نسخه بتا Winamp 5.8 مخصوص کاربران ویندوز 10 منتشر شد

شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
مطالعه 3 دقیقه
نسخه‌ی بتا وین‌امپ ۵.۸، نرم‌افزار محبوب و نوستالژیک پخش‌کننده‌ی موسیقی و ویدئو مخصوص کاربران ویندوز ۱۰ منتشر شد.
تبلیغات

براساس آخرین خبرها، نرم‌ افزار محبوب و نوستالژیک  پخش‌کننده‌ی موسیقی وین‌امپ با به‌روزرسانی‌های جدید دوباره باز می‌گردد. نسخه‌ی بتای وین‌امپ ۵.۸ با قابلیت پشتیبانی از ویندوز ۱۰ در دسترس کاربران قرار گرفته است و می‌توانند به‌راحتی آن را دانلود کرده و با یاد خاطرات سال ۲۰۰۳ میلادی، این بازگشت دوباره را جشن بگیرند. 

موضوعات نوستالژیک معمولا مورد توجه کاربران قرار دارد؛ خصوصا برای علاقه‌مندان به موسیقی، هیچ‌چیز نمی‌تواند خاطره‌انگیزتر از نرم‌افزار نوستالژیک وین‌امپ، خوشحال‌کننده‌ باشد. پیش از معرفی سرویس‌های مختلف پخش کننده‌ی موسیقی و ویدیو و پیش از افزایش روبه‌رشد استفاده از سرویس‌های استریم مانند اسپاتیفای و Apple Music، نرم‌افزار وین‌امپ بسیار مورد توجه کاربران قرار داشت.

وین امپ

در سال ۲۰۱۳ زمانی که مشخص شد Radionomy قصد تصاحب وین‌امپ را دارد، کاربران امیدوار بودند که این نرم‌افزار محبوب نه تنها جایگاه قبلی خود را حفظ کند، بلکه وضعیت بهتری نیز خواهد داشت. ولی آنچه در عمل رخ داد این بود که وین‌امپ در تمام این سال‌ها هیچگونه به‌روزرسانی دریافت نکرد و اینک بعد از گذشت ۵ سال، نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده‌ی این برنامه‌ی محبوب در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. پخش‌کننده‌ی موسیقی Winamp اولین بار در سال ۱۹۹۷ میلادی برای پخش فرمت‌ ام‌پی‌تری به بازار معرفی شد و به‌سرعت محبوبیت خاصی را در بین کاربران از آن خود کرد. اواخر دهه‌ی ۱۹۹۰، این برنامه محبوبیت خاصی را در بین علاقه‌مندان به موسیقی داشت و تقریبا کاربران زیادی روی سیستم خود وین‌امپ نصب کرده بودند. در نهایت در سال ۱۹۹۹ میلادی، AOL تصمیم گرفت که وین‌امپ را خریداری کند، ولی در نهایت Radionomy، وین‌امپ را تصاحب کرد. 

همانطور که انتظار می‌رفت و پیشتر نیز گفته شده بود، قرار بود نسخه‌ی آزمایشی ۵.۸ وین‌امپ در اختیار کاربران قرار گیرد تا باگ‌های احتمالی آن مشخص شود. وین‌امپ در این مورد اعلام کرده است: 

نسخه‌ی جدید فاش‌شده‌‌ی وین‌امپ ۵.۸ از طریق اینترنت به‌اشتراک گذاشته شده است. ما خودمان تصمیم گرفتیم پیش از انتشار نسخه‌ی اصلی، نسخه‌ی آزمایشی به‌روزرسانی‌شده‌‌ای را در اختیار کاربران قرار دهیم. کاربران می‌توانند با خیال راحت این نسخه‌ی جدید را دانلود و مورد استفاده قرار دهند و نگران موضوعی نباشند. نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده، کاملا ایمن است. البته شایان ذکر است که نسخه‌ی منتشرشده، نهایی و کامل نیست ولی به‌زودی نسخه‌ی نهایی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
وین امپ

نسخه‌ی بتای منتشرشده‌ی وین‌امپ، با ویندوز ۱۰ و ویندوز ۸.۱ سازگاری دارد و قابلیت‌هایی به آن اضافه شده است. با این وجود هنوز باید منتظر تغییرات بیشتری در نسخه‌ی اصلی این برنامه‌ی نوستالژیک باشیم. در نسخه‌ی جدید منتشرشده برخی باگ‌های نسخه‌ی قبلی برطرف شده است. کاربران در پخش برخی تگ‌های موسیقی با MP3 ID3v2 با مشکل کرش مواجه نخواهند شد و مدت زمان لود شدن برخی فایل‌های موسیقی دیگر طولانی نخواهد بود. از نظر رابط کاربری برنامه نیز شاهد تغییراتی در نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده‌ی جدید خواهیم بود. 

با این وجود نباید فراموش کنیم که کاربران به موضوعات نوستالژیک اهمیت نشان می‌دهند. کاربران و علاقه‌مندان نرم‌افزار وین‌امپ می‌توانند نسخه‌ی بتای Winamp 5.8 را از طریق وب‌سایت وین‌امپ دانلود کنند و خاطرات نوستالژیک خود را با این برنامه‌ی محبوب قدیمی دوباره زنده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات