رقمی مناسب برای تلویزیونی میان‌رده محسوب می‌شود. آزمایش‌های ما حاکی از آن بود که نیمه‌ی بالایی نمایشگر مقداری روشن‌تر از بخش پایینی است. روشنایی رنگ مشکی به‌طور میانگین ۵ نیت است. این رقم برای نیز برای تلویزیونی میان‌رده مناسب است. خالی از لطف نیست بدانید این رقم در QLEDها به کمتر از یک و در اولدها صفر است.

حالت تصویر / درصد پوشش فضای رنگی

sRGB

DCI-P3

Dynamic

۹۸.۹

۸۴.۷

Standard

۹۹.۳

۸۴.۶

Vivid

۹۹

۸۴.۸

Soft

۹۸.۵

۸۳.۷

کنتراست Native در این نمایشگر ۹۴ به‌دست آمد که رقمی متوسط است. شایان ذکر است تغییری در روشنایی تلویزیون با نمایش محتوای HDR آزمایش‌شده مشاهده نکردیم. تلویزیون جدید ایکس ‌ویژن از فضای رنگی گسترده (Wide Color Gamut) پشتیبانی نمی‌کند؛ ازاین‌رو، انتظار رنگ‌های اشباع را نباید داشت. اگر مشاهده‌ی محتوای SDR برایتان اولویت دارد، مشکل خاصی نخواهید داشت؛ اما مشاهده‌ی محتوای HDR با این فضای رنگی محدود تفاوت چندانی با محتوای معمولی نخواهد داشت. XKU635 به‌طور میانگین ۹۸درصد فضای رنگی sRGB را در حالت‌های تصویر مختلف پوشش می‌دهد. پوشش فضای رنگی DCI-P3 نیز به‌طور میانگین ۸۴درصد است. این رقم در تلویزیون‌های بالارده مرز ۹۶درصد را نیز رد کرده‌ است؛ اما باردیگر برچسب قیمتی XKU635 به کمک آن می‌آید.

در آزمایش‌های دقت رنگ،‌ XKU635 در تمام حالت‌های تصویر نتایج تقریبا یکسانی از خود نشان می‌دهد. تطابق رنگ‌های تولیدی این تلویزیون با فضای مرسوم sRGB بیشتر و درنتیجه خطای کمتری را در این فضا شاهد هستیم. در آزمایش‌های ما کمترین خطای میانگین مربوط به حالت Soft و برابر با ۷.۶ به‌دست آمد. در دیگر حالت‌ها نیز به‌صورت میانگین شاهد خطایی بین ۸.۶ تا ۹ بودیم. رنگ سفید در همه‌ی حالت‌ها به سردی گرایش دارد و دقت آن چندان مطلوب نیست. در تمام آزمایش‌های ما اسلایدر Backlight روی عدد ۱۰۰ تنظیم شده بود. در بازی‌ها مشکلی ازنظر تأخیر مشاهده نکردیم؛ اما موشن‌بلر در تصاویر سریع با‌توجه‌به ماهیت پنل مشاهده‌شدنی است. درپایان این بخش، خطای میانگین نمایش رنگ‌ در حالت‌های مختلف تصویر و دو فضای رنگی DCI-P3 و sRGB را می‌توانید مشاهده کنید:

حالت تصویر / فضای رنگی

sRGB

DCI-P3

Dynamic

۹

۱۲.۴

Standard

۸.۶

۱۳.۵

Vivid

۸.۸

۱۲.۱

Soft

۷.۶

۱۲.۱

تجربه‌ی صوتی

در دنیای تلویزیون‌ها، کمتر نمونه‌ای یافت می‌شود که به‌اندازه‌ی سیستم صوتی خارجی جواب‌گوی نیازهای سطح بالای یک حرفه‌ای باشد؛ بنابراین پیش از هرچیز اگر صدا یکی از خط قرمزهای شما محسوب می‌شود، بهتر است حداقل ساندباری میان‌رده داشته باشید. خوشبختانه ایکس‌ویژن از سیستم صوتی خوبی برای تلویزیون جدید خود بهره گرفته است. XKU635 از اسپیکرهای هارمن کاردن برای ارائه‌ی تجربه‌‌ی بهتر صوتی بهره می‌برد و ما نیز حقیقتا این تصمیم ایکس‌ویژن را قدمی رو‌به‌جلو می‌دانیم. ایکس‌ویژن از دو اسپیکر دوازده‌واتی (هشت‌اهمی) و دو توییتر شانزده‌اهمی برای افزایش جزئیات صداهای زیر (صداهای با فرکانس بالا) استفاده کرده است. درمجموع، پنج حالت صوتی در این تلویزیون دردسترس است: News ،Standard ،Sport ،Music و Movie.

بررسی تلویزیون Xvision / ایکس ویژن XKU635
بررسی تلویزیون Xvision / ایکس ویژن XKU635

ما در آزمایش‌های خود صدای XKU635 را از کیفیت و امکان بازتولید فرکانس‌های مختلف بهتر از محصولات هم‌رده‌‌اش دیدیم. ازنظر حجم صدای خروجی این تلویزیون مقبول و درحد رقبا عمل می‌کند. صداهای بم فقط در حالت Music عمق مناسبی دارند؛ بنابراین برای پخش موسیقی حتما استفاده از این حالت توصیه می‌شود. همچنین، حالت Standard متناسب‌ترین حالت با انواع محتوا است. خروجی‌ اسپیکرها در پشت تلویزیون قرار گرفته‌اند و این جهت از خروجی صدا که در بسیاری از تلویزیون‌ها شاهدش هستیم، باعث تضعیف تجربه‌ی صوتی می‌شود. درمجموع، سیستم‌ صوتی استفاده‌شده در XKU635 را برای تلویزیونی در این رده کاملا مناسب می‌دانیم.

نرم‌افزار و عملکرد

ایکس‌ویژن از پردازنده‌ی دوهسته‌‌ای Cortex-A9 با فرکانس ۱۲۰۰ مگاهرتز و ۱.۵ گیگابایت حافظه‌ی رم در XKU635 بهره می‌برد؛ بنابراین، برای نصب اپلیکیش‌ها و کدک‌های لازم از نسخه‌ی سازگار با Armv7 باید استفاده کنید. ۵ گیگابایت از حافظه‌ی ذخیره‌سازی اسمی ۸گیگابایتی دستگاه دردسترس کاربر است؛ با‌این‌حال امکان استفاده از کارت حافظه نیز وجود دارد. آماده‌به‌کار شدن تلویزیون پس از فشردن کلید پاور نزدیک به ۳۰ ثانیه طول می‌کشد و تغییر کانال‌های گیرنده داخلی نیز به ۳ ثانیه زمان نیاز دارد. پردازنده‌ی دستگاه برای اجرای روان تمام اپلیکیشن‌ها مناسب نیست؛ بنابراین باید انتظار لگ‌ در رابط کاربری و اپ‌ها را داشت. محتوای 4K با بیت‌ریت‌های مختلف بدون مشکل خاصی در XKU635 اجرا می‌شوند؛ ولی در اجرای فایل‌‌های سنگین ویدئویی، تأخیر در برخی عملکردها مانند تغییر حجم صدا به وضوح دیده می‌شود.

بررسی تلویزیون Xvision / ایکس ویژن XKU635

اندروید و تایزن و WebOS سه پلتفرم اصلی تلویزیون‌های هوشمند هستند که هریک برتری‌هایی درمقایسه‌با یکدیگر دارند. باوجوداین، آنچه در هر سه‌ پلتفرم به‌چشم می‌خورد، وجود تعداد زیادی اپلیکیشن بهینه‌ نشده که گاهی به تجربه‌ی کاربری ضربه می‌زند. ازنظر ظاهری، آنچه از اندروید ۶ در تلویزیون جدید ایکس‌ویژن تجربه کردیم، یک پله پایین‌تر از رقبا قرار می‌گرفت. تجربه‌ی اندروید ۶ آن‌هم در تلویزیون محصول سال ۲۰۱۸ کمی غیرمنطقی است و امیدواریم ایکس‌ویژن برنامه‌ای برای به‌روزرسانی XKU635 به نسخه‌ی جدیدتر داشته باشد.

بررسی تلویزیون ایکس ویژن XKU635
بررسی تلویزیون ایکس ویژن XKU635
بررسی تلویزیون ایکس ویژن XKU635
بررسی تلویزیون ایکس ویژن XKU635

رابط کاربری در حالت کلی به سه بخش کلی تنظیمات و ورودی‌ها و اپلیکیشن‌ها تقسیم می‌شود. تعداد اپلکیشن‌های کاملا سازگار با اندروید تی‌وی چندان زیاد نیست؛ اما کاربر می‌تواند انواع گوناگونی از اپلیکیشن‌های اندروید را از گوگل‌پلی نصب کند. درصد درخورتوجهی از این اپلیکیشن‌ها مشکلی ازنظر نمایش ندارند؛ با‌این‌حال، تعداد زیاد توقف‌های بی‌دلیل اجرای اپلیکیشن‌ها نتیجه‌ی برخی از این ناسازگاری‌ها است. اپلیکیشن‌های VLC ،ES File Explorer ،YouTube و موارد مشابه دردسترس قرار دارد و به‌خوبی ازنظر عملکرد و رابط‌ کاربری سازگار شده‌اند. اپلیکیشن TV Store درکنار گوگل‌پلی نیاز شما را در این بخش برطرف می‌کنند.

گفتنی است اپلیکیشن‌ی اختصاصی برای اشتراک‌گذاری و استریم محتوای موجود در شبکه مانند گوشی‌ و رایانه‌های شخصی به‌صورت پیش‌فرض تعبیه شده است. همچنین با نصب اپلیکیشن MultiScreen_V6 امکان استفاده از گوشی به‌عنوان ریموت‌کنترل و اشتراک‌گذاری محتوای آن با تلویزیون وجود دارد. خوشبختانه امکان ضبط محتوای نمایش‌ داده شده (PVR) و عقب‌گرد کوتاه برای مشاهده‌ی محتوا (Time Shift) در این تلویزیون وجود دارد. این قابلیت‌ها ازطریق کلیدی مجزا روی کنترلر دردسترس هستند و کاربر می‌تواند زمان بازگشت و محل ذخیره‌سازی محتوای ضبط‌شده را نیز تغییر دهد. درمجموع، امکانات اشتراک محتوا و میراکست XKU635 را مناسب ارزیابی می‌‌کنیم.

کنترلر

با گسترده‌شدن کاربری‌های تلویزیون نیاز به سبک جدیدی از کنترلرها بیش از گذشته احساس می‌شد. یکی از راهکارهای جالب استفاده از کنترلرهای موسوم Air Mouse است که شرکت‌های مختلفی از آن در تلویزیون‌های هوشمندشان استفاده می‌کنند. در این روش، با تعبیه‌ی گیرنده‌های مختصات در تلویزیون یا ماژولی جداگانه، نشانگر ماوس به حرکت کنترلر واکنش نشان می‌دهد و حرکت می‌کند. در ابتدا، استفاده از چنین راهکاری ممکن است دشوار به‌نظر برسد؛ اما پس از تجربه‌‌ای کوتاه مهارت کافی برای استفاده از آن را به‌دست خواهید آورد. XKU635 با دو کنترلر پلاستیکی معمولی و یک کنترلر حرکتی عرضه می‌شود.

بررسی تلویزیون Xvision / ایکس ویژن XKU635

کنترلر اصلی تلویزیون ابعاد نسبتا بزرگی دارد و ترکیب کاملی از کلیدها برای استفاده از قابلیت‌های تلویزیون مانند ضبط برنامه و گرفتن اسکرین‌شات در آن تعبیه شده است. دسترسی به کلیدهای تغییر حجم صدا و کانال به‌راحتی امکان‌پذیر است؛ اما ارگونومی کنترلر به‌گونه‌ای است که احتمال برعکس‌گرفتن آن در دست زیاد است. کنترلر اصلی کیفیت ساخت بهتری درمقایسه‌با کنترلر کوچک حرکتی آن دارد. برخلاف آنچه در کنترلر هوشمندهای ال‌جی دیده‌ایم، کنترلر حرکتی XKU635 به دریافت‌کننده‌ی امواج نیاز دارد و همین مسئله باعث درگیرشدن همیشگی یکی از دو درگاه USB تلویزیون می‌شود. کنترلر دوم ازنظر دقت تشخیص حرکت چیزی از نمونه‌های دیگر بازار کم ندارد و مشکل خاصی در استفاده از آن حس نکردیم.

جمع‌بندی

با گذشت سال‌ها از ورود تلویزیون به خانه‌‌های مردم، هنوز فناوری‌های دیگر توان بیرون‌کردن آن از خانه‌ها را نداشته‌اند. XKU635 یکی از بهترین تولیدات برند ایکس‌ویژن تا‌به‌امروز است که با پنل 4K و سیستم‌صوتی هارمن کاردن و طراحی زیبا گزینه‌ی معقولی در بازه‌ی قیمتی زیر شش‌میلیون تومان (دی‌۱۳۹۷) است. استفاده از فلز در ساخت این تلویزیون حرکت هوشمندانه‌ای است؛ اما مونتاژ قطعات خارجی هنوز جای کار دارد. عرضه‌ با دو کنترلر برای ساده‌ترشدن کار با اندروید در این تلویزیون نیز قدم مثبت ایکس‌ویژن محسوب می‌شود.

بررسی تلویزیون Xvision / ایکس ویژن XKU635

انتظار قدرت سخت‌افزاری بیشتری از XKU635 داشتیم و امیدواریم در ساخته‌های آتی توجه بیشتری به فلسفه تلویزیون هوشمند و تجربه‌ی کاربری شود. محتوای HDR در این تلویزیون همانند دیگر تلویزیون‌های رقیبش فاصله‌ی زیادی با تجربه‌ی آن در تلویزیون‌های بالارده دارد. روشنایی ۵۰۰نیتی نمایشگر XKU635 را نکته‌ی مثبتی برای آن می‌دانیم؛ ولی رنگ مشکی عمق چندان زیادی ندارد. صدای خروجی از اسپیکرهای دستگاه ازنظر جزئیات و شفافیت مناسب هستند و ازنظر حجم صدا نیازهای کاربر در فضاهای استاندارد خانه‌های ایرانی را برطرف می‌کند.

نکات مثبت

  • طراحی زیبا
  • حداکثر روشنایی ۵۰۰نیتی
  • عرضه با دو کنترلر
  • استفاده از سیستم صوتی هارمن کاردن

نکات منفی

  • سخت‌افزار نه‌چندان قدرتمند
  • کم‌توجهی در مونتاژ برخی اجزای خارجی
  • عرضه با نسخه‌ی ۶ اندروید
  • محسوس‌نبودن تفاوت مؤلفه‌هایی همچون روشنایی و رنگ‌ها در نمایش محتوای HDR
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات