فروش آیفون XR اپل احتمالا ۵۰ درصد بیشتر از آیفون 8 خواهد بود

دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تحلیلگر موسسه‌ی Guggenheim Securities مدعی شده است که آیفون XR اپل می‌تواند به میزان ۵۰ درصد، فروش بیشتری را نسبت به آیفون ۸ تجربه کند.
تبلیغات

رابرت سیرا، از تحلیلگران موسسه‌ی Guggenheim Securities، اخیرا در مقاله‌ای مدعی شده است که به‌لطف اعمال بهبودهای کافی در آیفون XR، این گوشی می‌تواند به‌میزان حدود ۵۰ درصد، فروش بیشتری را نسبت به آیفون ۸ تجربه کند.

گرچه Apple iPhone XR به‌لطف داشتن ویژگی‌های خوب و قیمت منطقی، می‌تواند باعث کاهش میزان فروش برادران بزرگ خود یعنی آیفون XS و آیفون XS Max شود؛ اما این موضوع نمی‌تواند آن‌چنان که اکثر افراد فکر می‌کنند به آمار و ارقام نهایی فروش آیفون‌های ۲۰۱۸، لطمه بزند. سیرا در مقاله‌اش صراحتا اشاره می‌کند که احتمال افزایش تقاضا برای خرید آیفون XR بسیار بالا است و این گوشی می‌تواند نسبت به دیگر آیفون‌های ارزان‌قیمت سال‌های پیش، آمار بسیار بهتری را ثبت کند.

این تحلیلگر در ادامه‌ی مقاله‌اش می‌گوید که آیفون ۱۰ آر می‌تواند به‌تنهایی حدود ۴۰ درصد از میزان فروش محصولات اپل را در سه‌ماهه‌ی منتهی به دسامبر ۲۰۱۸ از آن خود کند؛ وی مدعی است که این رقم در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۹ (منتهی به ماه مارس)به ۵۰ درصد خواهد رسید. از طرفی دیگر، پیش‌بینی می‌شود که آیفون ۱۰ اس مکس همچنان فروش بهتر خود را نسبت به آیفون ۱۰ اس با نسبت ۳ به ۱، ادامه دهد.

اپل آیفون 8  /  Apple iPhone 8

پیش‌بینی فروش بالای آیفون XR، مجددا ما را یاد نظرات اخیر مینگ-چی کو می‌اندازد؛ وی در مقالاتش بارها مدعی شده بود که این گوشی می‌تواند فروش بسیار بیشتری را نسبت به پرچمداران ۲۰۱۸ اپل داشته باشد و تا پایان سال جاری میلادی، ۵۰ درصد از فروش محصولات اپل را از آن خود می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود در گزارش مالی آینده‌ی اپل (که قرار است روز یکم نوامبر ۲۰۱۸ مصادف با ۱۰ آبان ۱۳۹۷ منتشر شود)، شاهد رشدی یک درصدی در میزان فروش آیفون‌ها باشیم (۴۷ میلیون واحد). این رقم احتمالا در سه‌ماهه‌ی منتهی به دسامبر، به ۸۰ میلیون واحد خواهد رسید؛ یعنی رشدی معادل ۳ درصد نسبت به سال گذشته‌ی میلادی. در کنار این‌ها، احتمالا میانگین قیمت فروش در سه‌ماهه‌ی منتهی به سپتامبر نسبت به سال ۲۰۱۸ با رشد سالانه‌ی ۲۴ درصدی روبه‌رو خواهد شد.

به‌علاوه، پیش‌بینی می‌شود که میزان درآمد اپل به ۶۱.۹ میلیارد دلار برسد؛ گفتنی است که تحلیلگران قبلا رقم ۶۱.۴ میلیارد دلار را پیش‌بینی کرده بودند. همچنین احتمالا درآمد اپل در سه‌ماهه‌ی منتهی به دسامبر ۲۰۱۸، معادل ۹۸.۵ میلیارد دلار (رشد ۱۲ درصد نسبت به همین بازه‌ی زمانی در سال ۲۰۱۷) خواهد بود.

تحلیلگر Guggenheim Securities در پایان مقاله‌اش به ذکر نکاتی در مورد رویداد هشتم آبان اپل می‌پردازد. وی می‌گوید که کوپرتینویی‌ها به‌ احتمال قوی در جریان برگزاری این رویداد از مدل جدید آیپد و مک رونمایی خواهند کرد. در ضمن پیش‌بینی می‌شود که میزان فروش آیپدها در سه‌ماهه‌ی منتهی به دسامبر، با رشدی یک درصدی نسبت به سال پیش مواجه شود. به‌علاوه، میزان فروش مک‌ها احتمالا به‌صورت سالانه به‌میزان ۱۱ درصد کاهش خواهد یافت.

دیدگاه شما در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات