گاوصندوق های جدید با قفل هوشمند

چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نسل جدید گاوصندوق‌های امروزی دربرابر حرارت و سرقت بسیار مقاوم هستند و از سیستم‌های آلارم و کنترل ازراه‌دور بهره می‌برند.
تبلیغات

شاید برای شما یا آشنایانتان هم پیش آمده که از محل کار یا زندگی‌تان دزدی شده باشد. امنیت خانه‌های امروزی به عوامل زیادی بستگی دارد. یکی از این عوامل استفاده از گاوصندوق مناسب با وزن مناسب یا قابلیت ثابت‌شدن به زمین است تا احتمال حمل گاوصندوق به‌وسیله‌ی سارقان را کمتر کند. علاوه‌براین، گاوصندوق باید بدنه‌ی محکم و قفل مطمئن و نیز طراحی به‌روزی داشته باشد.

علاوه‌بر آنچه گفته شد، امروزه بحث مقاومت گاوصندوق دربرابر حرارت جزو مهم‌ترین امکانات هر صندوق محسوب می‌شود. درحال‌حاضر، گاوصندوق‌ها با استانداردهای مختلفی روانه‌ی بازار می‌شوند: بعضی از آن‌ها از ویژگی یک ساعت مقاومت دربرابر دمای ۶۰۰ درجه‌ی سانتی‌گراد و حتی ۱۰۰۰ درجه‌ی سانتی‌گراد در همین مدت‌زمان برخوردارند. استاندارد نسوزبودن گاوصندوق به‌معنای آسیب‌نرسیدن به بدنه‌ی اصلی صندوق در این دما نیست؛ بلکه بدین معنی است که اگر گاوصندوق را به‌مدت یک ساعت در داخل کوره‌ای با دمای ۱۰۰۰ درجه‌ی سانتی‌گراد قرار دهند، دمای داخل آن از ۱۷۰ درجه‌ی سانتی‌گراد، یعنی دمای سوختن کاغذ، بیشتر نشود.

گاوصندوق کاوه

نسل جدیدی از گاوصندوق‌های امروزی علاوه‌بر ویژگی‌های مذکور از امکانات جدیدتری نیز بهره می‌برند؛ مانند سیستم آلارم با صدای پرقدرت. درصورتی‌که مالک گاوصندوق سیستم آلارم را فعال کند، فقط کافی است به گاوصندوق شوک یا ضربه‌ای وارد شود. دراین‌حال، بلافاصله آژیر شروع به پخش صدای بلندی می‌کند و فقط مالک گاوصندوق یا شخصی که به کلید آن دسترسی داشته باشد، آن را می‌تواند غیرفعال کند.

علاوه‌براین، قفل این گاوصندوق‌ها قابلیت اتصال به اینترنت را دارند و این امکان را به شما می‌دهند درصورت بازشدن درِ صندوق یا ورود رمز اشتباه یا فعال‌شدن آلارم، روی گوشی تلفن‌همراه خود از وضعیت به‌وجودآمده مطلع شوید.

گاوصندوق کاوه

همچنین در برخی مواقع، مثلا وقتی در دفترکار نیستید و منشی نیازمند مُهرتان است که درون گاوصندوق قرار دارد و شما تمایلی به دادن رمز اصلی صندوق به او ندارید، ازطریق گوشی تلفن‌همراهتان می‌توانید فرمان بازگشایی را برای صندوق ارسال کنید. دراین‌صورت، شخصی که کنار صندوق قرار دارد، در صندوق را می‌تواند بازکند.

این فناوری امروزه علاوه‌بر گاوصندوق، برای قفل کمد باشگاه‌ها و صندوق امانات بانک‌ها نیز استفاده شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات