آمار نشان میدهد: حراجمعه موفق تر از یلدا
بامیلو در سه ماه گذشته موفق شد تا سهمی برابر با رقیب خود در بازار آنلاین را کسب کند. سهم این دو فروشگاه به ۱۵ درصد از کل مبادلات آنلاین رسید.
در سه ماه گذشته بامیلو توانست با ارائه بیش از ۵۰۰/۰۰۰ تنوع کالا و برگزاری بزرگترین حراج اینترنتی ایران رکورد فروش اینترنتی را بشکند. فروش بامیلو در حراجمعه دو برابر دیگر رویدادهای فروش اینترنتی است که در شب یلدا یا نوروز توسط فروشگاههای دیگر برگزار میشود.
سهم فروش بامیلو و رقیب اصلی اش در فضای آنلاین، روی هم تنها ۱۵ درصد از حجم تراکنشهای اینترنتی در ایران است؛ و البته بیشترین حجم فروش اینترنتی خرده فروشی در ایران همچنان از طریق شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام رقم میخورد.
اما بامیلو با برگزاری حراجمعه توانسته در فروش برخی از کالاها، قویتر از رقیب اصلی خود که حدود ۱۴ سال است در بازار حضور دارد؛ ظاهر شود. بهطور مثال بامیلو هم اکنون ۶۰ درصد از سهم فروش آنلاین موبایل را در اختیار دارد.
در سال گذشته سهم بامیلو در فروش آنلاین موبایل تنها ۱۰ درصد بود ولی امسال با همکاری برندهای معتبر و ایجاد زیرساختهای قانونی توانست در عرضه آنلاین گوشیهای همراه گام مثبتی بردارد.
بهرام شفق، مدیر فروش شرکت آونگ یکی از فروشندگان برتر بامیلو، معتقد است: «بامیلو یکی از تاثیرگذارترین عوامل تغییر بازار سنتی به سمت بازار آنلاین ایران بوده و توانسته سهم بازار چشمگیری برای خود کسب کند، ما خوشحالیم که در مسیر تغییر بازار سنتی به یک بازار هوشمند و آنلاین در کنار بامیلو بوده و هستیم.»
استاویتا یکی از تامینکنندگان لوازم آرایشی بهداشتی نیز معتقد است عملکرد بامیلو در یک سال اخیر فراتر از انتظار بوده و پیشرفت قابل توجهی در رشد فروش داشته است، این در حالی است که دیگر فروشگاههای آنلاین حداقل در ماههای اخیر افت فروش داشتهاند.
حلیه یکی دیگر از فروشندگان بامیلو است که سالهاست در زمینه فروش عطر و لوازم آرایشی و بهداشتی فعال است. مدیرفروش حلیه معتقد است: «عملکرد بامیلو در کمپینهای بزرگ مثل حراجمعه و یلدا بهتر از دیگر فروشگاههای اینترنتی است. بهطور مثال در حراجمعه فروش بامیلو دو برابر دیگر فروشگاهها بود.»
نظرات