اوپو از نسخه 5G گوشی فایند ایکس رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
مطالعه 3 دقیقه
اوپو از نمونه‌ی اولیه‌ی گوشی هوشمند Find X با تراشه‌ی اسنپدراگون 855 و پشتیبانی از فناوری 5G رونمایی کرد.
تبلیغات

تلاش اوپو برای تبدیل شدن به یکی از اولین شرکت‌های ارائه دهنده‌ی گوشی هوشمند با فناوری 5G در سال آینده ادامه دارد و این شرکت در کنفرانس شرکای جهانی موبایل چین ۲۰۱۸ که هفته گذشته برگزار شد، از نمونه‌ی اولیه‌ی یک گوشی هوشمند مجهز به فناوری 5G، مبتنی بر فایند ایکس رونمایی کرد. این گوشی به‌جای استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون 845 که در Find X معمولی به‌کار رفته، از نمونه‌ی مهندسی اسنپدراگون 855 کوالگام بهره ‌می‌گیرد که آن هم هفته گذشته رونمایی شده است. ارتباط 5G به لطف مودم داخلی اسنپدراگون X50 فراهم می‌شود که طی این رویداد، اوپو و کوالکام با انجام امور مختلفی توسط این گوشی، توانایی‌های فناوری 5G را از جمله در وب‌گردی، تماس تصویری و تماشای فیلم آنلاین به نمایش گذاشتند. این شرکت همچنین توضیحات مختصری درمورد 5G+ ارائه داد و از برنامه‌هایش برای عرضه‌ی دستگاه‌های جدید برای اکوسیستم آینده خبر داد.

اوپو فایند ایکس / Oppo Find X

اوپو چندسالی است که در حال تحقیق و توسعه روی فناوری 5G است و تلاش‌های این شرکت در این زمینه، طی رویداد‌های مختلف سال ۲۰۱۸ قابل مشاهده بوده است. اوپو در فروردین ماه سال جاری، موسسه‌ی جدیدی را با هدف توسعه‌ی فناوری‌های هوش‌مصنوعی و 5G راه‌اندازی کرد و در اردیبهشت‌ماه نیز اولین تماس تصویری ۳بعدی مبتنی بر 5G جهان را با استفاده از نمونه‌ی اولیه‌ای از گوشی R11s برقرار کرد. همچنین این شرکت در مردادماه، نمونه‌ی اولیه‌ی گوشی هوشمند دیگری را مبتنی بر R15 به نمایش گذاشت که از مودم اسنپدراگون X50 کوالکام بهره می‌برد. علاوه‌بر این‌ها، اوپو در مهرماه موفق به برقراری اتصال اینترنت 5G با استفاده از نمونه‌ای از OPPO R15 شد که برای انجام این‌کار تغییراتی در سخت‌افزارهای آن از جمله آنتن‌ها و مدارها صورت گرفته بود.

اکنون این تولیدکننده‌ی مطرح چینی، از گوشی هوشمند جدیدی مبتنی بر مدل جذاب فایند ایکس (Find X) رونمایی کرده که از جدیدترین تراشه‌ی کوالکام استفاده می‌کند. اوپو همچنین از آرزوهایش برای ارتقای فناوری 5G به سمت مفهومی به نام 5G+ در ارتباط با رایانش ابری و هوش‌مصنوعی گفته و معتقد است که 5G+ طلیعه‌ی عصر جدیدی است که در آن «دستیارهای شخصی هوشمند واقعی» و اپلیکیشن‌هایی با امکان فراهم‌آوری «تجربه‌های گسسته» خودنمایی می‌کنند. به‌همین‌جهت، این شرکت همچنین درحال توسعه‌ی دستگاه‌های هوشمند مختلفی است که با هدف عرضه در بخش‌هایی همچون سلامت هوشمند و خانه‌های هوشمند ساخته می‌شوند. اوپو به همکاری خود با کوالکام ادامه می‌دهد و ادعا می‌کند در حال ساخت اکوسیستم جدیدی بر اساس 5G+ است که شانه‌به‌شانه‌ی کل این صنعت حرکت می‌کند.

اوپو قصد دارد یکی از اولین سازندگان گوشی‌های هوشمند ارائه‌دهنده‌ی دستگاه‌هایی با فناوری 5G به کاربران باشد و برایان شن، معاون این شرکت، نیز این هدف را رویداد اخیر تکرار کرده است. علاوه‌بر این، اوپو به‌دنبال گسترش بازار خود به خارج از چین است و اولین گام جهت رسیدن به این هدف را می‌توان عرضه‌ی فایند ایکس در کشورهای غربی دانست. به‌همین‌ترتیب، این شرکت قصد دارد با شرکت‌های مخابراتی خارجی از جمله استرالیا و اروپا همکاری کند تا اولین گوشی هوشمند مجهز به 5G این شرکت بتواند در خارج از خانه‌اش نیز به‌فروش رود. هدف اوپو ورود همزمان به عصر جدید 5G و بازار جهانی موبایل است. فعلاً مشخص نیست که مدل مجهز به فناوری 5G فایند ایکس به‌شکل تجاری عرضه شود یا خیر، ولی در هر صورت، می‌توان انتظار داشت که این شرکت گوشی هوشمندی را با این فناوری ارتباطی در سال آینده عرضه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات