فروش جهانی برای کسب و کارهای آنلاین ایرانی، شعار یا واقعیت؟

دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
یک پی برای انواع کسب و کارهای اینترنتی با هر زبان برنامه‌نویسی این امکان را فراهم می‌کند تا همانند سایر کسب و کارهای آنلاین در سراسر دنیا بتوانند تعاملات مالی بین‌المللی داشته باشند.
تبلیغات

فروش گسترده، آرزوی هر استارتاپی است که شروع به کار می‌کند. همه ما می‌دانیم فضای استارتاپی کشورمان با استارتاپ‌های جهانی متفاوت است. یکی از این تفاوت‌ها این است یک استارتاپ در سیلیکون ولی (Silicon Valley)، از روز اول در ذهن خود برنامه‌ای دارد که محصولاتش را به کل جهان بفروشد. ارائه یک اپلیکیشن در اپ‌استور و فروش جهانی، رویایی بوده که برای خیلی از استارتاپ‌ها در جهان محقق شده است. اما در کشور عزیزمان ایران، این فروش به خارج از مرزها شاید کمترین رنگ و نشان را در ذهن صاحبان استارتاپ ایرانی دارد. وب‌سایت‌های ایرانی همیشه در رقابت هستند تا سهمی بیشتر از بازار ایران را نسبت به رقبا به دست آورند. بسیاری از کسب و کارها هیچ گاه به فکر گسترش فروش محصولات و خدمات خود در مقیاس جهانی، یافتن مشتریان بین‌المللی از سراسر دنیا و ارائه خدمات هم ردیف با بازارهای بین‌المللی نبوده‌اند. موانعی که در راه این امر وجود دارد مختلف است اما از مهترین عوامل شاید بتوان به نبود زیرساخت‌های مناسب دریافت وجه از مشتریان خارجی اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانید در خارج از ایران شرکت‌هایی مانند PayPal ،Stripe ،World pay و... هستند که امکان ایجاد درگاه بین‌المللی برای تمامی وب‌سایت‌های فروشگاهی و سایر خدمات پرداخت را فراهم می‌کنند و در سراسر دنیا شناخته شده هستند و تمامی ارزهای مرجع را پشتیبانی می‌کنند؛ اما این امر که یک کسب و کار اینترنتی بتواند درگاه پرداخت بین‌المللی بر روی وب‌سایت خود داشته باشد و یک مشتری خارجی بتواند با کارت‌های بین‌المللی ویزا، مسترکارت، یونیون و... پرداخت خود به یک سایت ایرانی را انجام دهد و وبسایت ایرانی بتواند در کوتاه‌ترین زمان این وجه را دریافت کند، امری دور از انتظار بود.

در این راستا از مدتی قبل درگاه های پرداخت یک پی به کمک استارتاپ‌های ایرانی آمده است تا کسب و کار های ایرانی بتوانند با نصب درگاه پرداخت ارزی یک پی به مشتریانی که خارجی هستند و دارای کارت‌های بانکی بین‌المللی هستند فروش محصول یا خدمات داشته باشند. یک پی برای انواع کسب و کارهای اینترنتی با هر زبان برنامه‌نویسی این امکان را فراهم می‌کند تا همانند سایر کسب و کارهای آنلاین در سراسر دنیا بتوانند تعاملات مالی بین‌المللی داشته باشند.

یک پی

 این درگاه پرداخت اکنون قابلیت پذیرش ۹ ارز مختلف را دارد. از مزیت‌های درگاه پرداخت یک پی نسبت به سایر درگاه های پرداخت می توان از امکان پذیرش کلیه مستر/ویزا  کارت‌ها، امکان تبدیل آنی ارز مورد نظر به ریال (امکان دریافت آنی معادل ریالی مبلغ تراکنش توسط پذیرنده) و واریز آنی به حساب بانکی خود در ایران  نام برد. درگاه پرداخت ارزی یک پی برای ارائه دهندگان خدمات آی تی، توریسم، فروشگاه های آنلاین صنایع دستی، فروشگاه های آنلاین کتاب، کسب و کارهای خدماتی و ... کاربرد دارد.

شما می توانید با ثبت نام در پلتفرم یک پی و ثبت اطلاعات وبسایت خود، فروش محصولات و خدمات خود را جهانی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات