حسگر تشخیص چهره‌ هواوی میت 20 پرو به‌سادگی فریب می‌خورد

شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌نظر می‌رسد که حسگر سه‌بعدی تشخیص چهره‌ی هواوی میت 20 پرو به‌سادگی هرچه تمام‌تر فریب می‌خورد و از امنیت بالایی برخوردار نیست.
تبلیغات

همانطور که در جریان هستید، هواوی به‌تازگی از گوشی‌های هوشمند میت ۲۰، میت ۲۰ ایکس و میت ۲۰ پرو رونمایی کرد و بسیاری از ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های جذاب به‌کاررفته در آن‌ها را به نمایش گذاشت؛ اما به‌نظر می‌رسد که میت ۲۰ پرو چندان هم بی‌نقص نیست و در برخی موارد از رقیبانش جا می‌ماند. 

علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی طبیعتا با تکنولوژی‌های بایومتریکی از جمله حسگر اثر انگشت و حسگر تشخیص چهره‌ی به‌کاررفته در گوشی‌های هوشمند آشنا هستند؛ اما کمتر محصولی پیدا می‌شود که همانند میت ۲۰ پرو هر دوی این حسگرها را با هم داشته باشد. این گوشی دارای حسگر اثر انگشت فراصوتی زیر نمایشگر بوده و همچنین از تکنولوژی تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی بهره می‌برد که انتظار می‌رفت با قابلیت فیس آی‌دی (Face ID) اپل به رقابت بپردازد.

میت 20 پرو

جالب است بدانید که حسگر تشخیص چهره‌ی میت 20 پرو به هیچ وجه با همتای به‌کاررفته در گوشی‌های اپل قابل رقابت نیست و به‌سادگی فریب می‌خورد. داستان از این قرار است که دو روزنامه‌‌نگار آلمانی در حین نقد و بررسی هواوی Mate 20 Pro به‌صورت اتفاقی متوجه شدند که حسگر تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی آن از دقت و امنیت کافی برخوردار نیست.

تنها شباهت این دو روزنامه‌نگار، ریش و مدل موی نسبتا مشابه است و به غیر از موارد ذکرشده، هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند؛ اما میت 20 پرو قادر نیست که آن‌ها را از یکدیگر تشخیص دهد و قفل صفحه‌نمایش را برای هر دوی آن‌ها باز می‌کند. جالب‌تر آنکه این افراد هیچ نسبت خانوادگی هم با یکدیگر ندارند و یکی از آن‌ها عینک طبی به چشم دارد.

مقاله‌های مرتبط:

    بنا به اظهار اندروید پیت (AndroidPit)، این مورد بارها و بارها مورد آزمایش قرار گرفته و در همه‌ی شرایط، حسگر سه‌بعدی جدیدترین پرچمدار Huawei ناکام مانده است. هر چهره‌ای که اسکن و به‌عنوان دارنده‌ی قانونی گوشی مورد نظر ذخیره شود، باز هم در نتیجه‌ تفاوتی ایجاد نمی‌کند و دستگاه، به‌سادگی با هر چهره‌ی متفرقه‌ی ناآشنای دیگری فریب خورده و باز می‌شود.

    تنها توضیح نسبتا قابل قبول برای چنین وضعیت خجالت‌آوری این است که یک باگ مربوط به نسخه‌ی پیش از انتشار گوشی، عملکرد حسگر تشخیص چهره‌ی پرچمدار Huawei را تحت تاثیر قرار داده است و امیدوار هستیم که به‌زودی این مشکل برطرف شود؛ در غیر این صورت، امنیت حسگر چهره‌ی جدید و سه بعدی میت 20 پرو حتی از همتایان دو بعدی خود هم ضعیف‌تر خواهد بود.

    البته هواوی اعلام کرد که تحقیق و بررسی‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهد و معتقد است که در مراحل آزمایش‌های داخلی، حتی برای دوقلوهای یکسان نیز چنین موردی گزارش نشده است.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات