سام ویزا ارائه‌دهنده خدمات مشاوره برای دریافت اقامت اروپا

دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
موسسه حقوقی سام با داشتن سال‌ها تجربه و وکلای متعدد، متخصص در زمینه مشاوره و دریافت اقامت اروپا است.
تبلیغات

به طور کلی راه‌های قانونی مهاجرت به اروپا شامل مهاجرت به اروپا از طریق ثبت شرکت، مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه‌گذاری دولتی، اقامت اروپا با خرید ملک، مهاجرت به اروپا از طریق ازدواج، اقامت اروپا با تولد، اقامت اروپا از روش تمکن مالی، اقامت اروپا از روش تحصیل، مهاجرت به اروپا از طریق کار است.

در ادامه توضیحاتی در خصوص هر یک از روش‌های مهاجرت به اروپا ارائه می‌شود.

اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت

با ثبت شرکت در کشورهای حوزه شنگن، متقاضی می‌تواند برای خود و خانواده درخواست اقامت اروپا را کند. برای ثبت شرکت در بعضی کشورهای اروپایی به عنوان مثال جهت اخذ اقامت آلمان باید بیزینس‌پلن قوی ارائه شود، در صورتی که مورد تایید کشور موردنظر واقع شود اقامت اولیه به صورت موقت صادر می‌شود. اما در برخی کشورها پروسه ثبت شرکت ساده‌تر بوده و نیاز به طرح توجیهی ندارد. اخذ اقامت اروپا از این روش حتی برای چند خانواده به عنوان سهامدار این شرکت امکان‌پذیر است.

مهاجرت به اروپا از روش تمکن مالی

تمکن مالی پرطرفدارترین روش اخذ اقامت اروپا است. این نوع اقامت اروپا به اشخاصی تعلق می‌گیرد که از تمکن مالی بالایی در کشور خود برخوردار باشند. شخصی که بتواند ثابت کند برای خود و خانواده‌اش (همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال) ماهیانه حدود ۳۰۰۰ الی ۴۰۰۰ یورو درآمد ثابت دارد، واجد شرایط دریافت اقامت اروپا از طریق تمکن مالی خواهد بود.

این درآمد می‌تواند از چهار محل ثابت شود:

  • سود سپرده بانکی
  • اجاره نامه ملک
  • حقوق بازنشستگی
  • سود سهام شرکت بورسی

مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاری

متقاضی مهاجرت به اروپا از روش سرمایه‌گذاری، با خرید ملک یا سرمایه‌گذاری در موارد تعیین شده مانند اوراق قرضه دولتی در کشور موردنظر به ارزش تعیین شده در قانون مهاجرتی آن کشور، می‌تواند برای خود، همسر، فرزندان، پدر و مادرشان از ابتدا اقامت دائم اروپا اخذ کند.

اخذ اقامت اروپا و تابعیت از طریق تولد

تابعیت از طریق تولد جزو اصلی‌ترین انواع تابعیت محسوب می‌شود. این تابعیت تابعیتی است که با تولد شخص شروع شده و در طول زندگی ادامه می‌یابد و از دو روش خاک یا خون حاصل می‌شود.

اخذ اقامت اروپا و تابعیت از طریق ازدواج

بر اساس نظام حقوق بین‌الملل خصوصی در اکثر کشورهای جهان پذیرفته شده که در صورت ازدواج فی مابین زوجین شخص می‌تواند در راستای اخذ تابعیت اقدام کند.

مهاجرت به اروپا از روش کاری

در پی کمبود نیروی کار و نیاز اتحادیه اروپا به نیروی انسانی در برنامه چشم انداز اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در سال ۲۰۰۷ طرح و برنامه‌ای با ایده‌ی الهام گرفته از طرح گرین کارت آمریکا تحت نام  Bluecard یا همان «کارت آبی» را ارائه کرد که طی آن نیروهای کاری و متخصص غیراروپایی بتوانند در قالب این برنامه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا مهاجرت کاری داشته باشند. با استفاده از کارت آبی دروازه‌های اتحادیه اروپا به روی شهروندان کشورهای غیراروپایی که شرایط مهاجرت به اروپا برای کار را دارند باز می‌شود.

مهاجرت به اروپا از روش تحصیلی

افراد بسیاری هستند که همیشه تحصیل در دانشگاه‌های برتر جهان برایشان جذابیت دارد. کشورهای اروپایی برترین دانشگاه‌های دنیا را در خود جای داده و علاوه بر رنکینگ بالا، رایگان بودن تحصیل در اکثر این کشورها هر فردی را مجذوب دانشگاه‌های آن می‌کند. در تمام دوره‌های تحصیلی، هزینه تحصیل تقریبا رایگان است دانشجویانی که در اروپا تحصیل می‌کنند ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار پاره‌وقت دارند. پس از فارغ التحصیلی در صورتی که در یک شغل پذیرفته و مشغول به کار شوند، امکان اخذ اقامت اروپا را خواهند داشت.

شماره تماس مشاوره رایگان موسسه حقوقی سام در وب سایت رسمی این مجموعه قابل دسترسی است. علاقه‌مندان می توانند با کلیک بر گزینه اقامت اروپا به وبسایت موسسه سام دسترسی پیدا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات